Wat achtergrond:
Auto is ruim een jaar oud, voorzien van af-fabriek Xenon. Heeft al die tijd prima gewerkt, eigenlijk nooit dat mensen naar me seinden vanwege de lampen, dus alles stond goed afgesteld.
Twee maanden geleden heb ik een sportonderstel laten plaatsen. Toen ik 's avonds op de snelweg reed viel me al snel op dat ik maar erg weinig zag van de weg voor me. De volgende dag auto terug naar de garage: bleek dat ze de sensoren op de achterophanging verkeerd om aan hadden gesloten. Lampen stonden dus zo ver mogelijk naar beneden gericht. Snel gefixt door de dealer, lampen gekalibreerd en afgesteld.
In de afgelopen weken merk ik dat er erg vaak geseind word naar me. Dit is vooral op de snelweg of als de weg wat bol loopt. Ik zie de verkeersborden naast de weg ook een stuk beter dan voorheen (eigenlijk iets te goed, die dingen verblinden me bijna

Dus... ik vandaag weer naar de dealer met het verzoek de lampen opnieuw te stellen. Zo gezegd, zo gedaan. Alleen... vanavond weer even een stukje snelweg gepakt en ik had meteen al het idee dat ze nog steeds niet goed staan. De verkeersborden lichten nog steeds op als fakkels.
Daarna maar even een testje gedaan: auto stil gezet, gekeken hoe hoog de lampen staan, vervolgens twee mensen op de rand van de achterbak laten zitten. Auto veert door, lampen gaan omhoog, maar worden niet bijgesteld. Hmm... zou het daar fout gaan? Dat zou ook verklaren waarom het alleen op de snelweg echt hinderlijk wordt voor de rest van het verkeer.
Mijn vraag aan jullie: klopt mijn test? Zou je moeten zien dat de lampen zich bijstellen naar beneden als de auto achter door z'n veren zakt? Of werkt dat alleen als de auto rijdt?
Ik wil de dealer namelijk weer bellen, maar dan wil ik wel zeker weten dat mijn test goed gedaan is.