Pagina 1 van 1

s40 uit 1997 - zelf luchtfilter controleren

Geplaatst: 30.03.2010 - 18:32
door t5power
Beste forummers,

Ik vind de s40 (die ik voorheen reed) 2.0 met 140 pk die mijn vriendin rijdt nogal sloom overkomen als je boven de circa 2000 toeren komt. Onderin trekt ie nog wel aardig maar daarboven zit er weinig pit in. Volgens de garage omdat ik zelf een t5 rijd *dan voelt alles sloom meneer*. Toch klopt er volgens mij iets niet, wellicht is luchtfilter niet koosjer meer? Kun je die makkelijk zelf even controleren? Zo ja, is er een handleiding voor te vinden?

Geplaatst: 30.03.2010 - 18:56
door t5power
Mmm dat stelde niet zoveel voor hehehe, 4 klikjes en hij was los. OK, luchtfilter is mooi schoon. Daar ligt het dus niet aan.

Geplaatst: 30.03.2010 - 22:32
door sjoerdb
zit het misschien in je brandstoftoevoer? een bijna dicht brandstoffilter zal bij veel vraag van brandstof maar een beetje doorlaten naar de motor.

Geplaatst: 30.03.2010 - 23:36
door t5power
sjoerdb schreef:zit het misschien in je brandstoftoevoer? een bijna dicht brandstoffilter zal bij veel vraag van brandstof maar een beetje doorlaten naar de motor.
Mmm ja, zou ook wel kunnen. Dat lijkt me lastiger te checken zeker? Ik zou ook ws het verschil niet weten tussen een vieze en een schone, met een luchtfilter is het nog wel redelijk makkelijk te zien...

Geplaatst: 30.03.2010 - 23:54
door FrankS60
Een filter kost je zeker niet meer dan 20 euro en is vrij simpel te vervangen mocht je er aan twijfelen.

Geplaatst: 01.04.2010 - 14:20
door MDA
Ik heb ook een 2.0, en ik moet zeggen dat ie alles behalve sloom is boven de 2000 rpm. Max koppel voelt zo'n beetje bij 3500 (officieel bij 4000) rpm, dus dat ie vanaf 2000 niet echt meer trek, dat kan echt niet.

Ik heb dit probleem trouwens nooit eerder gehoord bij een x40 2.0 dus ik heb niet zo snel een idee wat het zou kunnen veroorzaken.

Geplaatst: 01.04.2010 - 14:32
door t5power
MDA schreef:Ik heb ook een 2.0, en ik moet zeggen dat ie alles behalve sloom is boven de 2000 rpm. Max koppel voelt zo'n beetje bij 3500 (officieel bij 4000) rpm, dus dat ie vanaf 2000 niet echt meer trek, dat kan echt niet.

Ik heb dit probleem trouwens nooit eerder gehoord bij een x40 2.0 dus ik heb niet zo snel een idee wat het zou kunnen veroorzaken.
Ik moet anders maar eens een 0-100 testje doen, weet nog wel dat ik vroeger net onder 10 sec daarmee bleef.