Pagina 1 van 1
V70 2.0
Geplaatst: 02.04.2010 - 07:12
door BartS
Over een tijdje zit het contract van de zakelijk gereden Honda diesel er op en kan ik een andere leaseauto uitzoeken. Ik heb bijzondere interesse in de S60 maar ook een actieversie van de V70 of S80 (de laatste is overigens prijziger in de lease) is niet uitgesloten. Deze keer zal het een benzine worden, ik rijd de auto enkel zakelijk en zal daardoor onder het kantelpunt voor diesel zitten. Omdat ik er weinig voor voel om bij te betalen (ik tel niet bij en kan de bijbetaling dus niet afzetten tegen bijtelling) zou ik, indien de keuze op een V70 (of S80) valt, voor een actieversie van de 2.0 gaan. Heeft er iemand ervaringen met deze 2.0? Is het voldoende of moet de motor wel erg hard werken om het gewicht op gang te brengen? En, wordt een zesde versnelling niet gemist?
Geplaatst: 03.04.2010 - 15:31
door Nuggie
Ik heb de V70 2.0 benzine een ruime week als huurauto gereden.
De auto stelde mij niet teleur qua prestaties. Maar als ik zie dat je privé een XC70 D5 rijdt, dan gaat het je denk ik wel erg tegenvallen. Trekkracht bij lage toeren zul je niet echt aantreffen: de 2.0 heeft zijn maximum koppel bij 4500 toeren.
Zelf ga ik van een Ford S-max 2.0 diesel naar een Volvo V70 benzine en ben om deze reden van plan om de nieuwe 2.0T te kiezen.
Maar er is maar één manier om daar zelf achter te komen: een uitgebreide proefrit!
Re: V70 2.0
Geplaatst: 03.04.2010 - 20:09
door BartS
Nuggie,
Dank voor je antwoord. Wat jij opmerkt, is ook een beetje waar ik voor vrees. Vandaar eigenlijk ook de vraag. Als er een kleinere motor met turbo in zat.... Ik heb nu een aantal auto's met turbo (benzine en diesel) gehad en ben bang dat ik dat toch wel zou gaan missen. Aan de andere kant, in de file maakt het niet zoveel uit, toch?
Geplaatst: 03.04.2010 - 20:17
door bart simpson
Even voor een volledig beeld, een V70 2.0 met professional line kost momenteel € 37.995,--, de goedkoopste XC70 D5 kost ongeveer een C30 1.6 Kinetic meer.
Geplaatst: 03.04.2010 - 23:12
door BartS
De XC70 is o.a. om die reden geen zakelijke kandidaat. Zou ook wat dubbel zijn.

Ik zal t.z.t. in ieder geval een proefrit maken in de 2.0, tenzij de S60 me al volledig heeft ingepakt.
Geplaatst: 12.04.2010 - 20:02
door V70-Ed
Geplaatst: 15.04.2010 - 13:03
door BartS
Dank voor de link. Leerzaam om jouw ervaringen te lezen. Het bevestigt een beetje de vermoedens.
Misschien dat Bart Simpson weet of de V70 ook de 1.6 turbovarianten gaat krijgen bij een volgende modeljaarwisseling? Dat zou wellicht het bezwaar van gebrek aan kracht onderin kunnen wegnemen.
Geplaatst: 15.04.2010 - 13:26
door bart simpson
voor my 2011 wordt nog niets verwacht, maar de 1.6GTDI komt natuurlijk eind van dit jaar wel beschikbaar voor de S60, hij is er dus wel, mogelijk vanaf week 20/2011
Geplaatst: 15.04.2010 - 16:00
door BartS
Dat valt aardig samen met de afloop van mijn huidige leasecontract!
