Pagina 1 van 1

Rammel onder auto V70 automaat

Geplaatst: 03.04.2010 - 13:40
door papsoes
beste forum leden, sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een V70 classic uit 1997. sinds een aantal dagen hoor ik zodra ik de auto start en vanuit de P stand naar D schakkel iets halverwege rammelen onder de auto, het lijkt wel alsof er iets los onder de auto hangt, enig idee wat dit zou kunnen betekenen?

Geplaatst: 05.04.2010 - 18:44
door Silver S70
Ligt de uitlaat nog goed vast? Bij mijn 960 (3.0 uit '96) was de steun onder de (autom.)bak, deze kan je aan de onderzijde zien en losschroeven, niet helemaal goed meer waardoor de pook in het interieur bewoog bij bepaalde snelheden en toerentallen. Hierdoor was er ook sprake van speling op een as (m.i. van motor naar versnellingsbak) wat resonanties, kloinkgeluiden (alsof er een schokdemper kapot was) veroorzaakte elders. In feite bewoog de zaak (het geheel, de versnellingsbak) onder de auto door te veel speling veroorzaakt door een versleten steun.

Geplaatst: 05.04.2010 - 20:30
door papsoes
Zodra ik eenmaal rij hoor ik het ( bijna ) niet meer, ik heb inderdaad wel de indruk dat het iets met de ophanging van de uitlaat te maken heeft, schakelen gaat verder zonder enig probleem, dus hopelijk niets met de bak van deze verder heerlijk rijdende auto aan de hand, bedankt voor je reactie!

Geplaatst: 08.04.2010 - 21:31
door appie76
Misschien is er een stuk in de uitlaat/catalysator losgeraakt, is bij mijn auto (lease audi) ook het geval. Voornamelijk bij stationair te horen, bij meer toeren wordt er druk opgebouwd en wordt het onderdeel 'vastgedrukt' waardoor je het niet meer hoort. Oplossing: catalysator vervangen, maar daar wil de leasemaatschappij helaas niet aan beginnen omdat het contract bijna ten einde is. Ik rijd dus voorlopig nog even met een rammelbak... :(

Geplaatst: 10.04.2010 - 16:17
door Silver S70
Nogmaals: ik hoop dat de uitlaat los ligt en een en ander met een nieuw beugeltje opgelost kan worden. Desondanks zou ik toch nog even naar de steun onder de bak laten kijken. Bij mijn 960 heb ik lang gezocht naar de oplossing van de bonk- en kloinkgeluiden onder de wagen op oneffen wegdek en bij een relatief koude motor. Als een en ander losser ligt, bijv. de bak, hebben de assen meer speling en kunnen soms plaatwerk of onderdelen raken. Uiteraard kan er ook iets met de katalysator zijn; trekt de auto nog wel zoals gewoonlijk?

Geplaatst: 10.04.2010 - 16:22
door Silver S70
Heb ooit ook een Mercedes gehad waarbij een verroest hitteschild, naast de katalysator, dat resoneerde bij bepaalde snelheden en toerentallen. Als dit bij jou het geval is, dan gewoon wat wegbuigen/-plukken.

Geplaatst: 12.04.2010 - 21:14
door iksee90
Achterste stabilisatorstang??

Geplaatst: 12.04.2010 - 23:14
door Geus
Ik heb inderdaad een gebroken stabilisatorstang achter gehad. Was ook duidelijk hoorbaar door 'm flink te heen en weer te schudden aan de roofrails.