Pagina 1 van 1

Tijdens het rijden valt de motor stil

Geplaatst: 07.04.2010 - 12:14
door admiraal
Probleem,
Tijdens het rijden gebeurt het regelmatig dat de motor van mijn volvo 940 uit 1998 uitvalt. Ook de dashboardlampjes gaan uit. Ik rijd de volvo uit en zet hem langs de vangrails.
Na enkele minuten start ik de auto en kan ik weer verder rijden.
Deze problemen zijn ontstaan nadat ik mijn lpg-installatie om heb laten zetten in een G3 (Bij Bodo-gasinstallaties te A'dam-Noord). Maar ook als ik op benzine rijd gebeurt hetzelfde. Toen mijn vrouw op een gevaarlijk punt stilstond (tegen de vangrail gedrukt) is ze weggesleept door de wegenwacht naar Naarden. Daar hebben ze 4 zekeringen onder de motorkap, boven de accu, vervangen en met contactspray behandeld. Het leek even goed te gaan maar nu heb ik weer hetzelfde probleem. Wie kan mij helpen?

Gert Admiraal

Geplaatst: 07.04.2010 - 12:27
door 360Degreez
Dit klinkt als een vervelend elektronisch probleem! Ik denk dat het een relais is waarvan een pootje geoxideerd is.

Trek naast je zekeringen ook even wat relais los om te kijken.

Verder is het via het forum lastig storingzoeken ;-) Als je er zelf niet uitkomt word het toch naar de garage, of het bedrijf die je G3 heeft ingebouwd (garantie?!!!)

Succes!!!!

Geplaatst: 16.04.2010 - 20:10
door v700r
Als je het echt niet weet.....toch de ww weer bellen als je stilstaat. Meestal vertellen ze je dan wat er scheelt (kost je geen garage uren), aannemende dat het nog niet verholpen is.

Geplaatst: 04.05.2010 - 20:38
door Klaasjan
Heb ik ook gehad, garage gaf aan dat de accupolen niet goed vast zaten en dat de accu zelf ook los stond. Was voor 2 tientjes verholpen en het lijkt nu goed

Geplaatst: 13.05.2010 - 11:38
door BarryH
bij een 850 is het dan relais 103 (aansturing brandstofpomp), kort eur 40,-

Geplaatst: 13.05.2010 - 12:17
door Trucker
360Degreez schreef:Dit klinkt als een vervelend elektronisch probleem! Ik denk dat het een relais is waarvan een pootje geoxideerd is.
Trek naast je zekeringen ook even wat relais los om te kijken.

Klaasjan schreef:Heb ik ook gehad, garage gaf aan dat de accupolen niet goed vast zaten en dat de accu zelf ook los stond.
Kijk ook even of de MASSA verbingingen wel goed vast zitten en niet geoxideerd zijn, zowel aan het blok als aan de carrosserie.

Geplaatst: 13.05.2010 - 16:38
door quattroman
8 van de 10 keer is het de rpmsensor / krukassensor.... zit met 1 boutje boven op versnellingsbak waar de bak tegen het blok aanzit.

kost geloof ik 4 tientjes bij meneer volvo.

gr, Q