Pagina 1 van 2
Sportsline??
Geplaatst: 30.11.2004 - 21:13
door Siebert
Sinds kort rijd ik in een knalrode V40 "Sportsline". Ten minste.... zo werd de Volvo mij verkocht. Hoe kan ik zien of ik een echte Sportsline heb??
Ik heb de Autoweek specs al gecheckt maar die maken volgens mij geen onderscheid, alle uitvoeringen zijn gelijk......
Geplaatst: 30.11.2004 - 23:54
door Marinus
Heeft ie toevallig 17" velgen en een verlaagd onderstel?
Geplaatst: 01.12.2004 - 19:19
door Siebert
Er zitten wel 17" wielen onder, maar volgens mij geen originele volvo...
Staat er wel op maar dat is een plakrubber. Of ie verlaagd is weet ik niet maar hij is wel stug in de vering...
Geplaatst: 02.12.2004 - 01:34
door Marinus
Ik denk dat ramon dit wel moet weten.
Maar ik DACHT dat een sportsline een zwaarder stuurhuis had met iets kleinere stuuruitslag om te zorgen dat 17/45/215 niet aanloopt in de wielkassen.
Geplaatst: 02.12.2004 - 10:20
door Walter
Jij bedoelt de Sports Edition, al is dat een van dee laatsten en geen '96-er.
De sportsline destijds is oa te herkennen aan DSA (knopje bij versnellingspook), een uitgebreide traction control. Daarnaast heb je een lager onderstel en 15"lm (af fabriek dan...). En volgens mij ook mistlampen, maar daar hou ik ff een slag om de arm.
Geplaatst: 02.12.2004 - 23:01
door Siebert
O.K., leuk dat jullie allemaal meedenken.
Ik heb geen knopje voor DSA, en ook zeker geen traction control, regelmatig (onbedoelde) spinnende wielen. Ik ben dan ook geen voorwielaandrijver gewend, dus dat is wel wennen. Mijn vorige auto was een MX-5 met een dus bijna ongeevenaarde wegligging (in z'n klasse), en op de zaak rijd ik regelmatig in een Audi S6

(V8, Quattro). Dat zijn dus qua grip wel even andere auto's, daar de V40 nogal onderstuurd is.
Het is verder een vrij standaard uitvoering, ook geen mistlampen. Ik denk dus dat het hier geen Sportsline betreft...... Overigens lopen mijn 17/45/215 banden niet aan, alleen als ik tegen de aanslag naar rechts zit, "slepen" ze nihil.
Geplaatst: 02.12.2004 - 23:46
door Marinus
Siebert schreef:Overigens lopen mijn 17/45/215 banden niet aan, alleen als ik tegen de aanslag naar rechts zit, "slepen" ze nihil.
Heb je dan niet gewoon stiekum dat ding wat ik bedoelde. En geen DSA? Is het een diesel?
Geplaatst: 03.12.2004 - 08:22
door Walter
diesel zou nog kunnen... Ik weet niet of DSA leverbaar op de diesel (vergeleken met een S6 heeft een V40 TD een acceleratie van, nou ja gewoon geen acceleratie)
MArinus, die Sports die jij bedoelt is alleen 2003-2004 geleverd, misschien ook 2002. In de handtekening van Siebert las ik dat hetom een '96-er zou gaan. De eerste 16" wielen origineel kwamen op de T4, daarvoor had je alleen 15"
Geplaatst: 03.12.2004 - 12:24
door Marinus
Dat snap ik, maar gezien de bandenmaat die hij heeft en het feit dat ze niet aanlopen, maakt dat ik er van uit ga dat ie niet in een '96 maar in een fase 2 rijdt.
DSA WAS (weet niet of het nog zo is) niet leverbaar op de diesels, en is voor de 115pk GEEN overbodige luxe. Als je een beetje op turbodruk rijdt ben je er bijna net zo snel mee weg als met een T4.
Geplaatst: 03.12.2004 - 21:59
door Siebert
Beste Meedenkers,
Het is een 1.8i 16V uit 1996, 115pk 165NM (of 185??), 169.000km., dus geen diesel.
Mijn wielen lopen inderdaad niet aan... 'ksnap er niks meer
van, ik heb gewoon een sportieve V40........
sports-line
Geplaatst: 04.12.2004 - 11:01
door hansie
Traccontrol kost bij de sport-line 599 eurie.
Boardcomputer, bestuurders-, en passagiersairbag, leren stuurwiel standaard
Elek. spiegels en ramen optie in pakket.
Mistlampen voor is volgens mij standaard.
FF een vraagje daarover (mistlampen): moet je om het lampje te vervangen het hele geval eronderuit schroeven, of ben ik nou zo'n sukkel?
Draaicirkel is ook standaard 10,60 meter.
* gegevens autoweek*
-edit- 1.8 16v uit 1996 max. koppel 165 Nm bij 4100tpm -
Gr Hans
Geplaatst: 04.12.2004 - 11:38
door Siebert
De gegevens op Autoweek.nl heb ik ook al gecheckt, maar die kloppen niet allemaal. Zou zou mijn V40 1265 kg. wegen, volgens mijn kenteken "slechts" 1203kg. Ook maximaal trekgewicht wil nogal al eens verschillen tussen opgegeven en wat er op kenteken staat. Verder zit er volgens mij geen verschil op Autoweek.nl tussen Sportsline, comfortline etc.
Volgens Autoweek heb ik 165Nm. koppel, volgens heb instructie boekje 185Nm. Zeg het maar....
Geplaatst: 04.12.2004 - 19:04
door Brinky
DSA WAS (weet niet of het nog zo is) niet leverbaar op de diesels, en is voor de 115pk GEEN overbodige luxe. Als je een beetje op turbodruk rijdt ben je er bijna net zo snel mee weg als met een T4.
Owjeej, daar gaan we weer...
*Brinky neemt het woordje 'bijna' met een pond zout*
Geplaatst: 04.12.2004 - 19:54
door Marinus
Siebert schreef:Beste Meedenkers,
Het is een 1.8i 16V uit 1996, 115pk 165NM (of 185??), 169.000km., dus geen diesel.
Mijn wielen lopen inderdaad niet aan... 'ksnap er niks meer
van, ik heb gewoon een sportieve V40........
Okay!!!

Ik geloof je direct. Ik had alleen gehoord dat 17" met 45 hoge 215 bandjes aanliepen, maar blijkbaar hoeft dat niet zo te zijn.
DSA is helemaal niet standaard overigens, behalve op bepaalde types, maar wel tegen meerprijs leverbaar. Overigens zet ik de DSA uit als ik stoplichtsprintje ga doen, want anders weet je zeker dat je het beter niet kunt doen. Maar DSA is wel relaxed als de weg opgevroren is of als er sneeuw ligt.
Wat dat sportsline dan wel betekent dat weet ik dus echt niet. Misschien weet een van de (ex)volvomonteurs hier meer van.
Geplaatst: 06.12.2004 - 09:28
door Walter
Marinus schreef:Wat dat sportsline dan wel betekent dat weet ik dus echt niet. Misschien weet een van de (ex)volvomonteurs hier meer van.
Sportsline: DSA, mistlampen voor, verlaagd sportchassis (circa 20mm), boordcomputer, met leder bekleed stuurwiel. Bron: prijslijst november 1997. In 1996 gold eenzelfde invulling.
Geplaatst: 06.12.2004 - 10:07
door Marinus
Siebert schreef:Sinds kort rijd ik in een knalrode V40 "Sportsline". Ten minste.... zo werd de Volvo mij verkocht.
Siebert schreef:Ik heb geen knopje voor DSA, en ook zeker geen traction control, regelmatig (onbedoelde) spinnende wielen.
VolvoMafia schreef:Sportsline: DSA, mistlampen voor, verlaagd sportchassis (circa 20mm), boordcomputer, met leder bekleed stuurwiel. Bron: prijslijst november 1997. In 1996 gold eenzelfde invulling.
CONCLUSIE: Dit is dus GEEN sportsline, je bent genept Siebert.
Geplaatst: 06.12.2004 - 13:10
door Brinky
Bron: prijslijst november 1997. In 1996 gold eenzelfde invulling.
Leverde volvo in 1996 ook DSA op een sportsline? Om je conclusie nou alleen te baseren op de DSA vind ik een beetje kort door de bocht...
Geplaatst: 06.12.2004 - 14:11
door Marinus
Ik vat alleen samen wat er staat. In 96 was er eenzelfde samenstelling. Ik ga er van uit dat Volvomafia weet wat ie zegt, die jongen weet meer van volvo's en heeft meer volvo-folders dan jij en ik bijelkaar.
[TEASE-mode]Nu heb ik het idee dat jij erg weinig weet en gewoon graag mekkert, maar goed dat geheel ter zijde[/TEASE-mode]

Geplaatst: 06.12.2004 - 15:50
door Walter
Marinus schreef:Ik vat alleen samen wat er staat. In 96 was er eenzelfde samenstelling. Ik ga er van uit dat Volvomafia weet wat ie zegt, die jongen weet meer van volvo's en heeft meer volvo-folders dan jij en ik bijelkaar.
dank u

Ik werk al sinds 1992 bij een dealer en als automalloot onthoud je dan wel eens, neem je soms :? een foldertje mee en weet je ook waar de nodige info te halen is.
Geplaatst: 06.12.2004 - 15:59
door Marinus
*grinnikt* Zoiets dacht ik al begrepen te hebben. Kijk ik heb wel een behoorlijke volvo-ervaring met veel verschillende modellen en veel sleutelen en uitproberen, maar dat kan natuurlijk nooit tegen de pro op.
Ik kan alleen putten uit een handvol ervaringsfeiten. Die overigens door sommige mensen vervolgens weer helemaal niet geloofd worden, maar goed, daar slaap ik dus geen minuut minder door.
Ik deel m'n kennis graag en ben altijd blij als ik iets nieuws geleerd heb of iemand met mijn ervarinkjes heb kunnen helpen.