Pagina 1 van 3

V70 T5 geartronic - 250K+ .. voors en tegens/ tóch gekocht

Geplaatst: 09.04.2010 - 11:45
door DinanT
Hallo allemaal,

sinds iemand mijn S40 2.0T (bijna "Full-options") op Kerstavond in de prak heeft gereden ben ik een beetje op zoek gegaan naar een V70. Ik heb er inmiddels al diverse gezien, maar heb nog niet echt een 'klik' gehad.
Nu is mijn oog echter gevallen op een V70 T5 van 2000(nieuwe type) die behoorlijk aan mijn wensen voldoet, maar toch zou ik graag eens van mensen met meer ervaring horen hoe wijs (of onwijs..) het zou zijn deze aan te schaffen met een kilometerstand van iets meer dan 2,5 ton.
M.a.w. wat kan ik binnenkort als eerste verwachten aan (hoge) onkosten?
Of moet ik de Geartronics juist mijden? (Een bekende heeft er wel erg slechte ervaringen mee, maar op ervaringen van 1 persoon kan ik geen besluit nemen..)
Dus, laat mij uw ervaringen horen, ze worden op prijs gesteld.

groet,
Dinant

Geplaatst: 09.04.2010 - 12:12
door 945i
Dat hangt helemaal af van hoe het onderhoud in het verleden is geweest en wat er allemaal vervangen is en wat niet.
Kan je zo niet zeggen met deze informatie.

Je kan er een wereldauto aan hebben, maar kan ook anders... Hangt dus af van bovenstaande.

Geplaatst: 09.04.2010 - 12:38
door BartS
Ik heb een T5 gehad die al aardig in de buurt van de 250.000 kwam. Meestal zijn het geen auto's die zijn ontzien, dus check inderdaad de Geartronic, maar ook de turbo. Als het een uit 2000 is, zou ik ook checken of de ETM al is vervangen (gele sticker).

Ik had overigens zelf de indruk dat de Geartronic aardig wat van de pk's opslokte. Het T5-blok moet ten opzichte van de 2.4T wat meer toeren draaien voor maximale power, en de Geartronic leek een voorkeur voor lagere toeren te hebben.

Geplaatst: 09.04.2010 - 12:40
door steven460
250.000,km moet te doen zijn. Geheel afhankelijk vd vorige eigenaren.


Lagers, Aandrijfassen, motorophanging, stuurkolom.
Dat kan allemaal wel aan zn einde raken tegen de 250k met een T5.
Verwacht dat het vliegwiel & koppeling al vervangen is bij die kiklometerstand. Geartronic.... :cry:

Geplaatst: 09.04.2010 - 12:59
door DinanT
BartS schreef:Ik had overigens zelf de indruk dat de Geartronic aardig wat van de pk's opslokte. Het T5-blok moet ten opzichte van de 2.4T wat meer toeren draaien voor maximale power, en de Geartronic leek een voorkeur voor lagere toeren te hebben.
Een automaat slikt sowieso al wat vermogen natuurlijk, had ik ook in mijn S40 Turbo met automaat.
BartS schreef:Als het een uit 2000 is, zou ik ook checken of de ETM al is vervangen (gele sticker).
Wat is een ETM?
steven460 schreef:Geartronic.... :cry:
Maar een T5 icm Geartronic is dan af te raden? Als ik het zo hoor lijkt het niet bij elkaar te passen...

Geplaatst: 09.04.2010 - 13:20
door BartS
Gasklephuis. Met de zoekfunctie vind je alle ins en outs. De gasklephuizen uit de eerste bouwjaren blijken storingsgevoelig (stotteren, inhouden, etc.). Nieuwere en vervangen versies hebben een gele sticker.

Over de Geartronic; ik had de ervaring dat je het gaspedaal flink moest induwen voor maximale prestaties. De kans bestaat dus dat de Geartronic gezien het type motor aardig op zijn donder heeft gehad. Dit hoeft natuurlijk niet, maar ik zou er wel bijzondere aandacht voor hebben. Als je een T5 koopt voor maximale prestaties dan ben je (denk ik) op de handbak aangewezen.

Voor de goede orde, mijn ervaringen betreffen MY 2000. Met de latere update van het T5-blok i.c.m. Geartronic heb ik geen ervaringen.

Geplaatst: 09.04.2010 - 13:27
door DinanT
Maximale prestaties zal ook niet echt vragen, vandaar ook de automaat. Ik ben wat lui aangelegd.. hahah. Ik ben gewoon lekker lui in de auto, dat geroer met die pook en gerammel met die koppeling....

Geplaatst: 09.04.2010 - 18:43
door steven460
Ik heb er geen goed gevoel bij, een GT met 250dkm.

Of je rekent een nieuwe/revisie bak er bij als aanschaf risico! das 2 a 4000 euro's?

Geplaatst: 09.04.2010 - 20:07
door aertssenhjc
kep ook mijn twijfels.. Alles draait om onderhoud. Ik kocht mijn 2.4T met 220000 op de teller en heb hem laten tunen naar 260pk op 244000. tot nu toe geen centje pijn (behalve 5 defecte bobines)

Alles was ingevuld en er was een hoop aanvernieuwd. Nieuwe aandrijfassen, lagers, stuurkolom...etc..etc... Dus eigelijk een nieuwe wagen. Dus het is maar net wie de vorige eigenaar was.

Suc6 igg met de zoektocht!!!

Geplaatst: 09.04.2010 - 20:34
door dmenace
Tja, mijn verhaal is bekend, maar misschien had ik gewoon pech.
Heb 448000 op de teller van mijn T5 staan, maar met 300000 is er een gereviseerde motor met 60000 op de teller in gekomen.

De Geartronic werkt wel, maar in de automaat stand schakelt ie vaak onnodig, hakkerig en traag. Als je eenmaal een automaat hebt, schakel je eigenlijk nooit meer, dus voor mij heeft dat Geartroni weinig meerwaarde. Wellicht iets voor in de bergen of zo?

Geplaatst: 09.04.2010 - 20:44
door Voorn
Ik heb eens in een V70 D5 uit 2003 gereden met 400.000 km op de teller.
Auto reed voortreffelijk.
T5 lijkt mij dat mensen daar ook mee scheuren :-x

Geplaatst: 10.04.2010 - 10:26
door DinanT
Voorn schreef:T5 lijkt mij dat mensen daar ook mee scheuren :-x
Tsja.. dat kun je achteraf nooit echt bekijken... Mijn S40 reed ook goed, ondanks de nodige storinkjes her en der... Ik had alleen zo af en toe wat vermoedens... Maar nu ik het ding uit elkaar trek kom ik dingen tegen.... Écht een knutselboot geweest; koplampbedrading die gewoon in de stekkers GELIJMD zit, veel scotch-blokjes onder het dashboard, zelfs een enkel kroonsteentje(!!)
Afgelopen juni had ik ook zo mijn twijfels toen ze enorm veel moeite hadden met het uitlijnen van de auto. Maar toen bij de klap op Kerstavond, met 50 kmh op een andere auto, NIETS van de veiligheidsvoorzieningen heeft gewerkt wist ik het zeker: deze auto is eerder bij een crash betrokken geweest... En ook al is ie nog te repareren; ik hoef em niet meer!!
Bij een volgende auto trek ik er echt wel meer tijd voor uit, ook al had ik een proefrit van ruim een uur gemaakt, met zelfs een groot stuk snelweg.... Aankoopkeuring of garantie-afloopkeuring gaat dus ook echt wel gebeuren. Hoe goed het bedrijf ook te boek staat, de auto kan dan nóg een 'maandagmorgen-ding' zijn ...

Re: V70 T5 geartronic - 250K+ .. voors en tegens

Geplaatst: 10.04.2010 - 12:05
door bartv70
DinanT schreef:Hallo allemaal,

sinds iemand mijn S40 2.0T (bijna "Full-options") op Kerstavond in de prak heeft gereden ben ik een beetje op zoek gegaan naar een V70. Ik heb er inmiddels al diverse gezien, maar heb nog niet echt een 'klik' gehad.
Nu is mijn oog echter gevallen op een V70 T5 van 2000(nieuwe type) die behoorlijk aan mijn wensen voldoet, maar toch zou ik graag eens van mensen met meer ervaring horen hoe wijs (of onwijs..) het zou zijn deze aan te schaffen met een kilometerstand van iets meer dan 2,5 ton.
M.a.w. wat kan ik binnenkort als eerste verwachten aan (hoge) onkosten?
Of moet ik de Geartronics juist mijden? (Een bekende heeft er wel erg slechte ervaringen mee, maar op ervaringen van 1 persoon kan ik geen besluit nemen..)
Dus, laat mij uw ervaringen horen, ze worden op prijs gesteld.

groet,
Dinant
Al eens over de grens gekeken? Wat is je budget ongeveer?
Ooit gedacht aan een 2.0T (180pk)

Geplaatst: 10.04.2010 - 14:28
door nootje63
Dinant,

Ik heb een T5 van 2002 met geartronic en ben er zeer tevreden mee. De vorige eigenaar is zeker belangrijk, evenals de historie van de auto. In mijn geval was dat een plaatselijke arts van 50+ die niet zo nodig sprintjes hoefde te trekken.
Ik zocht een auto met voldoende koppel en kwam toevallig bij de T5 uit; het had ook een 2.4T kunnen zijn. Het gaat dus niet altijd om het vermogen en dit hoeft in mijn geval ook niet vaak aangesproken te worden. Komt ten goede van de hele auto denk ik. Hoe ziet hij er van binnen en buiten uit; uitgeleefd of netjes; welke papieren zitten erbij etc.
Wat ik dus wil zeggen: Wie er in gereden heeft is erg belangrijk en daar is niet altijd makkelijk achter te komen......

Geplaatst: 10.04.2010 - 14:45
door DinanT
Over de grens, wel eens gekeken, kennis van me heeft dat ook gedaan, daar één kopen, maar dat vind ik nog linker dan híer bij een handelaar kopen eigenlijk...
Budget.. tsja.. ik wilde niet meer dan 15 mille uitgeven eigenlijk...
Een 2.0T in een V70..? is dat niet een beetje onder-gemotoriseerd? Vond mijn S40 met 1300kg al aan de trage kant met 165 pk.
Ik denk dat een 2.5T toch wat meer aan mijn eisen zal voldoen.

Geplaatst: 10.04.2010 - 14:53
door t5power
DinanT schreef:Over de grens, wel eens gekeken, kennis van me heeft dat ook gedaan, daar één kopen, maar dat vind ik nog linker dan híer bij een handelaar kopen eigenlijk...
Budget.. tsja.. ik wilde niet meer dan 15 mille uitgeven eigenlijk...
Een 2.0T in een V70..? is dat niet een beetje onder-gemotoriseerd? Vond mijn S40 met 1300kg al aan de trage kant met 165 pk.
Ik denk dat een 2.5T toch wat meer aan mijn eisen zal voldoen.
In principe zou je met 15 mille (12k voor auto en 3k voor bpm) wel in duitsland moeten kunnen slagen.

Geplaatst: 10.04.2010 - 15:29
door wizzdave
DinanT schreef:Over de grens, wel eens gekeken, kennis van me heeft dat ook gedaan, daar één kopen, maar dat vind ik nog linker dan híer bij een handelaar kopen eigenlijk...
Budget.. tsja.. ik wilde niet meer dan 15 mille uitgeven eigenlijk...
Een 2.0T in een V70..? is dat niet een beetje onder-gemotoriseerd? Vond mijn S40 met 1300kg al aan de trage kant met 165 pk.
Ik denk dat een 2.5T toch wat meer aan mijn eisen zal voldoen.
Dinand,

15 mille is een meer dan royaal budget! Daar kun je vele kanten mee op! Ik rij zelf in een T5 gt MY 2000 met tijdens de aankoop 258K op de teller. Deze heb ik voor minder dan jouw budget kunnen aanschaffen. De aanschaf van een auto blijft altijd een risicovolle investering. Echter, dit risico kun je aanzienlijk verkleinen door de onderhoudshistorie te checken, een aankoopkeuring te laten uitvoeren en erachter te komen wat voor een persoon de vorige eigenaar was. In mijn geval heb ik de T5 van een particulier (ingenieur) gekocht, woonachtig ergens in een meer dan welgestelde buurt in Arnhem. Een echte Volvo-liefhebber, rijdt op zondagen in een oude Amazone en sinds kort voor de vlotte ritjes een strakke 911 gekocht. De T5 is in topconditie, complete onderhoudshistorie aanwezig, volledig dealeronderhouden, facturen aanwezig, etc. Heerlijke wagen!

Geplaatst: 10.04.2010 - 18:19
door bartv70
DinanT schreef:Over de grens, wel eens gekeken, kennis van me heeft dat ook gedaan, daar één kopen, maar dat vind ik nog linker dan híer bij een handelaar kopen eigenlijk...
Budget.. tsja.. ik wilde niet meer dan 15 mille uitgeven eigenlijk...
Een 2.0T in een V70..? is dat niet een beetje onder-gemotoriseerd? Vond mijn S40 met 1300kg al aan de trage kant met 165 pk.
Ik denk dat een 2.5T toch wat meer aan mijn eisen zal voldoen.
Als je daar bij een Volvodealer koopt, heb je dezelfde zekerheden als hier,
of zouden wij de enige eerlijke Volvodealers hebben in Europa?
Als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het natuurlijk niet doen.

Het is toch niet d e auto uit dit zeer recente topic
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=36045

DEZE staat net over de grens bij de Volvodealer.
Wel iets boven het budget maar slechts 80.000km en bj 2003 is ook iets waard

Geplaatst: 10.04.2010 - 20:45
door V70/2.4D/2003
@Bartv70: 14.900 euri..... Dat is wel een stevige prijs voor een V70 uit 2003, ondanks de slechts 80K op de klok.

Geplaatst: 10.04.2010 - 21:43
door bartv70
V70/2.4D/2003 schreef:@Bartv70: 14.900 euri..... Dat is wel een stevige prijs voor een V70 uit 2003, ondanks de slechts 80K op de klok.
"t Is geen koopje maar even op de NL site gekeken en dan ben je zeker een paar duizend euro duurder uit en/of 50.000km meer op de teller.
Er staat wel een hele mooie, voora; de kleur, bij Niham in Den Haag
http://www.dealer.volvocars.nl/nl/nl/de ... 4/ucl.aspx?