Pagina 1 van 2
Volvo S60 D5 voorzien van T5 veren
Geplaatst: 11.04.2010 - 00:58
door Salaridebrito
Mijn Volvo S60 D5 is op dit moment verlaagd met Apex veren. De auto ligt voor te laag naar mijn zin. Nu heb ik het idee opgevat om T5 veren eronder te zetten. Komt de auto dan lager te liggen als met de originele D5 veren?
Alvast dank voor jullie reacties.
Geplaatst: 11.04.2010 - 10:55
door edraket
Je kunt bij de dealer verlaagde diesel veren bestellen. Reken echter wel op een aanzienlijk bedrag. Daarmee komt de auto ongeveer 2 cm omlaag tov origineel. Is de auto dan zo enorm laag aan de voorkant?
Geplaatst: 11.04.2010 - 10:59
door Gast
Dit vraagt om foto's.

Geplaatst: 11.04.2010 - 11:19
door Salaridebrito
Ed en Alex,
Ja, de auto staat voor erg laag...
Ik heb de auto verlaagd met Apex veren. Deze verlagen 2,5 cm en dat vond ik ruim voldoende. Na verlaging was de wigvorm nog aanwezig waar ik geen problemen mee heb maar de auto staat voor veel lager. Ik denk dat ik tussen spatbord en wiel nog een 1,5 cm heb. Het comfort valt me niet tegen dat is het vreemde.
Ik zal foto's maken en me ook eens even fatsoenlijk voorstellen daar ik veel aan de auto heb gedaan.
Maar terug naar mijn vraag: Een D5 voorzien van T5 veren geeft toch ook wel een verlaging? Een diesel is toch zwaarder?
Volvo S60 D5 Salaridebrito
Geplaatst: 11.04.2010 - 18:28
door Salaridebrito
Zoals beloofd hierbij dan een aantal foto's van de verlaging van mijn auto en van de auto zelf.
Geplaatst: 11.04.2010 - 18:31
door bart simpson
zou als het D5 blok zwaarder is zo'n veer ook geen ander veergedrag gaan vertonen?
Geplaatst: 11.04.2010 - 19:01
door Salaridebrito
Bart,
Daar heb ik absoluut geen verstand van daarom vraag ik het op het forum. Het lijkt mij wel daar de T5 veren een andere veerconstante hebben?
Geplaatst: 11.04.2010 - 19:02
door Salaridebrito
Nou dan ook maar meteen een aantal foto's van de binnenkant van de auto. Hebben we ze allemaal gehad.
Ik ben bijna klaar met de auto afgezien van een subtiel dubbel eindstuk dat nog op de bestaande uitlaat wordt gelast (R- lookalike)
Geplaatst: 11.04.2010 - 19:15
door toppertje
jammer van die R achterop

,voor de rest,een mooie auto.
en vwb. de T -5 veren,een D5 zal best wel iets zwaarder zijn dan
een T-5,maar hoe zit dat dan met een onbeladen T-5 en een
volbeladen D5?
Maw.ik zou zoiets best wel aandurfen,maar wat ik mij afvraag:heb je achter ook Apex veren?
Ik vind het nl. zo vreemd dat hij achter zoveel te hoger staat
dan ad. voorzijde.
Toevallig toch geen nivomat achter?
ps.hij is ad voorzijde echt wel meer dan 2.5cm gezakt,ik schat
minimaal 3.5cm tov.orgineel aan de foto te zien
Geplaatst: 11.04.2010 - 19:21
door bart simpson
Salaridebrito schreef:Bart,
Daar heb ik absoluut geen verstand van daarom vraag ik het op het forum. Het lijkt mij wel daar de T5 veren een andere veerconstante hebben?
zo is het
Geplaatst: 11.04.2010 - 19:23
door Salaridebrito
Toppertje,
Achter heb ik ook Apex veren geplaatst. Heeft een D5 Sport edition uit october 2003 dan nivomats?
De voorzijde is inderdaad flink gezakt. Ik heb sinds plaatsing van nieuwe rubbers boven op de schokbrekers ook gepiep in de voortrein, bij inveren. Ik denk dat de schokbrekers aan hun eindje zijn...(bij 186.000 km mag dit ook wel)
Zou de auto weer hoger komen te staan bij plaatsing van nieuwe schokbrekers?
Geplaatst: 11.04.2010 - 19:28
door jds
Ik heb het originele sportonderstel van Volvo(ie + nivomats) alsook de H&R veren voor. Afmeting van spatbord tot grond is 65cm(zou -3cm zijn). Ik heb ook nog de originele Volvo Sportvoorveren, zijn te koop indien je wil.
Geplaatst: 11.04.2010 - 20:37
door toppertje
Of jij nivomat hebt,kan ik op afstand niet zeggen,ik dacht dat je dat
zelf wel wist aangezien je de verlaging zelf hebt geplaatst.
De auto zal ad voorzijde niet hoger komen te staan met nieuwe schokdempers,aangezien de veren hiervoor zijn.
Komt je auto ad achterzijde ook niet lager te liggen als je hem
eens flink belaad in de koffer?
Zo nee,dan heb je waarschijnlijk nivomat schokdempers.
Aan de andere kant geef je aan dat jou auto nog komfortabel is.
Nou neem van mij aan dat ALS jij nivomat hebt icm.Apex,dat jou
auto spijkerhard is.
Ook denk ik dat de(verkorte) veer dan zal gaan rammelen in de veerschotel
omdat de nivomat de auto omhoog drukt,waardoor de veer vrij tussen de
veerschotel ligt.
Geplaatst: 11.04.2010 - 21:28
door Salaridebrito
Toppertje,
Dan heb ik geen nivomats daar de auto gewoon inzakt als ik de kofferbak vol heb of mensen achterin vervoer.
Een raadsel dat de auto dan voor veel meer zakt.
JDS. Dank voor je info. Ik heb de originele voorveren zelf ook nog liggen dus kan altijd nog terug.
Geplaatst: 11.04.2010 - 21:28
door Salaridebrito
JDS heb jij een foto van jouw verlaging. Dan kan ik eens vergelijken.
Geplaatst: 11.04.2010 - 21:58
door toppertje
vreemd verhaal hoor! :-k
ik denk toch dat je dan ad.achterzijde iets niet goed
hebt zitten,of op de 1 of andere manier de verkeerde
veren voor de achterzijde hebt.
heb je de produktnummers mischien al eens gekontroleerd/vergeleken
met de site van Apex?
ik zou het verder zo 123 niet meer weten.
Geplaatst: 11.04.2010 - 22:31
door Salaridebrito
Serienummer gecheckt op doos. Komt overeen met nummer op Apex site. 25 mm verlaging voor en achter.
Ik zet hem weleens op de brug. Vreemde situatie...
Geplaatst: 11.04.2010 - 22:42
door toppertje
Ik heb onder mijn V70 ook eens een Apex verlaging gehad,en deze
werd wel ad. achterzijde verlaagd.(ong.evenveel als voor)
Ben benieuwd wat je tegen komt als je hem op de brug hebt staan.
Geplaatst: 12.04.2010 - 08:36
door jds
Ik heb de foto in mijn album gezet,en deze hier geupload.

De wagen staat ondanks zijn 3cm verlaging voor duidelijk hoger, zowel met het OEM als H&R sportonderstel
Geplaatst: 12.04.2010 - 13:03
door Salaridebrito
JDS,
Jouw auto staat beduidend hoger.
Ik krijg toch zwaar het vermoeden dat er bij mijn auto iets niet klopt..
Vrijdag gaat hij op de brug bij Ruud Mulder in Wijk bij Duurstede..
Ik zie het wel.