Niet langer Ford Genk, maar Volvo Cars Gent is de grootste autofabriek van België. Bij General Motors in Antwerpen werd een nieuw laagterecord bereikt, terwijl Audi Brussels zich voorbereidt op de A1.
Bij Volvo Cars in Gent werden tijdens de eerste drie maanden van 2010 57.600 wagens gebouwd, ruim een derde meer dan in dezelfde periode in 2009. Daarmee herstelt de fabriek na twee jaar van flinke volumedalingen. Vooral de compacte 4x4 XC60, maar ook de kleinere modellen C30 en V50 doen het goed. In de loop van dit kwartaal gaat de vernieuwde S60 in productie in Gent, schrijft De Tijd.
De productie bij Ford in Genk daalde met 2 procent tot 43.389 stuks. Dat heeft te maken met de opstartfase van de opgesmukte modellen van Galaxy en S-Max. Ook van het belangrijkste model van de fabriek, de Mondeo, volgt een opsmukversie.
Bij General Motors Belgium in Antwerpen rolden 17.089 wagens van de band, een nieuw dieptepunt. Twee jaar geleden produceerde de fabriek nog meer dan 45.000 stuks per kwartaal. De productie in de met sluiting bedreigde fabriek bestaat alleen nog uit oudere Astra-modellen.
Bij Audi Brussels zakte de productie met ruim 28 procent tot nauwelijks meer dan 10.000 stuks. Men beschouwt er het eerste kwartaal als louter een overgangsperiode waarin de fabriek werd klaargestoomd voor de A1. De productie van dat nieuwe compacte luxemodel wordt dit kwartaal geleidelijk opgestart. Bron: HLN.be/kanaal auto
Volvo Cars Gent op nr 1 in België
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
En zo hoort het!!
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Tja om het profiteren van een anders verlies nou positief te gaan uitleggen .....
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- crosskabouter
- 2nd Gear member
Als (kersverse) Volvo-rijder zeg ik, je hebt gelijk. Maar voor mijn werk niet... wij rijden wel voor VW /Audi en GM, maar nauwelijks voor Ford en niet meer voor Volvo (destijds vanaf Born nog wel).Volvoman schreef:En zo hoort het!!
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Op zich een fijn bericht, ware het niet dat enige exclusiviteit geen kwaad kan ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Battlecruiser
- 8th Gear member

Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.