Pagina 1 van 2
Aankoop V70 benzine.
Geplaatst: 13.04.2010 - 16:20
door Olvov
Dag allemaal,
nieuw hier. Tof forum met een schat aan informatie en knowhow!
Sinds een week ben ik op zoek naar een V70 benzine. Ik oriënteer me zowel in Duitsland als in Nederland, in België zijn blijkbaar nagenoeg alleen maar diesels te koop. Bij het inlezen hierover in het forum las ik het volgende van gebruiker flyingd in
dit topic:
flyingd schreef:koop een auto met MwSt. ausweisbar. (Mehrwertsteuer ausweisbar) dat houd in de het een BTW auto is.
als je hem koopt in Duitsland moet je de volle prijs betalen. maar zodra je hem hebt ingevoert kun je 16% van de aanschaf prijs terug krijgen bij de verkoper. (lees handelaar) Of je moet iemand kennen met een autobedrijf, die kan hem zonder deze Mehrwertsteuer ophalen.
Is dit een normale constructie voor een particulier of geldt dit alleen voor bedrijven? Ik wil de auto privé gaan rijden en de (weinig) gereden kilometers bij mijn bedrijf in rekening brengen. De BTW achteraf terug vragen als particulier heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord. En wat doe je als de handelaar de BTW niet terugstort?
Wat het type betreft, wat is met het oog op de toekomst het meest verstandige om te kopen? Is een 200pk/luxere uitvoering op oudere leeftijd meer geliefd dan een V70 140/170pk?
Ik las ook over problemen met de ETM, betreft dit alle bouwjaren of alleen specifieke bouwjaren?
Re: Aankoop V70 benzine.
Geplaatst: 13.04.2010 - 16:31
door piotrV70
Olvov schreef:Dag allemaal,
nieuw hier. Tof forum met een schat aan informatie en knowhow!
Sinds een week ben ik op zoek naar een V70 benzine. Ik oriënteer me zowel in Duitsland als in Nederland, in België zijn blijkbaar nagenoeg alleen maar diesels te koop. Bij het inlezen hierover in het forum las ik het volgende van gebruiker flyingd in
dit topic:
flyingd schreef:koop een auto met MwSt. ausweisbar. (Mehrwertsteuer ausweisbar) dat houd in de het een BTW auto is.
als je hem koopt in Duitsland moet je de volle prijs betalen. maar zodra je hem hebt ingevoert kun je 16% van de aanschaf prijs terug krijgen bij de verkoper. (lees handelaar) Of je moet iemand kennen met een autobedrijf, die kan hem zonder deze Mehrwertsteuer ophalen.
Is dit een normale constructie voor een particulier of geldt dit alleen voor bedrijven? Ik wil de auto privé gaan rijden en de (weinig) gereden kilometers bij mijn bedrijf in rekening brengen. De BTW achteraf terug vragen als particulier heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord. En wat doe je als de handelaar de BTW niet terugstort?
Wat het type betreft, wat is met het oog op de toekomst het meest verstandige om te kopen? Is een 200pk/luxere uitvoering op oudere leeftijd meer geliefd dan een V70 140/170pk?
Ik las ook over problemen met de ETM, betreft dit alle bouwjaren of alleen specifieke bouwjaren?
Je krijgt 16% terug (D) en kunt vervolgens 19% betalen (NL). Onzin verhaal, je betaalt sowieso btw.
Geplaatst: 13.04.2010 - 16:39
door V70/2.4D/2003
Het door PiotrV70 gestelde is geheel correct. In Dld geen BTW betalen is hier BTW betalen. Tenzij je wat fraude gaat plegen met een dubbel factuurtje maar owee als de belastingdienst daar achter komt.
Je zult dus moeten gaan rekenen wat de verstandigste / goedkoopste optie is. En wat betreft de aankoop: Koop een auto die je naar de zin is met alle opties die je wilt hebben. Na invoer in NL wel naar de dealer om, tegen betaling, de BC op nederlands te zetten.
Geplaatst: 13.04.2010 - 17:05
door bartv70
V70/2.4D/2003 schreef:Na invoer in NL wel naar de dealer om, tegen betaling, de BC op nederlands te zetten.
Of in de onderhandeling meenemen dat de verkoper dit regelt.
Geplaatst: 13.04.2010 - 17:05
door Olvov
Ok duidelijk, dank jullie. En nee, dubbele factuurtjes gaan niet tot de bezigheden behoren.
Dat de BC op Nederlands gezet moet worden had ik inderdaad al gelezen, mocht ik bij een Duitse dealer kopen ga ik proberen dit "part of de deal" te maken.
Rest nog de vraag over de ETM, dat is me niet helemaal duidelijk geworden.
Geplaatst: 13.04.2010 - 18:16
door janpie
Rest nog de vraag over de ETM, dat is me niet helemaal duidelijk geworden.
ETM. is na MY 2003 helemaal verholpen.
Onder de ETM zit een stikker. als de stikker wit is heb je de (oude)
Is die geel nou ja dan heb je de nieuwe (kan je goed zien met een spiegeltje)
En de BC op NL zetten kost je ongeveer toch nog 150 euries
Geplaatst: 16.04.2010 - 00:27
door Olvov
In Nederland kom ik het type niet tegen; een 2.0 T. Dus een 2 liter turbo. Is dit een versie die alleen in bepaalde landen is uitgebracht?
En is het sowieso wel aan te raden, of is deze motor eigenlijk te zwak voor een V70?
Geplaatst: 16.04.2010 - 06:54
door V70/2.4D/2003
Voor hier neem je een 2.4 of 2.5. Ik ben niet zo van die kleine opgekrikte machines in het vooronder.
Geplaatst: 16.04.2010 - 07:27
door V70 T5 assen
V70/2.4D/2003 schreef:Voor hier neem je een 2.4 of 2.5. Ik ben niet zo van die kleine opgekrikte machines in het vooronder.
Dat kleine "ding" heeft pk,s zat en daar wil deze wagen best mee vooruit.
Als ik nu naar buiten kijk zie ik de BMW van de overburen een 520 ach ook maar 170pk blijft behelpen
Kortom dit is een prima motor .
Geplaatst: 16.04.2010 - 10:40
door bart simpson
die 2.0T is een veel lekkerdere machine dan de 2.4 of 2.5, is in NL op de S60 en de V70 leverbaar geweest
Geplaatst: 16.04.2010 - 10:42
door Olvov
Zo te zien geen probleem dus, mooi.
Geplaatst: 16.04.2010 - 11:22
door bart simpson
Olvov schreef:Zo te zien geen probleem dus, mooi.
absoluut geen probleem met die 2.0T, en al 240Nm bij 1800 t/min
Geplaatst: 22.04.2010 - 21:50
door Olvov
Vanmorgen erg vroeg een ritje naar Duitsland gemaakt en nu in het bezit van een V70 2.4 T automaat. Wow, wat een auto.
Foto's en bijzonderheden volgen, jullie vast enorm bedankt voor de antwoorden tot nu toe.
Geplaatst: 22.04.2010 - 22:39
door bartv70
Gefeliciteer, heb je Duitsland opgezocht om een Nederlandse Volvo te "testen" of ben je daadwerkelijk voor een Duitse auto gegaan?
Geplaatst: 24.04.2010 - 14:38
door Olvov
Dank je Bartv70.
Ik ben zeker daadwerkelijk en bewust voor een Duitse auto gegaan. Het aanbod hier in Nederland stond me zowel qua uitvoering, gereden kilometers en prijs niet echt aan. Na inlezen op dit forum en overleg met een vriend besloten dat het een V70T met in ieder geval automaat, leder, weinig kilometers en binnen een bepaald budget moest worden, en geen zilvergrijze.
Aangezien ik toch al de gehele dag achter een computer zit was het niet zo moeilijk om mobile.de elk uur te checken en meteen te reageren en een afspraak te maken als er een interessante auto op de site verscheen. Ik had alleen niet verwacht dat hij zo snel (na twee weken) in zicht zou komen, ik had me er op voorbereid dat het wel eens minstens een maand of twee, drie zou kunnen duren voor we zo'n krent uit de pap konden halen.
Het is een 2003 V70 2.4T, 80.000km, automaat, zwart leder, airco, navigatie, telefoon, HU 603, elektrische stoelen, stoelverwarming etc. etc. Dealer onderhouden, originele lak en buiten een klein putje in een van de deuren een superstrakke auto. Van binnen ziet hij er uit als nieuw, werkelijk nergens iets van slijtage te ontdekken.
Uiteraard heb ik iemand meegenomen die er verstand van heeft en was het een vereiste dat de volledige kilometer historie en onderhoudsfacturen aanwezig waren. Gezien de prijzen die hier in Nederland gerekend worden voor een 200PK met alle pakketten had ik dat hier nooit kunnen realiseren voor het budget wat we er voor uit hadden getrokken.
A.s dinsdag naar de RDW en hopelijk eind volgende week het kenteken.

Geplaatst: 24.04.2010 - 15:16
door V70/2.4D/2003
Ik zeg: mooie auto! Dat deukje even weg laten drukken door de huisdetailer

want dat hoort niet in een z.g.a.n auto. En, ook niet geheel onplezierig, de komende jaren hoef je niet uit te kijken naar een andere auto want, Volvo is for life

Gefeliciteerd met de aankoop en vele fijne kilometers gewenst.
Geplaatst: 24.04.2010 - 19:34
door marcelV70R
mooie auto hoor
heb je een geartronic of een normale AT
veel plezier met de auto
Marcel
Geplaatst: 24.04.2010 - 21:35
door janpie
Ziet er zeker zeer goed uit goede kleur, veel km. plezier toegewenst
Geplaatst: 24.04.2010 - 22:36
door bartv70
Olvov schreef:Dank je Bartv70.
Ik ben zeker daadwerkelijk en bewust voor een Duitse auto gegaan. Het aanbod hier in Nederland stond me zowel qua uitvoering, gereden kilometers en prijs niet echt aan. Na inlezen op dit forum en overleg met een vriend besloten dat het een V70T met in ieder geval automaat, leder, weinig kilometers en binnen een bepaald budget moest worden, en geen zilvergrijze.
Aangezien ik toch al de gehele dag achter een computer zit was het niet zo moeilijk om mobile.de elk uur te checken en meteen te reageren en een afspraak te maken als er een interessante auto op de site verscheen. Ik had alleen niet verwacht dat hij zo snel (na twee weken) in zicht zou komen, ik had me er op voorbereid dat het wel eens minstens een maand of twee, drie zou kunnen duren voor we zo'n krent uit de pap konden halen.
Het is een 2003 V70 2.4T, 80.000km, automaat, zwart leder, airco, navigatie, telefoon, HU 603, elektrische stoelen, stoelverwarming etc. etc. Dealer onderhouden, originele lak en buiten een klein putje in een van de deuren een superstrakke auto. Van binnen ziet hij er uit als nieuw, werkelijk nergens iets van slijtage te ontdekken.
Uiteraard heb ik iemand meegenomen die er verstand van heeft en was het een vereiste dat de volledige kilometer historie en onderhoudsfacturen aanwezig waren. Gezien de prijzen die hier in Nederland gerekend worden voor een 200PK met alle pakketten had ik dat hier nooit kunnen realiseren voor het budget wat we er voor uit hadden getrokken.
A.s dinsdag naar de RDW en hopelijk eind volgende week het kenteken.

Je bent toch niet dat stukje BPM vergeten?
Geplaatst: 24.04.2010 - 23:02
door Olvov
marcelV70R schreef:mooie auto hoor
heb je een geartronic of een normale AT
veel plezier met de auto
Marcel
Dank je Marcel. Het is een 2.4T Geartronic.
Maar ik ben echt " Volvo Blonde" :roll: Wat is het verschil tussen een normale AT en een Geartronic?
bartv70 schreef: Je bent toch niet dat stukje BPM vergeten?
Hahaha, nee ik ben niet vergeten dat mee te nemen in de berekening. Moet wel zeggen dat je er continue erg alert op moet zijn en er voor moet waken dat je jezelf voor de gek zit te houden.
Overmoedig zijn en het niet meenemen van de BPM in een bewuste beschouwing van het totale kostenplaatje zijn inderdaad de valkuilen van een auto kopen in Duitsland.
Het is erg belangrijk om voor je zoektocht een aantal basis voorwaarden te stellen en daar absoluut niet van af te wijken. Ook is een "adviseur/klankbord" handig, een persoon die je in het geval van overmoedig denken weer even terug naar de realiteit plaatst. Je ziet zoveel fraais voorbij komen en de verleiding om op een onverantwoorde manier je grenzen te verleggen is aanwezig.