Prijs in Duitsland

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
prebel
1st Gear member

Ik ben van plan een V70 te kopen op benzine niet meer dan 150000km
en liefst een beetje een snelle (2.5T,T5 of R maar die laatste waarschijnlijk te duur)

Nu zie ik die in Nederland vanaf 17 a 18 K staan en in Duistland net
wat goedkoper rond de 15 K ....dit wordt echter door de BPM die je nog mag afdragen geheel gecompenseerd dus ik vroeg me af of Duitsland wel zo aantrekkelijk is??

Ik heb op mobile.de een T5 uit 2004 gezien en een 2.5T summum uit 2005
maar moet ik daarop dan het voordeel afdingen??

gr
Paul
t5power
5th Gear member

MODS edit: onnodige volledige quote van vorige bericht verwijderd.

Ik heb hetzelfde gedaan, lang lang gezocht en uiteindelijk een V70 T5 Summum MY2005 (uit 2004) met 89k gekocht. Toen circa 13.5k voor betaald + 5k aan BPM. Op hetzelfde moment kosten vergelijkbare autos toen 25k. Zoek maar eens in NL een dikke V70 MY2005 summum met <100k op de teller, zijn echt erg zeldzaam en duur.

Als ik het onderhandelen nog eens over kunnen doen, zou ik de garantie laten vervallen. Je gaat toch niet meer terug naar duitsland, dus kun je net zo goed verschil in eigen zak steken.
prebel
1st Gear member

Die prijzen ben ik nog niet tegen gekomen maar ik heb in principe de tijd...

Die garantie heb ik in een geval over gemaild maar dat scheelde 250 euro en voor echt grote mankementen ga ik wel een uurtje a anderhalf tuffen....

Ik las wel ergens dat je verdr Duitsland in moet want langs de grens (ruhrgebied voor mij) zouden de prijzen hoger zijn ivm Nederlanders en ontbrken van goedkope Poolse concurentie??

Die 13,5 K was dat de vraagprijs ook? In ider geval zou ik zo'n dealtje ook
wel willen, die 5K BPM was denk ik al langer dan een jaar terug anders kloppen mijn berekeningen niet...

gr
Paul
appie76
2nd Gear member

prebel schreef: Die garantie heb ik in een geval over gemaild maar dat scheelde 250 euro en voor echt grote mankementen ga ik wel een uurtje a anderhalf tuffen....
Heb je al nagedacht hoe je precies die rit van 1,5 uur gaat maken als er grote mankementen zijn? Een rit van 1,5 uur bij normale snelheid, duurt erg lang als je auto in de 'noodloop' maar 25km/h gaat...

Bottom line: wil je garantie, koop dan niet te ver weg (dat verhaal over de prijzen die verderop in Duitsland lager zijn, heeft een kern van waarheid) of regel dat je voor garantiegevallen in NL terecht kunt en dat ze dat onderling verrekenen. Niet voor elke Duitse verkoper is dit vanzelfsprekend (in tegendeel zelfs) dus maak hier vooraf duidelijk afspraken over en leg dit vast in de koopovereenkomst.
V70 2.4T MY2001
t5power
5th Gear member

De vraagprijs was toendertijd 13.8k ofzo, maar weinig vanaf weten te lullen dus. Wist wel dat het een erg goede prijs was, vooral voor die uitvoering. De exacte BPM was toen ongeveer 4.7k bij een nieuwprijs van 65k (auto is van juli 2004). Heb sindsdien nog regelmatig gekeken of ik nog een betere koop had kunnen doen.... maar tot nu toe (bijna jaar na dato) nog geen beter alternatief gevonden :).
Je kunt ook autoscout24 gebruiken, soms vind je daar nog leuke autos.
prebel
1st Gear member

@T5 power nee ik denk (rondkijkend op mobile.de en autoscout) dat je inderdaad een goede deal hebt gesloten..was dat verder Duitsland in of net over de grens??

@appie ja dat is wel lastig met 25 km/u dat geef ik toe maar voor een "echt"
probleem regel ik evt wel een ambulance met trekkend voertuig....
Maar als het maar 250 euro scheelt dan laat ik de garantie er mooi op zitten.

Zoeken en geduld lijkt dus het credo?!
Als iemand wat ziet in Nederland/Duitsland dan hoor ik het graag via PB of
gewoon hier als reactie ::D vele ogen zien meer...enz.

gr
Paul
t5power
5th Gear member

prebel schreef:@T5 power nee ik denk (rondkijkend op mobile.de en autoscout) dat je inderdaad een goede deal hebt gesloten..was dat verder Duitsland in of net over de grens??
Dat was in Bremerhaven, ongeveer 2 uur rijden vanaf Groningen.
prebel schreef: Zoeken en geduld lijkt dus het credo?!
Als iemand wat ziet in Nederland/Duitsland dan hoor ik het graag via PB of
gewoon hier als reactie ::D vele ogen zien meer...enz.
Als je het kan veroorloven om tijdje te wachten, dan zou ik dat zeker doen. Zelf kijk ik nog regelmatig. Laat wel weten wat als ik iets zie.
piotrV70
5th Gear member

prebel schreef:Ik ben van plan een V70 te kopen op benzine niet meer dan 150000km
en liefst een beetje een snelle (2.5T,T5 of R maar die laatste waarschijnlijk te duur)

Nu zie ik die in Nederland vanaf 17 a 18 K staan en in Duistland net
wat goedkoper rond de 15 K ....dit wordt echter door de BPM die je nog mag afdragen geheel gecompenseerd dus ik vroeg me af of Duitsland wel zo aantrekkelijk is??

Ik heb op mobile.de een T5 uit 2004 gezien en een 2.5T summum uit 2005
maar moet ik daarop dan het voordeel afdingen??

gr
Paul
1. Volgens mij moet je beter zoeken
2. Je weet qua prijs in Dld direct waar je aan toe bent, max 500 eraf en wat extraatjes, meer zit er vaak niet in.
3. Echt grote mankementen moet de Duitse dealer voor je oplossen, ook zonder garantie. (zoek maar eens op Gewaehrleistungsrecht). Pas om diezelfde reden op voor advertenties met de tekst "in Kundenauftrag". Dat is de enige manier om onder die Gewaehrleistung uit te komen.
4. Doe je bpmberekening eens overnieuw, die klopt waarschijnlijk niet. Reken voor een 2005 tussen 3500 en 4000 aan bpm.
5. Zoals al gezegd, vind er in NL maar eens eentje met < 100.000km
6. Hals und Beinbruch.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
t5power
5th Gear member

piotrV70 schreef: 4. Doe je bpmberekening eens overnieuw, die klopt waarschijnlijk niet. Reken voor een 2005 tussen 3500 en 4000 aan bpm.
Idd, doe maar eens @ http://www.bpmberekenen.com
een v70 T5 uit juli 2004 met veel opties voor 65.000, dan zit je bijna op 4200 euro aan BPM
prebel
1st Gear member

@Piotr nog tips waar te zoeken behalve autoscout en mobile??

Die 3500--4000 BPM had ik ook wel ongeveer in gedachte maar als het gehele budget 18.000 K of zo is dan is 4000+15000 net teveel....
tis niet veel maar 18.000K is echt de limiet liever minder snap je?

Qua km ben ik niet zo bang voor 150.000km of zo mits goed onderhouden moeten ze dan nog wel een ton probleemloos kunnen hebben denk ik.

Misschien is het wel gewoon te duur allemaal maar ik vind het wel en erg mooie auto!!
piotrV70
5th Gear member

MODS edit: opnieuw onnodige volledige quote verwijderd.
@Piotr nog tips waar te zoeken behalve autoscout en mobile??
Probeer eens de volvo dealer in Hamburg. Daar staan erg veel tegen scherpe prijzen. Je wilt toch niet zeggen dat je deze niet hebt gevonden op mobile ? Dat is weliswaar geen T5 maar een 2.5T, lijkt met niet zo'n vreselijk grote concessie.
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
t5power
5th Gear member

Met deze link vind je er ook veel.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
prebel
1st Gear member

Tja Hamburg is 500 km enkele reis voor mij..(omg Eindhoven).dus ik zoek liever iets wat binnen de 200-300 km ligt zo'n beetje.

En 2.5 T vind ik ook al mooi al ben ik ook wel weer een beetje bang dat ik
na een jaar of twe dan denk had ik maar...

gr
t5power
5th Gear member

MODS edit: weer onnodige volledige quote van voorgaand bericht verwijderd. LET OP: als je reageert op een voorgaand bericht is quoten niet nodig, dus doe het ook niet.

Is maar net wat je relaxed vindt rijden. Met een T5/R is het onderin wat minder spannend, een 2.5T heeft eigenlijk altijd veel power. Als je het wat te tam begint te vinden, laat je er een chippie in zetten. Zit je zo @ T5 niveau met behoud van souplesse onderin.
piotrV70
5th Gear member

prebel schreef:Tja Hamburg is 500 km enkele reis voor mij..(omg Eindhoven).dus ik zoek liever iets wat binnen de 200-300 km ligt zo'n beetje.

En 2.5 T vind ik ook al mooi al ben ik ook wel weer een beetje bang dat ik
na een jaar of twe dan denk had ik maar...

gr
Daar zoekt iedereen = vraag > aanbod = hogere prijs. Basis economie zoals die ook in Duitsland geldt. Klinkt een beetje als voor een duppie op de eerste rang. Succes ermee.
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
prebel
1st Gear member

Ja, natuurlijk duppie eerste rang proberen, hoewel ik een 5 jaar oude Volvo
niet helmaal eerste rang vind...

"Aim for the stars and land on the moon" ik wil gewoon het beste voor mijn geld als jij tevreden bent met bijna goed dan is dat prima maar ik wil hetzelfde hebben als T5power :een goed deal

Overigens denk ik dat de vraag naar deze toch wel veel verbruikende zware benzine-auto's wel meevalt....
t5power
5th Gear member

piotrV70 schreef: Daar zoekt iedereen = vraag > aanbod = hogere prijs. Basis economie zoals die ook in Duitsland geldt. Klinkt een beetje als voor een duppie op de eerste rang. Succes ermee.
Valt mee hoor, gewoon goed zoeken. Gokje, jij hebt wel duur je auto in NL gekocht? ;)
prebel schreef:Ja, natuurlijk duppie eerste rang proberen, hoewel ik een 5 jaar oude Volvo
niet helmaal eerste rang vind...

"Aim for the stars and land on the moon" ik wil gewoon het beste voor mijn geld als jij tevreden bent met bijna goed dan is dat prima maar ik wil hetzelfde hebben als T5power :een goed deal

Overigens denk ik dat de vraag naar deze toch wel veel verbruikende zware benzine-auto's wel meevalt....
Gaat je gewoon lukken, gewoon oogjes open houden. De zoeklinkjes van mobile.de en autoscout op datum laten sorteren, elke avond 5 min kijken en je hebt zo een mooie auto!
piotrV70
5th Gear member

t5power schreef: Valt mee hoor, gewoon goed zoeken. Gokje, jij hebt wel duur je auto in NL gekocht? ;)
Nee, die van mij heb ik voor een schijntje uit Dld. Uit Hamm om precies te zijn, bij Potti, 1 van de grootste VAG dealers in Dld.

@Prebel: je geeft toch zelf aan dat een T5 te duur wordt ? Je kunt wel willen maar als het niet kan dan houdt het op. Je moet'm ook nog op de weg houden.
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
VolvoRob
5th Gear member

BOMA in Dedemsvaart. Weet de adressen die jij niet vindt, en kent erg goed de weg in Volvo-land.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
prebel
1st Gear member

OK ben dus gisteren wezen kijken naar een T5 van 2004 (oude model..)
hij wilde er 14.200 voor hebben maar dan deed hij de laatste beurt en regelde de exportkenzeichen dus daarheen betalen en wegrijden!

Op zich een mooi auto maar wat groezelig en bij het reservoir vd stuurbekrachtiging een lekkage (leek gewoon een slangenklem die niet goed zat) en bij de middendemper drupte wat water terwijl de uitlaat wel dicht leek?? (ik las ergens dat er gaatjes in de demper zouden zitten voor de afwatering??)

Verder wel een beest van een motor boven de 2500 toeren of zoiets wat een schop in je rug zeg!!
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”