Pagina 1 van 1

Aanschaf S60 diesel

Geplaatst: 14.04.2010 - 22:25
door Cooler
Ik ben op dit moment in het bezit van een Chrysler Voyager maar ben van plan een S60 diesel aan te schaffen.Het zal er een worden van 2003/4.Waar moet ik op letten bij de aanschaf?Zijn tellerstanden van 200.000 km een probleem?Wat is het verbruik van deze auto?
Zomaar wat vraagjes waar ik graag meer van zou weten.Wie kan mij helpen?

Geplaatst: 14.04.2010 - 22:30
door Salaridebrito
Mits goed onderhouden is een km stand van 200.000 km voor een D5 blok absoluut geen probleem.

Let even op verstuivers, dual mass vliegwiel en koppeling bij een S60 D5.

Geplaatst: 14.04.2010 - 22:41
door Goelette
ik heb een kmstand van 385000 met mijn 2001 D5. Dus het HOEFT geen probleem te zijn. Zo zijn er meerdere hoge standen hier op t forum. Echter als je even zoekt vind je ook een horrorverhaal van zo'n D5 met lagere stand. Die zal echter wel een uitzondering zijn.

Geplaatst: 14.04.2010 - 22:42
door JeroenSpock
Verbruik van mijn D5: 1 op 19,3 de vorige keer :mrgreen:

Bij mij tikt de koppeling in m'n voet, beetje het gevoel wat je rem doet als de abs ingrijpt maar dan heel licht. Als ik het van te voren wist kon ik er meer rekening mee houden bij de aanschaf, dus als je een proefrit maakt...

Geplaatst: 14.04.2010 - 22:53
door Salaridebrito
Dual mass vliegwiel....

Het kan geen kwaad maar wel in de gaten houden.

Geplaatst: 15.04.2010 - 07:45
door Paul
Wat moet er allemaal vervangen worden dan als hij zo meteen meer dan 230.000km gereden heeft?

Heb hier namelijk zo'n S60 staan van de vader van mijn vriendin en ik ben benieuwd wat we daar aan kosten voor gaan krijgen.

Geplaatst: 15.04.2010 - 17:37
door Salaridebrito
Misschien krijg je wel helemaal geen kosten. Ga er niet direct vanuit dat je kosten krijgt.

Dit is allemaal afhankelijk van het onderhoud en hoe de auto bereden is.

Zaken die in de loop van de tijd kunnen voorkomen:

- dual mass vliegwiel
- koppeling inclusief drukgroep
- verstuivers
- automatische deurvergrendeling
- luchtmassameter
- condensator airco
- intercooler
- rubbers van draagarmen

Geplaatst: 16.04.2010 - 14:02
door mehrzahl
Zaken die in de loop van de tijd kunnen voorkomen:

- dual mass vliegwiel
- koppeling inclusief drukgroep
- verstuivers
- automatische deurvergrendeling
- luchtmassameter
- condensator airco
- intercooler
- rubbers van draagarmen
Condensor bedoel je...
Van dit lijstje heb ik van 185k - 325k km alleen condensor en draagarmrubbers hoeven vervangen.

Wat ook nog aan de beurt is >250k:
- thermostaat (zie ook threads afgelopen winter) - kost 200 Euro voor een D5;
- wiellagers
- motorsteun (en)
- stuurkogels
- regelmatig (!) stabilisatorstokjes (voor en achter);

Als je alles opsomt, lijkt het een enorme lijst. De ene D5 eigenaar heeft pech, de ander geluk. Ik zou echter rekening houden met ongeveer 1200 Euro onderhoud per jaar (gebaseerd op 20000 km/jr). Daar kun je al het veelvoorkomend onderhoud wel mee betalen.

Geplaatst: 16.04.2010 - 14:31
door Salaridebrito
Condensor klopt...tikfout

Die 1200 euro per jaar komt wel overeen met mijn uitgaven.

Geplaatst: 16.04.2010 - 15:40
door euerw
dus een automaat nemen :headbang:

Geplaatst: 16.04.2010 - 16:05
door Salaridebrito
Mmmmm,

De Geartronic perikelen zijn volgens mij ook uitgebreid besproken op dit forum.

Geplaatst: 17.04.2010 - 12:17
door JeroenSpock
mehrzahl schreef:De ene D5 eigenaar heeft pech, de ander geluk. Ik zou echter rekening houden met ongeveer 1200 Euro onderhoud per jaar (gebaseerd op 20000 km/jr). Daar kun je al het veelvoorkomend onderhoud wel mee betalen.
Ik heb sinds september vorig jaar 20.000 km gereden, tot nu toe alleen 2 achterbanden vervangen en hij rijdt dik 1 op 17. Binnenkort moeten de voorbanden ook, en nieuwe remblokken rondom. Mooi goedkoop dus, ik zal wel geluk hebben met deze. Maar zoiets weet je toch van te voren niet?

Geplaatst: 19.04.2010 - 08:32
door euerw
Salaridebrito schreef:Mmmmm,

De Geartronic perikelen zijn volgens mij ook uitgebreid besproken op dit forum.
ja klopt: dual mass vliegwiel, koppeling inclusief drukgroep ect ect, jaja tis me wat met die GT`s t.o.v. de handbak :?:

snap het niet hoor zoveel is er niet te vinden en zelf alleen maar giga goeie ervaring met de oude automaat en nu de GT

Geplaatst: 19.04.2010 - 08:50
door mehrzahl
Mooi goedkoop dus,
Jeroen, ik spreek je nog wel met je koppeling...:-)

Ik heb gewoon mijn ervaring over 140.000 km en 6 jaar gedeeld, wil niet zeggen dat het veel goedkoper of veel duurder kan worden.