Pagina 1 van 1
blijven chrome wielbouten wel mooi
Geplaatst: 16.04.2010 - 00:29
door michel a4
hallo ik zag bij de dealer chrome wielbouten 30660 745-8 ,nu is mijn vraag blijven deze wel mooi? of is dit van korte duur.
Ik heb nu thor velgen in "black chome " erg mooi, maar de wielbouten zijn roestig .
Dit haalt het mooie er een beetje vanaf,bij de dealer vertelde een monteur over chrome bouten,heeft hier iemand ervaring mee?
Ze kosten wel rond de 70 euro .dus wil ik dit even rondvragen
gr michel
Geplaatst: 16.04.2010 - 00:45
door volvo c70 t5
Hier hebben ze wielbouten die mooi blijven,Maar kosten wel wat meer dan 70 euro,Ik was 120 euro kwijt,Je krijgt er ook slotbouten bij.
http://www.biesheuvel.nl/
Geplaatst: 16.04.2010 - 08:47
door Battlecruiser
De verchroomde wielbouten kosten tegenwoordig 75,45 en zijn sterk verbeterd, vergeleken met de oude versie.
Geplaatst: 27.04.2010 - 23:21
door umpie
net 20 stuks nieuw opgehaald 32,98 incl korting bij de dealer
Geplaatst: 27.04.2010 - 23:32
door Hans oet Twent
Nee ze blijven niet mooi. Immers dat was de vraag. Geen idee wat je er aan zou kunnen doen.
Geplaatst: 28.04.2010 - 19:47
door steven460
Beste wat je kunt doen is door rijden!
En als je echt wilt dat ze niet roesten een beetje tectyl superwax op een papieren doekje spuiten en dat voorzichtig over de kopjes vd bouten poetsen.
Minder = beter.
edit:
Ooit een plamuurmes behandeld als test met dit spul, heeft 1 jaar buiten gelegen zonder al te veel roest vorming.
Geplaatst: 28.04.2010 - 21:26
door Frederik Welvaert
Ze blijven mooi, tenzij je ze probeert los te draaien met het goedkope sleuteltje dat Volvo standaard bij het reservewiel steekt... Dat sleuteltje is zodanig zwak dat het na 4 bouten al bijna rond was aan de binnenkant en door het "overspringen" mijn moeren beschadigde.
Ook een 12-kantige dopsleutel doet niet veel goed. Heb me nu een 6-kant gekocht voor in de auto te leggen, daarmee doe je het minste schade bij het wisselen (heb me ook gewoon 20 nieuwe moeren gekocht bij de dealer -75 EUR trouwens- omdat er enkele behoorlijk beschadigd waren)
Geplaatst: 28.04.2010 - 21:45
door Oceanracer
Even uit een
ander topic:
"Ik heb voor twee van deze sets in totaal (dus voor 20 bouten) € 64,00 inclusief BTW betaald.

Ik heb er voor de foto eentje uitgehaald. Zo is mooi te zien dat er een soort losse conische ring op zit, die niet meedraait bij het aandraaien van de bouten, waardoor LM-velgen niet worden beschadigd."
Ik heb de oude slotbouten gewoon bewaard. Die gaan er met de stalen velgen weer onder. Lelijker dan nu kunnen ze niet worden en zo worden de nieuwe bouten door het zout in de winter niet aangetast.
Verder zal het gebruik van de juiste gereedschappen zeker een positieve bijdrage leveren in het mooi houden van de bouten. Geen perslucht dus en passende sleutels gebruiken.
Geplaatst: 29.04.2010 - 00:14
door steven460
heb het zelfde setje gehaald
na 4 banden wissels (ik ben een pietje precies als het op balanceren aan komt) en een pekeltijdperk beginnen ze ook aan de randjes wat te roesten........
Geplaatst: 29.04.2010 - 00:39
door Frederik Welvaert
He, dat zijn bouten... Bij de V50 zijn het moeren, de bout zit vast in het aandrijfgedeelte/whatever dat stuk noemt
Geplaatst: 29.04.2010 - 01:01
door Geus
Oceanracer schreef:Geen perslucht dus...
Een goede persluchtmomentsleutel kan geen kwaad, maar dan inderdaad wel goed gereedschap en goed gebruikt.
Geplaatst: 29.04.2010 - 20:31
door steven460
Luchtratel & bandenwissel is overrated. Met het handje gaat niet veel langzamer en geen elektriciteit of lucht nodig!
Geplaatst: 29.04.2010 - 20:47
door Mrlten
Mijn pa heeft onder zijn XC70 ook chromen wielbouten. Bij het wisselen van de winterbanden naar de zomerbanden heb ik de wielbouten even opgepoetst met Belgom Alu; je bent er zo mee klaar en ze glimmen nog beter als nieuw! Ook roest poest je er binnen 1 sec mee af, super spul.
Belgom alu is trouwens te koop bij de betere autozaak of motorzaak.
Geplaatst: 30.04.2010 - 09:21
door Geus
steven460 schreef:Luchtratel & bandenwissel is overrated. Met het handje gaat niet veel langzamer en geen elektriciteit of lucht nodig!
Voor een particulier wel, maar ik zie de lokale bandenboer nog niet terug gaan naar handkracht. Maar er is wel een groot verschil tussen hoe professionals omgaan met hun pneumatiek. Kan geen kwaad daar op te letten.