Pagina 1 van 1

Geluid V70 d5 185 pk

Geplaatst: 16.04.2010 - 11:13
door joepjazz
ik heb net een week een andere V70 met 185 pk ..het geluid bij stationair en langzaam rijden is harder dan de 163 pk uitvoering het lijkt wel of er een hardere klop in zit...als je eenmaal aan het rijden bent is er geen afwijkend geluid t.o 163 pk ..ding loopt goed verder heeft iemand dezelfde ervaring?

vorige V70 163 pk wel gechipt (rica) 2005
nu V70 185 pk beide Geartronic 2007

Geplaatst: 17.04.2010 - 00:44
door Daneel
Volgens mij maakt dat niet zoveel uit. Mij pa heeft een 163pk versie en ik een 185pk. Qua geluid merk ik niet zoveel verschil. Op andere vlakken is het verschil groter (zeker na de Polestar actie bij de dealer)

Geplaatst: 17.05.2010 - 14:53
door Quota
Wat zijn eigenlijk de onderhoudsintervallen en "dure" beurtjes bij deze motoren? Wanneer moet de distributieriem vervangen worden ennuh quanta kostda?

Geplaatst: 17.05.2010 - 15:41
door sbv
onderhoudsinterval bij mijn D5 185 pk is 30000 km.
Distibutie is 180000 km

prijzen zou ik niet zo kunnen zeggen

Geplaatst: 17.05.2010 - 19:08
door NielsPHEV
mijn ervaring is ook dat de 185 pk iets rauwer loopt

Geplaatst: 17.05.2010 - 20:11
door Turbodesk
Ik kan uit ervaring ook zeggen dat de 185 Pk versie inderdaad meer geluid produceerd. Onderweg valt het wel mee.
Volgens mij maakt dat niet zoveel uit. Mij pa heeft een 163pk versie en ik een 185pk. Qua geluid merk ik niet zoveel verschil. Op andere vlakken is het verschil groter (zeker na de Polestar actie bij de dealer)
Kan je iets meer vertellen over die Polestar tuning? Is ie ook zuiniger gaan rijden?

Geplaatst: 17.05.2010 - 21:31
door joepjazz
Gek toch een nieuwer type motor ..zuipt meer en klinkt rauwer niet echt vooruitgang,

Geplaatst: 17.05.2010 - 21:40
door NielsPHEV
joepjazz schreef:Gek toch een nieuwer type motor ..zuipt meer en klinkt rauwer niet echt vooruitgang,
Eigenlijk heb je gelijk, de 175 pk 2.4 D was slechts kort leverbaar maar veel fraaier dan de 185 pk.

Geplaatst: 17.05.2010 - 21:42
door Turbodesk
Dat de motor meer zuipt heeft te maken met milleu-eisen. De af-fabriek roetfilter dient namelijk tussen elke 300 - 900 km gereinigd te worden door deze schoon te branden met diesel. Dit word automatisch gedaan tijdens het rijden. Staat ook in de manual.
Werd vanmiddag nog bevestigd door mijn dealer.

Geplaatst: 17.05.2010 - 21:44
door jpwg001
Hoeveel liter spoelt die er door? Een halve tank? Dat mag het verbruik toch niet substantieel verhogen?

Geplaatst: 17.05.2010 - 21:47
door Turbodesk
Ik weet niet hoeveel hij er door spoelt, maar ik rij nu ongeveer 1 op 12. Met het oude type D5 motor kon je (volgens zeggen) wel 1 op 14 rijden.

Geplaatst: 17.05.2010 - 21:48
door NielsPHEV
Turbodesk schreef:Dat de motor meer zuipt heeft te maken met milleu-eisen. De af-fabriek roetfilter dient namelijk tussen elke 300 - 900 km gereinigd te worden door deze schoon te branden met diesel. Dit word automatisch gedaan tijdens het rijden. Staat ook in de manual.
Werd vanmiddag nog bevestigd door mijn dealer.
de 2.4 D 175 pk regenereerd ook en is duidelijk zuiniger !

Geplaatst: 17.05.2010 - 21:56
door Turbodesk
Ja, ik weet het. De dealer vertelde dat de nieuwe D5 motoren die nog in de laatste versie van de V70n geleverd werd en in de nieuwe V70 beduidend meer brandstof verbruikt. Laat ik nou net die motor erin hebben. Rijd natuurlijk wel fenomenaal :D

Waarschijnlijk laat ik hem bij Rica tunen met een E-power tuning om hem zuiniger te laten lopen. Ik wacht eerst nog wat reacties af op het forum in een ander draadje. En ik wacht op een telefoontje van iemand die dat al wel heeft laten doen. Ik wil graag zijn bevindingen weten.

Geplaatst: 17.05.2010 - 21:59
door jpwg001
Hoeveel kilometer moet je rijden om de kosten van die tuning goed te maken?

Geplaatst: 17.05.2010 - 22:33
door sbv
Turbodesk schreef:Ik weet niet hoeveel hij er door spoelt, maar ik rij nu ongeveer 1 op 12. Met het oude type D5 motor kon je (volgens zeggen) wel 1 op 14 rijden.
Hmm dan hoef ik me niet te schamen met hetzelfde verbruik

Geplaatst: 18.05.2010 - 00:47
door Daneel
Door de Polestar Tuning is de D5 niet minder gaan verbruiken, maar wel veel soepeler geworden. Als je daar veel gebruik van maakt, kan het verbruik ook alleen maar omhoog gaan.
Geloof de sprookjes niet, dat door tuning het verbruik "substantieel" verlaagd wordt. Het verlagen van het wagengewicht of het het verbeteren van de lucht- en rolweerstand levert meer brandstofbesparing op.
Er is nou eenmaal een bepaalde hoeveelheid brandstof nodig om de energie vrij te maken die nodig is voor die prestatie(s). Hoe je deze motor aanmerkelijk efficienter kunt laten werken is mij niet duidelijk. Anders geldt
[meer prestatie]=[meer energie]=[meer verbruik]. Het verarmen van de verhouding diesel:lucht is niet zonder risico.

PS mijn verbruik is +/- 1:13 normaal 1:14 zuinig 1:9 รก 10 met een grote caravan erachter. Echt gootsteengedrag zie ik op de Autobahn in D.

Geplaatst: 18.05.2010 - 08:55
door Cygnus
Mijn verbruik (voor de tuning) is gemiddeld 1:14.2 over 6741 km. hoogste waarde 1:12.5, gunstigste waarde 1:15.2

Wat dit na tuning wordt is afwachten, ben nog met de eerste tank bezig. Als de claim van 10% reeel is zal je toch zo'n 50000 km moeten rijden om dit de kosten er uit te halen.
e.e.a. is sterk afhankelijk van de rijomstandigheden. Ik vermoed dat het voordeel vooral bi lager snelheden ligt (stad) dit wordt ook bevestigd door de TNO resultaten. Rijdt je veel snelweg zal de winst lager zijn.

In het tuningdraadje zal ik mijn ervaringen delen.