Pagina 1 van 2
Uitlaat lek ??
Geplaatst: 18.04.2010 - 09:51
door prebel
Hallo allemaal,
ben gisteren bij een T5 uit 2004 wezen kijken die rond de middendemper wat water druppelde, betekend dat lek of hoort er iets van afwatering in te zitten??
Verder vroeg ik me af wat parkeersensoren (laten)inbouwen kost en een trekhaak?
mvg
Paul
Geplaatst: 19.04.2010 - 11:48
door V70/2.4D/2003
Een uitlaat dient over de gehele lengte GASDICHT te zijn. En voor gas mag je ook lezen water. Trekhaakje kost, afhankelijk van de soort, vanaf grofweg 500 euro incl. in-, aan- of opbouw.
Kosten Parkeersensoren
Geplaatst: 19.04.2010 - 15:12
door Koenta Kinte
Geplaatst: 19.04.2010 - 18:32
door janpie
Misschien de overloop van de airco
Geplaatst: 20.04.2010 - 11:14
door prebel
Overloop airco komt die uit bij de middendemper??
Zou inderdaad kunnen....ik zal er eens kritisch naar kijken (en hem dan gewoon kopen haha ik kan hem evt zelf wel lassen...)
gr
Paul
Geplaatst: 20.04.2010 - 19:08
door elianmars
Net voor de middendemper zit de aansluiting op de downpipe. Waarschijnlijk is de aansluiting niet helemaal dicht. Kan worden opgelost met een nieuwe pakking en/of wat uitlaatcement er tussen smeren en aandraaien.

Geplaatst: 20.04.2010 - 20:08
door obrasp
V70/2.4D/2003 schreef:Een uitlaat dient over de gehele lengte GASDICHT te zijn. En voor gas mag je ook lezen water. Trekhaakje kost, afhankelijk van de soort, vanaf grofweg 500 euro incl. in-, aan- of opbouw.
nou.. het kan voor minder... ik was 230 voor een Bosal trekhaak + kabelset kwijt... in laten bouwen zal iets van € 150-200 kosten. Totaal +/- 400 dus.
Een afneembare is natuurlijk duurder. Er zijn ook nog goedkopere sets te krijgen, maar die werden mij door de garage afgeraden omdat de montagetijd daarvan wel eens op wil lopen.
Geplaatst: 21.04.2010 - 12:19
door prebel
Ik heb nu een aanbod van 450 dus dat lijkt me prima.
@elianmars downpipe is het uitlaatgedeelte na de middendemper??
En met cement bedoel je zoiets al holts gun-gum of niet??
Zo'n pakking kost de wereld ook niet dus dat met dat cement eens proberen...hoe krijg je zo'n V70 fatsoenlijk op de assensteunen (waar zitten de krikpunten etc??
mvg
Paul
Geplaatst: 21.04.2010 - 13:36
door V70/2.4D/2003
obrasp schreef:V70/2.4D/2003 schreef:Een uitlaat dient over de gehele lengte GASDICHT te zijn. En voor gas mag je ook lezen water. Trekhaakje kost, afhankelijk van de soort, vanaf grofweg 500 euro incl. in-, aan- of opbouw.
nou.. het kan voor minder... ik was 230 voor een Bosal trekhaak + kabelset kwijt... in laten bouwen zal iets van € 150-200 kosten. Totaal +/- 400 dus.
Een afneembare is natuurlijk duurder. Er zijn ook nog goedkopere sets te krijgen, maar die werden mij door de garage afgeraden omdat de montagetijd daarvan wel eens op wil lopen.
Tja.....ik heb hem door de dealer laten monteren bij de aankoop van de auto. Originele Volvo trekhaak, dat dan weer wel.
Geplaatst: 21.04.2010 - 14:34
door piotrV70
prebel schreef:Ik heb nu een aanbod van 450 dus dat lijkt me prima.
@elianmars downpipe is het uitlaatgedeelte na de middendemper??
En met cement bedoel je zoiets al holts gun-gum of niet??
Zo'n pakking kost de wereld ook niet dus dat met dat cement eens proberen...hoe krijg je zo'n V70 fatsoenlijk op de assensteunen (waar zitten de krikpunten etc??
mvg
Paul
Je auto op assteunen en er vervolgens onder gaan liggen ? Goed plan.
Geplaatst: 21.04.2010 - 14:48
door diesel01
piotrV70 schreef:prebel schreef:Ik heb nu een aanbod van 450 dus dat lijkt me prima.
@elianmars downpipe is het uitlaatgedeelte na de middendemper??
En met cement bedoel je zoiets al holts gun-gum of niet??
Zo'n pakking kost de wereld ook niet dus dat met dat cement eens proberen...hoe krijg je zo'n V70 fatsoenlijk op de assensteunen (waar zitten de krikpunten etc??
mvg
Paul
Je auto op assteunen en er volgens onder gaan liggen ? Goed plan.

Geplaatst: 21.04.2010 - 19:03
door prebel
?? Niet iedereen heeft een brug thuis of mis ik iets..?
Geplaatst: 21.04.2010 - 20:54
door piotrV70
prebel schreef:?? Niet iedereen heeft een brug thuis of mis ik iets..?
Wat jij mist ? Dat je een 1600kg zware auto die van de assteunen lazert omdat jij aan de uitlaat ligt te sleuren niet eventjes omhoog houdt.
Geplaatst: 23.04.2010 - 13:00
door prebel
Nee maar mijn buik is niet zo dik dat ik hem dan bovenop me krijg(ik laat de wielen er gewoon op) het zal alleen schrikken,vloeken en een vuil pak zijn maar dat is niet erg in een overal.....
Zo doe ik dat bij mijn hobby-auto ook dus dat lukt wel dacht ik zo.......
Geplaatst: 23.04.2010 - 13:18
door bartv70
Trek maar meteen een bodybag aan ipv een overall
Geplaatst: 23.04.2010 - 21:52
door prebel
Ligt het nu aan mij of zijn jullie (bart V70 en Piotrv70) nog nooit onder je
auto geweest, er zit namelijk ruimte tussen de uitlaat en de grond!!
Sterker nog ik kan er ook wel onder alleen heb ik dan geen ruimte meer om te sleutelen.....hoe komen jullie denken jullie over verkeersdrempels????
Geplaatst: 23.04.2010 - 22:23
door volvo c70 t5
prebel schreef:Ligt het nu aan mij of zijn jullie (bart V70 en Piotrv70) nog nooit onder je
auto geweest, er zit namelijk ruimte tussen de uitlaat en de grond!!
Sterker nog ik kan er ook wel onder alleen heb ik dan geen ruimte meer om te sleutelen.....hoe komen jullie denken jullie over verkeersdrempels????
En als je over die drempel bent gegaan,Wat gebeurd er dan ? dan zak je auto 10 tot 15 cm.
Geplaatst: 24.04.2010 - 01:01
door DawnBlueED
Wat ouds aantrekken, motor starten en met een flinke baal vodden de uitlaat achteraan dichtduwen. Daarna weet je of de uitlaat lek is.
Onder de auto liggen is inderdaad niet zonder gevaar, alleen doen als je goed weet wat je doet en dubbele zekerheden creëert. De auto veert in als hij valt, zoals ook al door anderen opgemerkt. Komt zo'n Volvo op je schedel terecht dan is het niet best.
Geplaatst: 25.04.2010 - 10:20
door piotrV70
bartv70 schreef:Trek maar meteen een bodybag aan ipv een overall

idd, hoeft een ander de rotzooi niet op te ruimen.
Geplaatst: 25.04.2010 - 17:56
door V70 T5 assen
Ik heb het geluk dat ik dag en nacht de auto op een brug kan zetten wanneer ik dat wil maar niet iedereen kan dat .
Maar wanneer dat niet kan kun je nadat je de auto hebt opgekrikt best met een paar assteunen , desnoods stoeptegels je auto veilig zetten om eronder te werken.
Ik zie het 1 en ander niet direct als een zwaar gevaar , het verkeer zelf is soms gevaarlijker