Pagina 1 van 2
aanschaf Xc 90
Geplaatst: 19.04.2010 - 20:00
door ralph-e
Hallo mede forummers (niet geheel correct abn...), ik sta op het punt om een gebruikte XC 90 aan te schaffen.
Ik heb zelf een Volvo XC90 D5 Exclusive Geartronic + Moblity Line uit 11-03 met 230.000 Km op het oog voor ongeveer 20000 euro.
Is dit verstandig, of moet ik toch maar doorsparen voor minder kilometers? Hebben jullie nog andere tips voor mij? Alvast heel erg bedankt! (en ja, als het doorgaat zal ik deze keer wel de foto's posten!)
Geplaatst: 19.04.2010 - 20:01
door bart simpson
Vind hem te duur voor het jaar en de kilometers, je vind van 2004 al voldoende diesels met minder kilometers voor minder geld.
De Exclusive is wel een goeie spec!
Geplaatst: 19.04.2010 - 21:26
door paulh
Ik ben het met Bart eens. Mijn ervaring is wel dat er de wereld aan verschil in staat van de auto kan zijn. Ik hoop dat je verschillende met elkaar vergeleken hebt. Aan het eind van de rit zou het dan kunnen zijn dat je voor hetzelfde geld 40.000km minder kan kopen - maar dat een andere (deze bijvoorbeeld) er gewoon veel beter uitziet. Wat zit er allemaal op en aan dat je niet wilt, of omgekeerd, wat mis je dat je wel wilt hebben. Er is genoeg aanbod om precies te vinden wat je wilt.
Als je de link stuurt - kijken we allemaal even mee!
Geplaatst: 19.04.2010 - 22:09
door Msuidgeest
Zomaar een vraag die vreemd lijkt: wat ga je doen met de auto? Opa en oma? Ritjes op zondag naar bos of kerk? Boottrailer Zuid Italië? Kinderen naar school brengen in een verkeersonveilige wijk?
Geplaatst: 19.04.2010 - 22:21
door Hans
Inderdaad een rare vraag. Want met een XC90 kan het allemaal namelijk.
Als je veel kilometers maakt is een XC90 D5 mischien niet de meest economische Volvo. Maar dat is uiteindelijk de keuze van Ralph. Hé Ralph
Denk alleen dat je niet moet vergeten dat er qua rijgedrag veel verschil is tussen een V70 D5 163pk en een loodzware XC90 D5 163pk.
Ik heb eens zo'n exemplaar meegehad en was niet echt onder de indruk van het vermogen in DEZE auto. In de V/XC70 is het echter wel een prettige moteor.
Geplaatst: 20.04.2010 - 18:50
door paulh
Hans - met je eens. Ik heb er ook wel eens een mee, en ik ben nog nooit onder de indruk geweest van het vermogen ... en dat terwijl het de krachtigste auto is die ik tot nu toe heb gehad ...
Ralph: ik zou even gaan proefrijden om te kijken of je het vindt bevallen!
Geplaatst: 20.04.2010 - 22:09
door vmcc
Ik rij nu al weer dik 2 jaar in de XC90 en het is een heerlijke auto. Maar inderdaad niet snel en het rijgedrag van een XC of V70 is veel beter. Dus denk goed na waarom het een XC90 moet worden want er zijn genoeg alternatieven. Verder is de prijs van rond de 20 teveel voor 2003. Goed verder kijken en vergelijken want marktplaats staat er vol mee. En een Volvo kun je ook gewoon bij een particulier kopen die er vanaf wil....en met de verhoging van de wegenbelasting kun je zonder aankoop eerst nog even nadenken.
Geplaatst: 20.04.2010 - 23:04
door Hettijo
Hi Ralph,
Ik ben het eens met de andere schrijvers. 20k voor een 2003 uitvoering is te veel gevraagd. Ik heb zelf eind vorig jaar een XC90 uit 2003 aangeschaft. Een D5 met 163pk en 165.000 op de klok voor behoorlijk wat minder geld. Het is inderdaad niet de snelste auto maar wel heel praktisch. Het "hoog" zitten is erg prettig. Op het forum is er al veel over geschreven maar je kunt het vermogen eventueel wat oppimpen

. Succes met je keuze!
Groeten Joost
Geplaatst: 21.04.2010 - 21:24
door MartinG
He Ralph
een XC90, dat is een goede keuze. Ik ga zelf mijn XC90 vrijdag ophalen, een uit 2007, toevallig ook een executive.
Ik heb een keuze gemaakt op basis van aanschafprijs, kilometers en opties. De auto moest minimaal bepaalde opties hebben, niet specific een executive uitvoering. Als je echt een executive uitvoering wilt, dan beperk je je eigen keuze en misschien daardoor ook een hogere prijs.
Een Momentum of een Summum met de juiste opties is misschien ook een prima keuze als je juiste opties erop zitten.
Succes met je keuze.
groet
Martin
Geplaatst: 22.04.2010 - 14:16
door eggiebirdie
ik heb de 2008 3.2 en ook die is nou niet heeeeel snel te noemen maar wel gewoon vlot. Als je beetje door trapt wil die best. De oude D5 lijkt mij beetje onder de maat voor deze auto.
Het blijft een grote en zware auto maar heerlijke praktisch wagen en zeer betrouwbaar!
er lijkt overigens genoeg keus, ook voor minder.
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/zoe ... fijnd=true
Die 2004 T6 met nog geen 90.000 bij Milano ziet ook wel aantrekkelijk uit.
Verbruik zal wel wat minder positief zijn dan een D5, dat wel.
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Vol ... l=65&pos=4
Geplaatst: 22.04.2010 - 19:34
door paulh
@ eggie ... verbruik van een T6 zal wel wat minder positief zijn ... doet mij denken dat jij zelf een ja-knikker in de tuin hebt ... ?
Geplaatst: 23.04.2010 - 10:58
door eggiebirdie
paulh schreef:@ eggie ... verbruik van een T6 zal wel wat minder positief zijn ... doet mij denken dat jij zelf een ja-knikker in de tuin hebt ... ?
tja, met die 3.2 en V8 4.4 van mij heb ik snel een heel persoonlijke relatie opgebouwd bij de Shell bij mij om de hoek
Die Milano T6 is wel een exclusive, lage km stand, ziet er op de foto netjes uit en maar net iets duurder (vraagprijs) dan de D5 met 250.000 die Ralph op het oog had.
Qua rijplezier en kosten voor onderhoud zou ik het wel weten

Geplaatst: 24.04.2010 - 12:59
door ralph-e
Tja.. net proefgereden, gaat t niet worden.
Ik had al wat twijfels door de hoge vraagprijs, maar toen mijn vrouw na een proefritje van 20 min al wagenziek uitstapte door de "deining" in de bochten was het pleit wel beslecht..
We zoeken verder, and i'll keep you posted!
bedankt voor alle reacties.
Geplaatst: 24.04.2010 - 13:11
door Oceanracer
Is de XC90 nu van dan baan, of alleen deze in het bijzonder?
Geplaatst: 24.04.2010 - 13:47
door ralph-e
waarschijnlijk de XC90 in het algemeen, deinen en overhellen lijkt mij een probleem wat je bij alle SUV's in meer of mindere mate op de koop toe moet nemen. had er zelf achter het stuur geen last van, maar ja, een misselijke bijrijdster na elk uurtje lijkt mij niet zo bevorderlijk voor het reisgenot, helaas...
Geplaatst: 24.04.2010 - 14:44
door Oceanracer
Is wel een ander budget, maar de XC60 is wat dat betreft een uitzondering op die regel! Die rijdt echt compleet anders als een XC90.
De XC70 rijdt ook niet zo strak als een V70. Eigenlijk rijdt een S60 het beste van alle Volvo's.
Geplaatst: 24.04.2010 - 15:00
door ralph-e
klopt, XC60 is prachtig, dan maar ff doorsparen!
Geplaatst: 24.04.2010 - 22:35
door R.Bijl
ik weet niet of een diesel anders rijd als een benzine,ik heb in ieder geval geen deinende 90!het was toevallig geen amerika import?
heb proefgereden in een amerka komaf en die deinde veel meer...
misschien de uitvoering met sportpakket zoeken?
suc6
Robin.
Geplaatst: 27.04.2010 - 22:17
door pimsam
Ik snap die opmerkingen over wagenziek en deinende XC90 ook niet. Onze V70 uit 1999 helt meer in de bochten dan de XC90. En deinen doet ie al helemaal niet.
Je merkt wel dat ie zwaar is maar daar heeft elke SUV last van. En hij stuurt wat licht op hogere snelheid.
Geplaatst: 29.04.2010 - 21:17
door Frank860
Heb de "sport"versie en die deint inderdaad helemaal niet in de bochten.
Is zelfs heel erg hard geveerd.