Pagina 1 van 1

Lak ruw na spuiten

Geplaatst: 24.04.2010 - 14:13
door smsmonster
Hoi allemaal,

Toen ik mijn auto kocht had deze een fikse kras bij het achterwiel:
Afbeelding

Vervolgens heb ik het volgende gedaan:
- Schuren
- Primer & grondverf
- Metallic lak op kleur
- 1 dunne laag blanke lak
- 2 kruislagen blanke lak
- Uitspuitverdunner

Resultaat:
Afbeelding

Ik moet nu nog met Commandant aan de slag, maar zoals je ziet is het erg mat en ruw. Gaat dat eruit met Commandant of heb ik iets verkeerd gedaan?

Geplaatst: 24.04.2010 - 15:10
door Walter
met een spuitbus krijg je het nooit zo mooi als in een spuitcabine. Wat ze bij schadebedrijven doen om bv stofjes eruit te krijgen, is schuren met een superfijn, wet schuurpapiertje. En dan weer poetsen

Geplaatst: 24.04.2010 - 15:41
door volvo c70 t5
Volgens mijn zit daar ook geen blanke lak overheen.En als je metallic heb moet dat altijd uitgespoten worden,Voor kleurverschil.

Geplaatst: 24.04.2010 - 15:45
door V70/2.4D/2003
De afstand van de spuitmond t.o.v. het te spuiten object is te groot geweest. Met een beetje mazzel kan een spuiter met enige polystpasta redden, anders....opnieuw (laten) spuiten.

Geplaatst: 24.04.2010 - 20:58
door Gast
Ik heb het nooit gezien dat je een goed resultaat krijgt met een spuitbus.
Altijd kleur verschil en meestal wordt er geen blanke lak gebruikt.

Geplaatst: 24.04.2010 - 21:06
door smsmonster
Ik heb 3 lagen blanke lak gebruikt. Heeft het zin om dit er weer af te schuren met P2000 en dan opnieuw blanke lak aan te brengen? Ik heb mijn spiegel ook gelakt en die is wel mooi glimmend.

Als ik veel polijst, gaat het ruwe weg en ziet het er uit als de rest, zonder kleurverschil.

Geplaatst: 24.04.2010 - 21:42
door volvo c70 t5
smsmonster schreef:Ik heb 3 lagen blanke lak gebruikt. Heeft het zin om dit er weer af te schuren met G2000 en dan opnieuw blanke lak aan te brengen? Ik heb mijn spiegel ook gelakt en die is wel mooi glimmend.

Als ik veel polijst, gaat het ruwe weg en ziet het er uit als de rest, zonder kleurverschil.
Ik zou naar een spuiter gaan,met een spuitbus is het drie keer niks,de blanke lak uit een spuitbus is geen twee komponenten bij een spuiter wel.

Geplaatst: 24.04.2010 - 22:59
door Rick H
volvo c70 t5 schreef:
smsmonster schreef:Ik heb 3 lagen blanke lak gebruikt. Heeft het zin om dit er weer af te schuren met G2000 en dan opnieuw blanke lak aan te brengen? Ik heb mijn spiegel ook gelakt en die is wel mooi glimmend.

Als ik veel polijst, gaat het ruwe weg en ziet het er uit als de rest, zonder kleurverschil.
Ik zou naar een spuiter gaan,met een spuitbus is het drie keer niks,de blanke lak uit een spuitbus is geen twee komponenten bij een spuiter wel.
je kan tegenwoordig ook 2k blanke lak in een spuitbus kopen.
mag je pas gaan schudden als je het wilt gebruiken na ong 2 a 3 uur
keihard.. (niet voor hergebruik dus)

grt
Rick

Geplaatst: 24.04.2010 - 23:28
door volvo c70 t5
Ik snap niet waarom mensen proberen te besparen,Bij een spuiter ben je misschien 150 of 200 euro kwijt,Nu loop je te knoeien met een spuitbusje wat nooit mooi wordt.

Geplaatst: 25.04.2010 - 14:41
door smsmonster
Misschien omdat het ook leuk is om zelf aan een auto te werken? Ik heb overigens deze blanke lak gebruikt. Ik heb zelf de overtuiging dat het wel kan lukken (omdat ik andere stukken van de auto ook zo heb gedaan en je daar geen verschil kan zien tussen gespoten en niet).

Ik weet alleen niet wat de beste methode is om nu de laatste laag ongedaan te maken en deze opnieuw (van dichterbij) aan te brengen. Iemand ideeën?

Geplaatst: 27.04.2010 - 14:04
door Frumpy
Zelfs bij een spuiter gaat het niet alltijd even goed.

Bij het laatste schadeherstel had ik sinaasappel op de voorbumper. Met een waterproof, korrel 2000 of 3000 hebben ze het heel voorzichtig opgeschuurd en daarna gepolijst. Is weer mooi egaal en glimt, zoals het hoort.