Pagina 1 van 2
electrisch raam bestuurderskant hapert soms
Geplaatst: 26.04.2010 - 12:51
door alexandretti
Hallo Forum,
Mijn electrisch raam aan de bestuurderskant hapert soms, zowel naar boven als beneden. Ik denk dat het een contact is maar ben ietwat huiverig de schakelaar open te maken, ik weet niet waar ik moet beginnen (heb de auto net een week )
Ik heb m wel proberen te resetten dmv helemaal naar beneden en dan weer terug en ingedrukt houden (weet niet zeker of dit de juiste methode was maar heeft verder geen effect gehad)
Geplaatst: 26.04.2010 - 13:59
door V70/2.4D/2003
Dus, je hebt hem net een week. Dat is dan niet zo moeilijk, retour garage en laten verhelpen, onder garantie uiteraard.
Geplaatst: 26.04.2010 - 14:04
door mad
Kan software-matig worden opgelost; heb hetzelfde gehad... dus ff naar de garage..
Geplaatst: 26.04.2010 - 14:38
door alexandretti
Dat is idd de meest voor de hand liggende oplossing ware het niet dat ik weinig vrije tijd heb en de garage waar deze rakker vandaan komt niet naast de deur is...en geen volvo garage van origine :

Geplaatst: 26.04.2010 - 16:53
door V70 T5 assen
Ik heb hetzelfde eens gehad , bij mij ging het weer goed nadat ik de spiegel van die deur even had bewogen met het "joystickje " .
Controleer ook even de verbinding bij de scharnieren .
Geplaatst: 26.04.2010 - 21:29
door JPV70
Reageert hij helemaal niet op je raambiedingingsknop of stopt hij met bewegen? Indien het tweede;
Bij mij hielp het inspuiten van de raamrubbers hiertegen. Geen last meer gehad sindsdien.
Geplaatst: 29.04.2010 - 09:53
door alexandretti
het bewegen van het spiegeltje had geen effect, het lijkt er ook op dat het zich alleen voordoet met het contact in de 2e stand, in stand 1 geen probleem...
ga nog eens de raamrubbers en scharnieren nalopen..
Geplaatst: 29.04.2010 - 17:06
door Oceanracer
Ik heb een vergelijkbaar probleem, maar dan met het bedienen van de rechter achterraam. Vanaf de bestuurdersstoel hapert hij geregeld, maar bediening vanaf dat portier is dan wel mogelijk. Wanneer de bediening hapert hoor ik ergens onder de stuurkolom wel een relais schakelen. Maar ja, vaak doet hij het weer wel en als ie hapert heb ik prompt geen tijd om er naar te kijken.
Geplaatst: 02.05.2010 - 12:38
door alexandretti
Update: ik heb de spiegel 'joystick' theorie en het insmeren v/d raamrubbers geprobeerd ,helaas zonder succes .Ik heb nu toch maar een afspraak gemaakt met de garage voor a.s maandag..
Geplaatst: 02.05.2010 - 12:59
door Ramon&Ramon
dat zit in de schakelaar dat probleem!
Geplaatst: 02.05.2010 - 13:55
door degids
Ik heb ook een dergelijk probleem. Ik heb een soort van work-around die in 9 van de 10 gevallen werkt: Niet recht op het knopje naar beneden drukken, maar schuin. Maar ik heb het probleem alleen met het raam naar beneden, naar boven sowieso geen probleem.
Geplaatst: 18.05.2010 - 14:52
door alexandretti
Geacht forum
update:
Bij de garage hadden ze hem gemaakt, maar niet echt want hij heeft nog steeds kuren...dan weer wel dan weer niet, en ik ga straks naar Italie op vakantie met de auto en met al die tolpoorten is dat niet handig. Ik ga hem nu zelf maar eens bekijken , heeft iemand een link naar de demontage van deze unit voordat ik iets sloop?
Ik zou zowieso een haynesboek o.i.d willen kopen als dit mogelijk is.(heb ik bij m,n 850 veel aan gehad) suggesties?
Geplaatst: 18.05.2010 - 15:00
door mad
alexandretti schreef:Geacht forum
update:
Bij de garage hadden ze hem gemaakt, maar niet echt want hij heeft nog steeds kuren...dan weer wel dan weer niet, en ik ga straks naar Italie op vakantie met de auto en met al die tolpoorten is dat niet handig. Ik ga hem nu zelf maar eens bekijken , heeft iemand een link naar de demontage van deze unit voordat ik iets sloop?
Ik zou zowieso een haynesboek o.i.d willen kopen als dit mogelijk is.(heb ik bij m,n 850 veel aan gehad) suggesties?
Zou de schakelaar eerst maar 's inspuiten met contactspray, speciaal voor elektronica, voor je de hele boel lostrekt... zo'n knop wordt héél vaak gebruikt, dus kan er vuiligheid inzitten.... denk ik...
Geplaatst: 18.05.2010 - 15:10
door alexandretti
[/quote]
Zou de schakelaar eerst maar 's inspuiten met contactspray, speciaal voor elektronica, voor je de hele boel lostrekt... zo'n knop wordt héél vaak gebruikt, dus kan er vuiligheid inzitten.... denk ik...[/quote]
Bedoel je van bovenaf of wel eerst de schakelaar los maken?
Ik denk dat er een tuimelswitch in zit en je dan van bovenaf alleen wat plastic delen 'smeert'.
Geplaatst: 18.05.2010 - 19:49
door mad
Langs de zijkanten komt er vast wel genoeg binnen, een beetje contactspray is nodig en de druk in de spuit is hoog genoeg volgens mij.
Geplaatst: 27.06.2010 - 22:14
door alexandretti
update:
ik heb de unit van de schakelaar helemaal uit elkaar gehaald en de contactjes van de drukschakelaars op het printplaatje schoogemaakt met een zachte doek.Het werkt nu weer prima!
alleen gaan de spiegels nu niet meer synchroon maar dat zoek ik wel uit op dit handige forum.
Geplaatst: 28.06.2010 - 15:03
door jpwg001
alexandretti schreef:update:
ik heb de unit van de schakelaar helemaal uit elkaar gehaald en de contactjes van de drukschakelaars op het printplaatje schoogemaakt met een zachte doek.Het werkt nu weer prima!
alleen gaan de spiegels nu niet meer synchroon maar dat zoek ik wel uit op dit handige forum.
Beiden inklappen, een ervan moet je dus handmatig doen. Dan druk je op de knop om de spiegels in te klappen. Dan moeten de motortjes zich kalibreren. Daarna staan ze beiden weer goed. Kan zijn dat je het trucje een aantal keren moet doen. Heb hetzelfde aan de hand gehad. Contact uiteraard aan. Succes... Laat even weten of het gelukt is.
Geplaatst: 21.07.2010 - 07:59
door mad
De (Roemeense) Volvo-dealer was afgelopen week wel bereid om de software voor het linker-voorraam opnieuw te laden.. reslutaat nihil. Volgens de monteur moest de deurbekleding eraf en moest alles gesmeerd worden, want dat was de oorzaak van het haperen. Hoewel ik nog garantie heb moest dat wel betaald gaan worden. Zo werkt dat hier.
Heb ik met m'n kwaaie kop een spuitbus W40 met zo'n plastic rietje gebruikt aan de voor en achterzijde van de raamgeleiders/ ruit. Even inspuiten.... Probleem opgelost...
Geplaatst: 21.07.2010 - 13:09
door Oceanracer
Doe ik ook geregeld. Als ik alle deurrubbers heb ingespoten met siliconenspray, spuit ik gelijk wat in de raamgeleiders van alle ruiten. En alle sloten (deuren, motorkap, achterklep) even met WD40 inspuiten en alles werkt weer een jaar langer.

Geplaatst: 22.07.2010 - 11:02
door mad
Oceanracer schreef:Doe ik ook geregeld. Als ik alle deurrubbers heb ingespoten met siliconenspray, spuit ik gelijk wat in de raamgeleiders van alle ruiten. En alle sloten (deuren, motorkap, achterklep) even met WD40 inspuiten en alles werkt weer een jaar langer.

En dat vertel je me nú pas........ :evil:
