Pagina 1 van 1

[PERFO T5] Hoe monteren we deze nu, andersom of andersom ?

Geplaatst: 01.05.2010 - 18:39
door Mattz
Ik zie dat verschillende mensen de Perfo T5 velg anders monteren. De een monteert hem zo dat de schoepen bij vooruit rijden wind op de schijven "blazen" en de ander juist zodat het naar buiten geslagen wordt.

Bij gegroefde schijven wil je bijvoorbeeld juist dat de groeven naar achteren wijzen omdat het water dan van de schijven geslagen wordt. Nu zal dit bij deze velgen opzich niet zoveel uitmaken... hoewel... partij water steeds op je (hete) schijven wil je ook niet.

Anders gezien, oog wil ook wat :)

Wat is nu eigenlijk normaal bij deze velg ?

Geplaatst: 02.05.2010 - 09:15
door Walter
aan de ene kant blazen ze naar voren en aan de andere kant naar achteren. Er is maar 1 type perfo, dus het verschil wat jij zit zit m in links en rechts.

De Columba's heb je wel in een links en rechts-versie maar ik geloof dat ze die alleen achteraf leverden... Vanuit de fabriek werden er geloof ik 4 dezelfde wielen gemonteerd

Geplaatst: 04.05.2010 - 01:32
door Mattz
Ja, heb even foto's bekeken... eigenlijk wel logisch ook :)

Dank en excuus ;)

Geplaatst: 04.05.2010 - 08:46
door Walter
hoe zo excuus? Het is toch een goede vraag :-)

Geplaatst: 06.05.2010 - 00:08
door Mattz
VolvoMafia schreef:hoe zo excuus? Het is toch een goede vraag :-)
Niet meer nu ik om mijn "nieuwe" (ja rijdt als nieuw) V70 TDi heen loop ;)

Opzich vond ik de vraag ook wel van enige kwaliteit inderdaad :p

Geplaatst: 06.05.2010 - 06:58
door den toerist
VolvoMafia schreef:aan de ene kant blazen ze naar voren en aan de andere kant naar achteren. Er is maar 1 type perfo, dus het verschil wat jij zit zit m in links en rechts.

De Columba's heb je wel in een links en rechts-versie maar ik geloof dat ze die alleen achteraf leverden... Vanuit de fabriek werden er geloof ik 4 dezelfde wielen gemonteerd
Dat lijkt me nogal sterk. Op die manier zitten de dealers toch op een gegeven moment met een overschot van Columba velgen. Wat moeten ze daar dan mee?
En mochten er dan al 2 verschillende soorten velgen zijn L en R, waarom zouden ze in de fabriek dan niet direkt de juiste velgen erop plaatsen?

Geplaatst: 06.05.2010 - 08:12
door Walter
geen idee... Maar in de praktijk bleek het toch zo te zijn. Wellicht dat het lastig is de verschillende velgen automatisch aan te leveren.... Die komen per vier vanzelf bij de auto terecht, om er dan de juiste twee naar links en naar rechts te sturen is misschien te veel gevraagd voor de computer. Daarbij weet ik niet zeker meer of de linker en rechter direct als accessoire leverbaar waren... Staat me ook iets bij dat die later pas kwamen.