Pagina 1 van 2

Telefoon doet niets meer

Geplaatst: 03.05.2010 - 08:12
door AntonV70
Mijn V70 D5 Summum MY 2005 heeft een geïntegreerde telefoon die sinds een aantal weken bij het bellen op de display "Wacht svp" aangaf en hierin bleef hangen , verder niets, menu was ook niet te bereiken. Ik kon ook niet meer gebeld worden. Auto naar de Volvodealer gebracht, deze heeft er nieuwe software opgezet, was niet goed te uploaden en bleef hangen volgens dealer, met als resultaat dat de telefoon nu helemaal niets meer doet, toetsen zijn niet meer verlicht, ik kan zelfs de telefoon niet meer aanzetten. Volgens dealer is er maar één oplossing, de telefoonmodule moet worden vervangen, kosten ongeveer 1000 Euro. Een hele vreemde zaak, is zomaar ontstaan, kan niet door verkeerd gebruik zijn veroorzaakt, dit euvel komt volgens dealer wel vaker voor. Afgezien van de hoge kosten weet ik niet of het na een tijdje weer kan voorkomen. Heeft iemand een tip of een goed adres?

Geplaatst: 03.05.2010 - 09:51
door elianmars
Op www.ebay.de worden diverse telefoonmodules aangeboden. Mocht het nodig zijn dat de module echt vervangen zou moeten worden, zou ik er daar eentje aanschaffen. 1000 euro is wel heel veel geld..... :shock:

Geplaatst: 06.05.2010 - 11:50
door jpwg001
Het is wel zuur inderdaad. Ik heb geen oplossing, maar kijk idd eens verder. Ook naar demontagebedrijven etc. Scheelt je een hoop poen. Waarschijnlijk zul je de telefoonmodule wel moeten laten inleren door de dealer.

Geplaatst: 06.05.2010 - 20:33
door AntonV70
Dank voor de reacties, ik heb gehoord dat een telefoonmodule alleen werkt in een V70 van een bepaald bouwjaar, dus 2e hands kopen heeft het risico dat de telefoon niet gaat werken. En dat ontdek je dan na de software upload van de dealer die zo'n 100 Euro kost. Heb ik nu ook al moeten betalen met als resultaat nul komma nul.
Ik zoek eigenlijk de Willy Wortel die echt verstand van deze dingen heeft en de boel weer aan de praat krijgt want natuurlijk is de module niet kapot.

Geplaatst: 06.05.2010 - 20:48
door Gast
Probeer hier eens: www.ets1.nl
Nee heb je, ja kan je krijgen. :wink:

Geplaatst: 06.05.2010 - 21:37
door AntonV70
Alex, bedankt ! Ik ga vragen of ze ook telefoonmodules kunnen repareren.

Geplaatst: 06.05.2010 - 22:42
door jpwg001
Inderdaad een goede tip. Hij doet ook de klokkenwinkels, toch? Laat ons weten of je succes hebt gehad.

Geplaatst: 06.05.2010 - 23:12
door Jan W
Het zal vrees ik een moeilijk verhaal gaan worden.....

Ook bij de auto van mijn eega hadden noch de mannen van Bluekens noch mijnheer Erich (ETS) de oplossing voorhanden.
Het betreft dezelfde storing als die van OP: "wacht.....".

Wat ik van het geval heb begrepen is dat het een 'interne' softwarematige storing (dus ìn het toestel) betreft.
Alleen de aanschaf van een nieuw toestel (volgens dealer € 1.250 incl. software en BTW) zou moeten helpen. Daarnaast bestaat de kans dat een gebruikt toestel uit een met het betreffende voertuig corresponderende serie/bouwjaar/productie jaar -die dan in het 'oude' voertuig ordentelijk is afgemeld- het wellicht kan doen. 'Wellicht' gebruik ik hier expres omdat er geen 100% garantie wordt gegeven dat zo'n tweedehands exemplaar het na aanmelding op de 'nieuwe' auto zal gaan doen. Zowel Bluekens als ETS raadden de speurtocht naar een gebruikt exemplaar daarom af.

Voor mijn eega was het reden om voortaan te vertrouwen op de BlueTooth technologie in plaats van op de duosim.
Dat wil ik OP derhalve ook adviseren.

Greetz,
JanW

Geplaatst: 06.05.2010 - 23:17
door jpwg001
Ik kan me, gezien de kosten, vinden in het advies om op bluetooth over stappen. Ik zou ook de telefoon verwijderen dan en een bakje terugplaatsen. Maar... het zit er in en het moet werken. Dat vind ik ook wel weer. Is er niks te doen om de softwaren een hard reset toe te brengen? Als daar de oorzaak in dit geval ook in zit.

Geplaatst: 06.05.2010 - 23:32
door Jan W
Ik huldigde dezelfde zienswijze.
Echter: bij Bluekens heeft men destijds van alles en nog wat gefröbeld -zowel volgens de handboeken van Volvo als op basis van eigen inzicht/kennis- maar ze kregen 'm niet meer aan de gang.... Het schijnt een hardnekkige storing te zijn.

Er zal op deze aardkloot best wel iemand zijn die het op zou kunnen lossen (een Volvo-gsm-techneut??), maar 'BlueTooth anno 2009/2010' heeft er voor gezorgd dat wij er verder (na second opinion bij Erich) er maar van af zijn gebleven....

Greetz,
JanW

Geplaatst: 07.05.2010 - 00:10
door jpwg001
Wat voor merk is die telefoon? In mijn my 2001 is het een Ericsson. Wellicht moet je de expertise niet in de autowereld zoeken, maar in de 'telefonie en aanverwante zaken'wereld. En geen lullige phonehouse etc. uiteraard.

Geplaatst: 07.05.2010 - 08:33
door draadloos
Op zich wel leuk, een second opinion bij Erich.. Die werkt zelf bij Bluekens...

Geplaatst: 08.05.2010 - 19:50
door aertssenhjc
Ik sluit me aan bij Jan W. ik heb exact hetzelfde gehad.

Je kunt naar Auto-Rima in Druten gaan en daar een aantal toestellen proberen. Dit heeft bij mij de oplossing geboden. Kost je een fractie van de nieuwprijs. ( +- eur. 100,-

Suc6 ermee!!!

Geplaatst: 09.05.2010 - 22:12
door AntonV70
Van ETS heb ik een uitvoerige reactie per mail ontvangen. Reparatie van de telefoonmodule wordt door ETS niet gedaan, upload met nieuwe software zoals door de dealer is uitgevoerd is de enige optie en heeft dus niet tot resultaat geleid. ETS adviseert een gebruikte telefoon te kopen en deze te proberen. Onderdeelnummer moet dan beslist gelijk zijn aan onderdeelnummer van oude telefoonmodule. Andere optie volgens ETS is om een Parrot in te bouwen.
Het is niet anders.

Geplaatst: 11.05.2010 - 21:45
door Rogier64
Ook een goed adres is Elferink in Enter Overijssel. Hebben mij al een paar keer prima geholpen (lichtschakelaar en schakelaars in de deur). Een van de onderdelen stond niet op de site maar na telefonisch overleg was die toch aanwezig. Goede service, binnen 2 dagen onderdeel in huis met factuur.

Geplaatst: 12.05.2010 - 00:26
door elianmars
AntonV70 schreef:Van ETS heb ik een uitvoerige reactie per mail ontvangen. Reparatie van de telefoonmodule wordt door ETS niet gedaan, upload met nieuwe software zoals door de dealer is uitgevoerd is de enige optie en heeft dus niet tot resultaat geleid. ETS adviseert een gebruikte telefoon te kopen en deze te proberen. Onderdeelnummer moet dan beslist gelijk zijn aan onderdeelnummer van oude telefoonmodule. Andere optie volgens ETS is om een Parrot in te bouwen.
Het is niet anders.

Weet je het onderdeelnummer van de module die er nu in zit? Dan zal ik eBay eens in de gaten houden voor je.

Geplaatst: 12.05.2010 - 10:09
door AntonV70
elianmars schreef:

Weet je het onderdeelnummer van de module die er nu in zit? Dan zal ik eBay eens in de gaten houden voor je.
Volgens ETS is het onderdeelnummer waarschijnlijk 30657804 of 86733830. Ik zal eerdaags de middenconsole loshalen om het onderdeelnummer van de telefoon te achterhalen en dit dan op het forum zetten.
Dank alvast.

Geplaatst: 10.11.2010 - 16:04
door rwpverhoeven
Zelfde probleem hier.
Na update werkt telefoon helemaal niet meer. Hier onder het verslag:

Helaas helaas.
Kom net terug van de Volvo dealer.
Update is uitgevoerd. Nu doet heel de telefoon het niet meer.
Ik was wel zo slim geweest om eerst met mijn GSM een foto te maken van het probleem dat ik had. (Lege display met lege antenne, geen provider in scherm maar wel adres en menu in display). Na de update staat er alleen nog "wacht s.v.p. ..." in de display. Nu kan ik de hele telefoon niet meer gebruiken. Ook niet voor die paar minuten die ik eerst wel had. Ben dus nog verder van huis.
Bij Volvo zeggen ze dat als ik al problemen had met wegvallen, dat de telefoon voorheen dus ook al wel niet goed zal zijn geweest. Op mijn vraag om dan de oude software maar weer terug te zetten of de update opnieuw te doen kwamen we tot de conclusie dat dat niet meer mogelijk is.
Heb nu dus een telefoon, microfoon (in 2009 nog vervangen) en speaker in de hoofdsteun puur voor de sier....
Ze boden wel aan om de update niet door te berekenen (à €49.50). Moest er nog eens bijkomen zeg.
Ook wilde ze wel met korting een nieuwe module bestellen. Toen ik hoorde dat dat ongeveer € 890 kost stond ik op het punt om hard weg te rennen (heb ik niet gedaan).
Ik wilde tegemoetkoming in de kosten van een Bluetooth systeem. Moet nu gaan uitzoeken wat ik wil hebben, en dan maken ze daar een mooie prijs voor. Ik ben benieuwd.

Geplaatst: 10.11.2010 - 17:39
door AntonV70
Ik herken het gevoel, jouw dealer was tenminste nog wel zo fatsoenlijk om de softwarekosten niet door te berekenen, ik moest betalen bij de Volvo dealer:
Storingscodes lezen en resetten 14,30
Software regeleenheid downloaden 21,45
Upgrade PHM 16,--
Telefoonmodule (?) 34,90
Inclusief BTW totaal 103,11
Toen ik mijn beklag hierover deed kreeg ik te horen dat de dealer dit ook moest betalen aan Volvo Nederland voor de downloads.
De update heeft niets geholpen, erger nog, zelfs de verlichting doet het nu niet meer.
Ik ga niet over naar bluetooth, een niet-functionerende geïntegreerde telefoon zie ik als het begin van het afbraakproces van de auto, en ik zal op enig moment wel een gebruikte telefoon gaan installeren.
Ik zal binnenkort maar eens gaan zoeken want de vraag naar Volvo-telefoons zal wel gaan toenemen..

Geplaatst: 10.11.2010 - 19:13
door aertssenhjc
AntonV70 schreef:Ik herken het gevoel, jouw dealer was tenminste nog wel zo fatsoenlijk om de softwarekosten niet door te berekenen, ik moest betalen bij de Volvo dealer:
Storingscodes lezen en resetten 14,30
Software regeleenheid downloaden 21,45
Upgrade PHM 16,--
Telefoonmodule (?) 34,90
Inclusief BTW totaal 103,11
Toen ik mijn beklag hierover deed kreeg ik te horen dat de dealer dit ook moest betalen aan Volvo Nederland voor de downloads.
De update heeft niets geholpen, erger nog, zelfs de verlichting doet het nu niet meer.
Ik ga niet over naar bluetooth, een niet-functionerende geïntegreerde telefoon zie ik als het begin van het afbraakproces van de auto, en ik zal op enig moment wel een gebruikte telefoon gaan installeren.
Ik zal binnenkort maar eens gaan zoeken want de vraag naar Volvo-telefoons zal wel gaan toenemen..

De defecte verlichting van jou blok is een teken dat heel jou module uit de auto is gewist (auto herkend hem niet meer) Alle kans dat ze hem (door de eerdere storing) niet meer ingeprogr. krijgen. Ik zou nog even terug gaan om te vragen of ze hem opnieuw willen istalleren.

terug te komend op het probleem van 'rwpverhoeven' het 'lege scherm'

(Lege display met lege antenne, geen provider in scherm maar wel adres en menu in display) , is niet te wijten aan je module, maar aan je provider...laat me raden..je hebt T-mobile??

Zie nu ook dat je het fameuze topic gevonden hebt.

Wat wel werkt, is naar auto-rima gaan. Deze hebben tal van modules op vooraad liggen, deze test je, werkt er een neem je hem mee. Kost je €100,- ALs ik jou was zou ik die kosten neerleggen bij de dealer...mats je ze ook nog.

Heb n.l. hetzelfde probleem gehad. Je module is uit de auto gewist....een andere mooet de truc doen.

Suc6, zijn er nog vragen, kun je me altijd pm'n...