Pagina 1 van 1

Automaat kruipt niet lekker

Geplaatst: 04.05.2010 - 22:53
door hans98
Onze 2.5T met Geartronic komt eigenlijk niet vooruit (of achteruit in R) als je bij stilstand het rempedaal loslaat. Mijn V50 doet dat wel; die rijdt ongeveer 15 KM/U stationair in de file.

Met name voor inparkeren of filerijden is het juist zo handig dat een automaat een beetje kruipt, dan kan je met de rem mooi de snelheid doseren. Nu moet je een beetje gas geven met als risico dat je teveel gas geeft en opeens vooruit schiet.

Kan de garage het toerental bij stationair draaien iets aanpassen?

Geplaatst: 04.05.2010 - 23:19
door Msuidgeest
Hier is geen sprake van een stationair toerental, eerder een bak die niet kruipt. En als dat niet hoort, zit er een fout in de automaat.

Geplaatst: 05.05.2010 - 08:51
door JPV70
Slijtage in de koppelomvormer kan ik mij niet voorstellen, hoeveel km's heb je er mee gereden?

Wat is nou eigenlijk het verschil met een geartronic en een 'normale' automaat? Ik dacht dat de geartronic een robot bak was zonder koppelomvormer, maar dit is het dus niet?

Geplaatst: 05.05.2010 - 11:14
door hans98
Volgens mij is een geartronic een gewone automaat, wellicht dat er wat speciale software op zit om hem mijn rijgedrag aan te leren.

De auto heeft 100K gereden.

Zal zo eens kijken hoeveel de V50 en de V70 stationair draaien.

Done! De V50 draait 800 toeren, de V70 ergens bij 600. Beide 2.5 turbo met Geartronic.

als ik een heeeeeel klein beetje gas geef bij de V70 gaat 'ie ook netjes kruipen.

Blijft de vraag of het stationair toerental verhoogd kan worden?

Geplaatst: 05.05.2010 - 12:20
door jpwg001
Een geartronic kun je toch ook zelf bedienen? Opschakelen en terugschakelen?

Geplaatst: 05.05.2010 - 12:25
door daf46
Is 600 toeren inderdaad niet aan de lage kant ?

Toerental is zelfregelend dacht ik.

Geplaatst: 07.05.2010 - 21:45
door wizzdave
jpwg001 schreef:Een geartronic kun je toch ook zelf bedienen? Opschakelen en terugschakelen?
Dat klopt! Een geartronic is een 5-traps automatische versnellingsbak met de mogelijkheid om over te switchen naar handbediening. Dit kan gewoon onder het rijden.