Pagina 1 van 1

chiptuning V40 phase II 2001 1.8

Geplaatst: 05.05.2010 - 21:24
door volv(5)0
Hallo,

Heeft iemand ervaring met het chiptunen van een volvo V40 1.8 benzine? De auto heeft als het goed is 122 pk en zou door chiptuning kunnen worden opgerekt tot 135 pk.
Is het verschil merkbaar? Rijdt de auto bij normaal gebruik zuiniger en accelereert deze een stuk sneller?
Ik vind de V40 niet zo snel acceleren, hoop dat chiptuning daar wat aan kan doen.

Alvast bedankt,

gr. Thomas

Geplaatst: 05.05.2010 - 23:24
door chris_zweden
Als ik het zo lees dan heeft je auto waarschijnlijk geen turbo. Het is dan niet interessant om deze te gaan tunen. Je kunt beter je reservewiel eruit halen, dan trekt hij ook sneller op :)

Geplaatst: 05.05.2010 - 23:30
door Bart Giesen
Met Chris eens. Jammer van je centen.

Geplaatst: 06.05.2010 - 00:11
door Frederik Welvaert
Met Chris en Bart eens.

Een turbomotor is veel flexibeler om te tunen/kan je veel meer winst uithalen.
Bij ongeblazen motoren haalt het weinig uit, misschien dat ie 0.1l/100km minder zal verbruiken als ze het goed doen, maar die 13pk extra is echt de moeite niet, want die zitten bij een ongeblazen motor pas op het eind van de curve (lees: helemaal bovenin het toerengebied)

Geplaatst: 06.05.2010 - 10:04
door volv(5)0
Heren,bedankt!

Ik dacht het valt misschien te proberen, maar dan bespaar ik nu die paar honderd euro. Volgende keer bij aanschaf maar eens naar een turbo kijken, haha.

mvg

Geplaatst: 06.05.2010 - 10:45
door degids
In combinatie met sportuitlaat, sportluchtfilter en maatwerk chiptuning zou je wel behoorlijk wat verschil moeten gaan merken, maar dan ben je wel heel wat knaken verder.. :D

Niet de moeite is mijn nederige mening.

Geplaatst: 28.07.2010 - 10:50
door harrogin
Is het wel interessant om mijn v 40 2.0T (2001-160.000km) te chiptunen. Heeft iemand daar ervaringen mee. Zit er overigens een kwaliteitsverschil in chiptunen? In prijzen in ieder geval wel

Vriendelijk dank,
Harry

Geplaatst: 28.07.2010 - 12:56
door volvov70r
De 2.0t kan volgens mij meestal van 165 naar 200 pk.

En qua Nm nog een wat grotere stap vooruit.
Dus lijkt me zeker wel de moeite.

Je kan de exacte cijfers nakijken op bijvoorbeeld www.rica.nl of www.ziptuning.nl

Sommige dealers hebben samenwerking met een vaste tuner. In geval van problemen heb je dan in elk geval 2 aanspreekpunten.

Geplaatst: 28.07.2010 - 16:00
door MDA
harrogin schreef:Is het wel interessant om mijn v 40 2.0T (2001-160.000km) te chiptunen. Heeft iemand daar ervaringen mee. Zit er overigens een kwaliteitsverschil in chiptunen? In prijzen in ieder geval wel

Vriendelijk dank,
Harry
Er zit wel degelijk kwaliteitsverschil in de verschillende tuners, maar dat is een hele lange discussie die je onder het kopje 'tuning' kunt vinden. Het komt er (IMHO) op neer dat als je iets meer betaald, dat je dan iets meer je tuning op maat krijgt.

Er zijn een paar bedrijven zeer goed bekend met het tunen van Volvo motoren (RICA, Fasttech, en onze eigenste forumsponsor Hartog om er maar een paar te noemen). Als ik jou was, zou ik niet een paar honderd euro besparen, en een willekeurige tuner aan de gang laten, maar het lekker bij een specialist laten doen. Als je dealer contacten heeft bij een tuner, dan is daar natuurlijk ook wat voor te zeggen.

Geplaatst: 28.07.2010 - 16:08
door bart simpson
van een 1.8 maak je ook voor (heel) veel geld niets speciaals door chiptuning

Geplaatst: 28.07.2010 - 18:46
door rogiervaneijk
haal je reserve wiel er uit hahah classic!!

Geplaatst: 30.07.2010 - 14:20
door al3x1980
ik heb een 1.8 met alleen een openluchtfilter van K&N en die trekt bij de 2,5d toeren een stuk harder op
maar ik heb dan wel een v40 uit 96 hoop dat je hier iets mee kan
suc 6