Volvo-verkoop piekt in België

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gebruikersavatar
casper
5th Gear member
Berichten: 1556
Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49

Het succes van Volvo blijft in België voortduren.

In de periode van januari-april 2010 werden in België 6681 Volvo's aan de man gebracht, hetgeen een stijging betekent met maar liefst 47,5% ten opzichte van 2009 dat voor Volvo in België ook al goed was ondanks de crisis.
Volvo is er met stip de grootste stijger.
Het marktaandeel bedraagt nu 3,1%.

In Nederland kon Volvo over dezelfde periode 5235 Volvo's afleveren (daling met 8% ten opzichte van 2009), hetgeen overeenkomt met een marktaandeel van 2,9%.
Gebruikersavatar
Volvoman
7th Gear member
Berichten: 7771
Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
Locatie: GLD
Contacteer:

Mooi! Ik weet niets over verkoopaantallen in Duitsland, maar het viel me afgelopen week op dat daar een boel XC60's rijden. Veel meer dan bv V70's (geen echt onderzoek, alleen maar 1200km Autobahn in een paar dagen, en ik zie echt elke Volvo)
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Zou in België de milieubonus meewegen in die groei?
Volvo for life
Gebruikersavatar
casper
5th Gear member
Berichten: 1556
Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49

bart simpson schreef:Zou in België de milieubonus meewegen in die groei?
Vast en zeker (modellen DRIVe V50 en V70 voornamelijk), maar ook de XC60 is een absolute voltreffer (en die heeft geen milieubonus).
Gebruikersavatar
Pritchard
5th Gear member
Berichten: 1287
Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
Locatie: Gent

Bestaat er ook geen XC60 DRIVe?
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
Gebruikersavatar
casper
5th Gear member
Berichten: 1556
Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49

Pritchard schreef:Bestaat er ook geen XC60 DRIVe?
Jawel, maar die geniet niet van 15% overheidskorting.
Gebruikersavatar
nossy
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 16.01.2008 - 23:05

casper schreef:
Pritchard schreef:Bestaat er ook geen XC60 DRIVe?
Jawel, maar die geniet niet van 15% overheidskorting.
inderdaad maar voor bedrijven wel een grotere aftrekbaarheid!!

dit zitten ook in die verkoopscijfers he :P
Gebruikersavatar
Chemzy
4th Gear member
Berichten: 627
Lid geworden op: 08.03.2009 - 14:28

casper schreef:
bart simpson schreef:Zou in België de milieubonus meewegen in die groei?
Vast en zeker (modellen DRIVe V50 en V70 voornamelijk), maar ook de XC60 is een absolute voltreffer (en die heeft geen milieubonus).
Het valt inderdaad op dat voor vb. de V50 de DRIVe versies op de baan langzaamaan de overhand nemen op de 2.0D - dewelke je vroeger het meest zag. Dat zullen voor het grootste deel wel bedrijfswagens zijn.
Misschien dat veel bedrijven met de langzaamaan heroplevende economie nu hun wagenpark vernieuwen ipv in 2009?
Volvo 440 1.9 TD 1995
Volvo V50 2.0 D Business Line MY08
Gebruikersavatar
casper
5th Gear member
Berichten: 1556
Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49

Kan er mij iemand uitleggen waarom Volvo in Nederland achteruit boert?
Het marktaandeel blijft stelselmatig zakken, daar waar in Belgie het marktaandeel sterk blijft stijgen.
Als je merkt dat in Belgie (tot en met mei) in 2010 reeds 8264 Volvo's aan de man zijn gebracht (+60% ten opzichte van 2009) dan verbaast het dat in Nederland er dat slechts 6267 zijn en dat met de helft meer inwoners dan de zuiderburen.
Dat is toch niet enkel toe te schrijven aan de fiscale bonus voor de DRIVe-versies op de C30/S40/V50.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33132
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Fiscale bonus wat jullie krijgen bij aanschaf van een DrivE, zulke bonussen hebben wij in NL niet.
Verder wacht iedereen op de S60 ;-)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1600
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

De fiscale bonus krijg je ook bij alle andere merken die een eDrive achtige uitvoering leveren. En dat zijn er genoeg. Dus er kan meer zijn.

Ik denk meer dat de Belg met economisch verstand een Volvo kiest. Deze wordt in Gent gemaakt. Het beste zou zijn om nooit meer een Opel of Volkswagen te kopen nu die niet meer in België worden gemaakt. Een Volvo, een Audi of Ford zal een betere garantie zijn voor de broodnodige werkgelegenheid.
Hiermee zou ook een verklaring gevonden zijn waarom het aandeel in Nederland blijft dalen nu Nedcar geen Volvo meer produceert.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33132
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

In Nederland heb je alleen een fiscaalvoordeel bij een DrivE als je hem zakelijk rijdt, je bijtelling is 20% ipv 25%.
Maar met diesels in Nederland heb je ook met de DrivE's gewoon tot 3x zoveel wegenbelasting (110euro per maand).
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20842
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik denk zeker dat meespeelt dat Nedcar geen Volvo meer produceert. Maar aan de andere kant zijn de nu gemaakte Metsubsidies aldaar ook geen verkoopknaller.
Daarnaast denk ik idd dat men in NL nu inderdaad met smart op de S60 zit te wachten.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
jippen
2nd Gear member
Berichten: 173
Lid geworden op: 14.04.2008 - 16:05

Ter info: we zitten al over de 10.000 auto's in Belgie
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4327
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Voor de DRIVe-versies kan je enkel als particulier tot 15 % fiscale premie krijgen, maar ook als je de wagen bedrijfsmatig rijdt is de fiscale aftrek gekoppeld aan de C0²-uitstoot, wat dergelijke modellen ook in de leasemarkt een voordeel geven. Dit is niet specifiek Volvo-gebonden, maar Volvo heeft natuurlijk wel een uitgebreid DRIVe-aanbod, waarbij je als klant toch niet de indruk krijgt met een uitgeklede basisversie rond te rijden.

En dat Volvo in België een grote werkgever is, zal zeker meespelen.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

respect!
Volvo for life
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Fulaks schreef:Voor de DRIVe-versies kan je enkel als particulier tot 15 % fiscale premie krijgen, maar ook als je de wagen bedrijfsmatig rijdt is de fiscale aftrek gekoppeld aan de C0²-uitstoot, wat dergelijke modellen ook in de leasemarkt een voordeel geven. Dit is niet specifiek Volvo-gebonden, maar Volvo heeft natuurlijk wel een uitgebreid DRIVe-aanbod, waarbij je als klant toch niet de indruk krijgt met een uitgeklede basisversie rond te rijden.

En dat Volvo in België een grote werkgever is, zal zeker meespelen.
Een van de redenen dat ik Volvo rij is inderdaad ook omdat ze voor (veel) werkgelegenheid zorgen in België. Maar zelfs als ze zouden wegtrekken uit België zou ik waarschijnlijk nog Volvo blijven rijden, niet alleen omdat ik fan ben, maar ook omdat een Audi A1, Opel of Ford is geen echte alternatieven zijn...

De DRIVe's doen het inderdaad heel goed. Zoals in een ander topic staat zijn de 1.6D DRIVe's langzaam de bovenhand aan het nemen over de 2.0D. Ik ken een firma die het wagenpark van hun vertegenwoordigers (50 tal auto's) helemaal vervangen heeft voor V50 DRIVe's.

Ook mijn pa zijn volgende auto (staat morgen op de oprit :p) is een DRIVe. De V70 1.6D DRIVe is in lease goedkoper dan de V50 2.0D met dezelfde opties (RTI, parkeersensoren, auto dimmende spiegel, ...) puur vanwege de CO2 uitstoot...
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
kmser
4th Gear member
Berichten: 776
Lid geworden op: 05.10.2007 - 10:07
Locatie: de westhoek

Het is me onlangs opgevallen hoeveel v70 DRIVe je ziet rondrijden. En veelal zijn ze heel goed aangekleed. Dit zullen wel zo goed als allemaal bedrijfswagens zijn. De V50 is daarnaast ook vaak prive omwille van de 15% korting.

Voor de bedrijfswagens zal de BMW 320d efficient dynimics edition ook wel een groot succes worden, maar die is wel een slag duurder.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33132
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik kreeg op C30world ook wel eens opmerking van joh, je hebt bijna alle opties op je C30 maar je hebt wel maar zo'n lullig 1.6D motortje erin zitten...

Amerikanen begrijpen echt niet wat we hier doen :-)
hihi
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Giuseppo
2nd Gear member
Berichten: 172
Lid geworden op: 15.08.2009 - 14:18

Voor Nederland is het natuurlijk ook wel een beetje wachten op zuinige benzinemotoren. 1.6, maar ook 1.2 gtdi zouden niet misstaan in de kleinere modellen. Onze 1.8 gebruikt namelijk behoorlijk veel in vergelijking met concurrenten.
2009 C30 1.8 Sport
2021 XC40 T4 Recharge r-design
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”