koelvloeistofslang lek
Geplaatst: 07.05.2010 - 09:24
Ik was gisteren aan het rijden, ineens begon er wat rook uit de motorkap te komen, dus ik toen de auto aan de kant gezet en motor uit.
Het is de koelvloeistofslang die achter het kleppendeksel langs loopt, en deze heeft een soort van t-stukje in het midden achter het kleppendeksel.
En dit t-stukje (waar niks op zit.. of een dichte plug?) daar lekt ie nu op, dus daar loopt koelvloeistof uit en deze vloeistof valt naar beneden op de motor en daar komt uiteraard de rook van.
Het lijkt een soort overdrukventiel op dat t-stuk maar volgensmij is dat ook niet helemaal zo?
In ieder geval, ik ging er met mn vinger langs, en het leek alsof er een los boutje in zat of iets, en dit viel er af toen ik er aan kwam.
Kan ik nu een stukje doorknippen van die slang en er een een stalen buis op zetten (welke diameter moet ik hebben, weet iemand uit zn hoofd?) met slangklemmen of moet ik heel die slang vervangen, die zit echt op 4 punten vast, best grote slang in totaal.
Het is de koelvloeistofslang die achter het kleppendeksel langs loopt, en deze heeft een soort van t-stukje in het midden achter het kleppendeksel.
En dit t-stukje (waar niks op zit.. of een dichte plug?) daar lekt ie nu op, dus daar loopt koelvloeistof uit en deze vloeistof valt naar beneden op de motor en daar komt uiteraard de rook van.
Het lijkt een soort overdrukventiel op dat t-stuk maar volgensmij is dat ook niet helemaal zo?
In ieder geval, ik ging er met mn vinger langs, en het leek alsof er een los boutje in zat of iets, en dit viel er af toen ik er aan kwam.
Kan ik nu een stukje doorknippen van die slang en er een een stalen buis op zetten (welke diameter moet ik hebben, weet iemand uit zn hoofd?) met slangklemmen of moet ik heel die slang vervangen, die zit echt op 4 punten vast, best grote slang in totaal.