Pagina 1 van 1

Wat preventief vervangen bij 310.000 km beurt

Geplaatst: 08.05.2010 - 22:18
door Pikantje
Beste mede-volvisten,

binnenkort bereikt mijn S60 (2.4 / 170pk / LPi) kilometerstand 310.000.

Omdat bij die onderhoudsbeurt de distriutieriem vervangen moet worden en ik ook de kleppen wil laten stellen ligt de boel dan behoorlijk open. Ik vraag me af welke onderdelen dan relatief goedkoop preventief te vervangen zijn, zodat ik over een tijdje niet wéér de hele boel moeten laten openmaken.

Ik overweeg de volgende onderden:
- Waterpomp
- Klepsteelrubbers/geleiders

Hebben jullie nog andere ideeën/ervaringen?

Een korte opsomming van de zaken die de afgelopen 5 jaar al vervangen zijn:
- ETM
- Koppeling
- LPi-pomp

Groet,
Jan

Geplaatst: 08.05.2010 - 22:38
door Tedskie
Ik weet helaas niet hoe het bij een S60 zit, dus vergeef mij als ik het mis hebt.
Maar ik dacht aan indien aanwezig de geleiderollen ook te vervangen.
Verder indien aanwezig multiriem, geleiderollen en spanner ook mee te vervangen.

Geplaatst: 08.05.2010 - 23:16
door Gast
Voor klepsteelrubbers/geleiders zal je toch de kop er af moeten halen.

Geplaatst: 09.05.2010 - 12:47
door Pikantje
OK, het lijstje te vervangen onderdelen tot nu toe
- Distributieriem
- Multiriem
- Geleide- & spanrollen
- Waterpomp

Nog geen uitsluitsel:
- Nokkenasversteller
- Stuurbekrachtigingspomp

Zeker niet:
- klepsteelrubbers/geleiders

Geplaatst: 09.05.2010 - 12:50
door Gast
geven je stuurbekrachtigingspomp en je nokkenasversteller problemen?
Zo nee - dan mooi zo laten totdat dit wel het geval is (en dan vervangen). Rest zijn puur slijtagedelen, en dien je dus wel bij regulier onderhoud te vervangen.

Geplaatst: 09.05.2010 - 13:04
door Tedskie
Ook misschien niet overbodig is het controleren van de koelwater en brandstofslangen

Geplaatst: 09.05.2010 - 13:16
door Gast
dat is inderdaad een goede.
Dat herinnert me eraan dat het wellicht verstandig is om naast motorolie ook koelvloeistof en remvloeistof te verversen.

Geplaatst: 09.05.2010 - 20:29
door Pikantje
OK, ik laat de beurten al jarenlang uitvoeren door een Volvo-specialist, die het originele schema volgt, dus olie etc. spreekt voor zich.

Bedankt voor jullie reacties.

Groet,
Jan