Pagina 1 van 1

dubbele uitlaat v50 2.4

Geplaatst: 10.05.2010 - 14:26
door frankieboy
Ik heb even een techniche vraag ik wilde een sport uitlaat kopen bij heiko,maar na het bekijken van de achterste demper zitten er twee aansluitingen voor een pijp naar achter.
dus het is heel simpel om daar twee gebogen pijpen op te zetten met twee mooie sier stukken, maar mag dat? is dat niet schadelijk voor de motor?
ik heb wel zitten denken om de diameter van de pijp te halveren, hij is nu 1pijp van 54 mm en als ik er 2 pijpen op monteer een doorgang van ongeveer 27 mm per pijp dan kan hij net zoveel uitlaat gassen kwijt als met 1 pijp of zie ik dat helemaal verkeert?
gr.frankieboy

Geplaatst: 10.05.2010 - 15:02
door 945i
Zijn topics over met voorbeelden adressen en foto's, even zoeken...
(zoekfunctie is vooroorlogs, dus even 'handmatig' zoeken) ;)

Geplaatst: 10.05.2010 - 17:41
door Trucker

Geplaatst: 10.05.2010 - 17:55
door rollebol
Ik vind het juist zo gaaf dat mijn V50 geen uitlaat heeft, althans niet zichtbaar.

Dat gedoe met dubbele uitlaten vind ik meer iets voor Golf GTI proleten. Bij mij in de straat staat zelfs een VW bora ( of iets dergelijks) met maarliefst 4 zeer trieste uitlaten

Geplaatst: 10.05.2010 - 18:04
door 945i
Leuk he verschillende smaken qua uitlaat, maar om nu mensen met zichtbare uitlaten, proleten te noemen, vind ik niet zo netjes, ook mensen met een Golf GTI zijn niet allemaal proleten, maar waarschijnlijk mensen die van een goed rijdende vlotte auto houden. ;)

Re: dubbele uitlaat v50 2.4

Geplaatst: 10.05.2010 - 19:11
door Fredhead
frankieboy schreef:ik heb wel zitten denken om de diameter van de pijp te halveren, hij is nu 1pijp van 54 mm en als ik er 2 pijpen op monteer een doorgang van ongeveer 27 mm per pijp dan kan hij net zoveel uitlaat gassen kwijt als met 1 pijp of zie ik dat helemaal verkeert?
Ik zou dit persoonlijk niet doen, behalve dat 27 mm wel erg klein toont lijkt het me ook te klein om alle gassen goed weg te krijgen.
Ik zou toch minimaal een cm of 4-5 nemen, dan zit je zeker weten goed

Geplaatst: 10.05.2010 - 20:41
door Chemzy
De redenering dat je een buis van diameter 54 zou kunnen vervangen door 2 van 27 is te kort door de bocht vrees ik:
Een buis van 54 mm heeft een oppervlak van (diameter*diameter*3.14/4) 2290 mm², een buis van 27 mm heeft een oppervlak van 572 mm², oftewel 4 keer zo weinig!
Om je motor dus zeker niet te verstikken, zou je dus 4 buisjes van 27 mm moeten hebben (da's elk iets meer dan de dikte van een duim), of 2 buizen van 38 mm als je de formule er weer bijneemt. De oorspronkelijke pijp is mogelijk te groot berekend, maar het uitlaatoppervlak halveren zou wel eens heel drastisch kunnen zijn!
Smaken verschillen, maar ik zou dan eerder gaan voor 1 54'er: gezond formaat zonder direct aan sjonniebakken te moeten denken, eventueel ontdubbeld zoals in de links hierboven vermeld (een symmetrisch kontje vind ik zelf ook mooier staan)

Geplaatst: 12.05.2010 - 12:06
door frankieboy
oke bedankt voor de info, heb snorremans ook een mail gestuurd en wat info gevraagt en we gaan aan de slag met de uitlaat als het klaar is laat ik het resultaat nog zien.
maar ik denk wel dat ik ze bijde 54 mm laat dat heeft snorremans ook gedaan
gr.frank

Geplaatst: 12.05.2010 - 21:39
door Grootje
Zo ziet die van mij er nu uit!!

Afbeelding