Pagina 1 van 1
Montagekosten dealer
Geplaatst: 10.05.2010 - 19:40
door sequence
Afgelopen week is de V50 voor de 160.000 beurt bij de dealer geweest (er staat al 172.000 op maar goed). Tijdens de beurt verteld de monteru me dat de remblokkken achter bijna versleten zijn. Ik zeg vervangen dan maar. Hij is daar zo'n 20 minuten mee bezig geweest. Voordeel van een luchtsleutel en het juiste gereedschap.
Maar op de factuur zie ik nu dat voor de montage 80 euro is gerekend, dat lijkt me wat veel. Zelfs als ik uit ga van een half uur montage dan nog is het te hoog.
Wie heeft vergelijkende montagekosten of het uurtarief van de dealer?
Verder ben ik overigens zeer tevreden over die dealer, je kunt altijd komen met een probleempje, ze kijken er gelijk naar zonder kosten te rekenen. Maar dat wil ik dan vervolgens niet bij de beurt alsnog afrekenen....
Geplaatst: 10.05.2010 - 19:58
door Ramon&Ramon
Het zijn vooraf vastgestelde prijzen,of de monteur er nu een uur of half uur over doet ,is niet aan de orde..
Of dit rechtvaardig is?Daar heb ik ook zo mijn twijfels over,maar zo werkt het nu eenmaal..
Geplaatst: 10.05.2010 - 19:58
door Ramon&Ramon
Bijna elk merk hanteerd het vaste prijzen systeem...
Geplaatst: 10.05.2010 - 20:28
door sequence
Akkoord, maar 80 euro voor 30 minuten werk...dan klopt de vaste prijs voor montage niet. Of het moet het tarief zijn voor vervangen van alle remblokken, dus ook de voorwielen.
Geplaatst: 10.05.2010 - 20:30
door Ben
Als het had tegengezeten had hij als het goed is ook die 80 Euro berekend.
Geplaatst: 10.05.2010 - 20:44
door sequence
Ok daar zit wat in!

Geplaatst: 10.05.2010 - 21:49
door Virgin drive
Hoe meer je goedbedoeld probeert te omschrijven hoe meer commentaar je kunt verwachten. Had er gestaan remblokken wissel L&R achter voor € 135,00 had je het waarschijnlijk een koopje gevonden.
De opbrengst is gelijk maar de duidelijkheid niet, zal wel een eis van de lease maatschappijen zijn om arbeid van materiaal kosten te splitsen.
Geplaatst: 11.05.2010 - 08:23
door sequence
Persoonlijk vind ik het ook wel prettig om te weten wat de onderdelen moeten kosten. In dit geval waren de remblokkken 66 euro.
Geplaatst: 11.05.2010 - 10:31
door Fredhead
Dat kunnen ze ook zo van tevoren zeggen, bij mijn dealer vertellen ze eerst altijd wat ze gaan/willen doen en wat het kost voordat ze daadwerkelijk aan de gang gaan
Geplaatst: 11.05.2010 - 12:05
door Ramon&Ramon
Voor een koppeling vervangen van een V70 staat ook bijna 7 uur arbeidsloon bij de dealer,een snelle monteur doet het in vier uur,maar je betaald gewoon die tijd die er voor staat,zo simpel is het..
Geplaatst: 11.05.2010 - 12:22
door bart simpson
en een langzame monteur doet er 8 uur over
Geplaatst: 11.05.2010 - 12:39
door gsx750r
Ramon&Ramon schreef:Voor een koppeling vervangen van een V70 staat ook bijna 7 uur arbeidsloon bij de dealer,een snelle monteur doet het in vier uur,maar je betaald gewoon die tijd die er voor staat,zo simpel is het..
Inderdaad héél erg
simpel
Betalen voor
niet verrichte arbeid ! Leuk onderwerp om eens een nader te beschouwen want in eerste instantie komt dit mij zeer vreemd voor !
Ik kan niet beoordelen of dit de normale (door Volvo NL voorgeschreven ?) en kennelijk door de klanten geaccepteerde handelswijze is bij alle NL Volvo dealers, maar bij mijn Volvo dealer in Badajoz (Spanje) betaal ik toch echt uitsluitend de daadwerkelijke arbeidsuren.
Zo heb ik bijv. voor het vervangen van het 'beruchte' zwakke onderdeel boven in de veerpoot van mijn S80, € 90.02 betaald ! Volgens de richtlijnen stonden er 2 arbeidsuren voor maar uiteindelijk bleek één arbeidsuur voldoende te zijn.
Rob
Geplaatst: 11.05.2010 - 13:07
door bart simpson
VST tijd is doorgaans een tamelijk krappe tijdsmeting in de menuprijs.
Wel lekker als we een keer alle uren door mogen gaan belasten bij zo'n klus waarbij alles vastgerot zit.
Geplaatst: 11.05.2010 - 13:23
door Frumpy
gsx750r schreef:Ik kan niet beoordelen of dit de normale (door Volvo NL voorgeschreven ?) en kennelijk door de klanten geaccepteerde handelswijze is bij alle NL Volvo dealers, maar bij mijn Volvo dealer in Badajoz (Spanje) betaal ik toch echt uitsluitend de daadwerkelijke arbeidsuren.
Bij veel automerken is zo'n pakketprijs zeer gebruikelijk. Niks mis mee, dan kom je in principe niet voor verrassingen te staan. Maar dan mag je ook wel vakwerk verwachten, van een monteur die het tarief rechtvaardigt.
Bij VW en Porsche weten ze er ook wel raad mee. Als je pech hebt wordt een reparatie door zo'n ROC stagiair gedaan, en verlaat je de werkplaats zonder eindinspectie door de chef werkplaats.
Bij de VW Transporter van mijn vader is laatst de drukgroep en koppelingsplaat vervangen.
Tijdens het naar huis rijden nare bijgeluiden, etc., totdat er een stuk gereedschap tussen de V-riem zat. Oh ja, een steun die ze als hulpmiddel voor het verwijderen van de bak gebruiken zat ook nog in de motorruimte. Erg geruststellend allemaal. :roll:
Geplaatst: 11.05.2010 - 14:27
door eXite
Anderzijds, als ze op een moeilijkheid stuiten en ze doen er ineens 10 uren over, krijg je dan nog wel de 7 uren voor je kiezen?
Geplaatst: 11.05.2010 - 14:33
door Ramon&Ramon
Het kan ook tegen zitten een klus,dus dan heb je voordeel erbij!
Geplaatst: 11.05.2010 - 14:36
door bart simpson
eXite schreef:Anderzijds, als ze op een moeilijkheid stuiten en ze doen er ineens 10 uren over, krijg je dan nog wel de 7 uren voor je kiezen?
sommigen zouden die 10 uur eerlijker vinden... (ik ook)
Geplaatst: 11.05.2010 - 17:11
door Rutger
Klopt, eerlijker, ja, maar geen antwoord op de vraag? rekenen ze die tien uur dan, of de vaste tijd die ervoor gesteld is?
Geplaatst: 11.05.2010 - 17:31
door bart simpson
ze rekenen de VST tijd, dwz de vastgestelde tijd