ik heb enkele vragen over mijn geliefde volvo.
het betreft phase 1 een 1.8benzinemotor met automatische versnellingsbak. als de motor koud staat en ik start hem en zet hem in R of D dan reageert hij traag op het gas. of zelfs helemaal niet. hij stottert maar de toeren komen er pas na even spelen met gas. na enkele seconden dus. heeft nog iemand dit probleem ervaren??? of heb ik een unicum?
mijn automatische versnellingsbak is er een met slechts vier verhoudingen. bestaat er een vijfbak? ik overweeg een upgrade, maar ik geloof dat een upgrade naar manueel te omslachtig is.
verder wil ik mijn wagen upgraden naar leder. ik vroeg mij af of de zetels van een zelfde model V40 in mijn S40 passen. ik maak mij een beetje zorgen over de achterbank. heeft iemand ervaring hiermee?
en in mijn zoektocht naar een subtiele verlaging kwam ik iemand tegen die iets liggen had. dit is de advertentie:
vering s40 bj 2001 van een diesel
licht 2.5 cm lager als een gewone is een sport vering
de veren zijn zwart van kleur. maar omdat ik er niets van kon vinden op internet dacht ik mijn vraag hier eens te stellen. zodat ik niet gewoon dezelfde veren koop als ik nu zitten heb.
ik hoop dat er mij iemand kan helpen.
ophanging en interieur s40
-
- 5th Gear member
Zou zowieso nooit vering / schokdempers (of wat dan ook) van een ander type / uitvoering / bouwjaar S/V40 plaatsen terwijl je zelf een ander model hebt.
Ik heb bij de dealer ook een sportset gekocht (verlaagd +/- 2cm) en hij is daardoor wat stugger geveerd. Het is niet zo gek duur btw bij de dealer.
Ik heb bij de dealer ook een sportset gekocht (verlaagd +/- 2cm) en hij is daardoor wat stugger geveerd. Het is niet zo gek duur btw bij de dealer.
-
- 5th Gear member
Phase 1 en Phase 2 hebben wel degelijk een verschillend onderstel.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
de voortrein is wat anders, de neus van de phase II is ook wat breder
Volvo for life