Pagina 1 van 1

v70 D5 krijgt geen brandstof

Geplaatst: 11.05.2010 - 22:11
door volvo-jan
onze V70 D5 edition1 van 2002
slaat af en wil niet meer aanslaan als de tank nog een kwartvol is.
deze krijgt dan geen brandstof meer, zat zelf aan een tankelement te denken waar wat van afgebroken is, zodat hij geen diesel meer kan aanzuigen als er nog ongeveer een kwart inzit.

maar vraag toch even hier wat de mede (volvo-monteurs) forummers er van denken :)

mischien een bekend kwaaltje of iets wat simpel te verhelpen is? of toch een tankelement vervangen?

Geplaatst: 11.05.2010 - 22:21
door edraket
Er zitten twee compartimenten in de tank, welke met een extra brandstofpomp in de tank werkt. Dit wil nog wel eens stuk gaan. Maar wat ook zou kunnen is een vervuild brandstof filter. Ik zou deze eerst eens vervangen.

Geplaatst: 11.05.2010 - 22:33
door toppertje
edraket schreef:Er zitten twee compartimenten in de tank, welke met een extra brandstofpomp in de tank werkt. Dit wil nog wel eens stuk gaan. Maar wat ook zou kunnen is een vervuild brandstof filter. Ik zou deze eerst eens vervangen.
een verstopt/vervuild filter lijkt het mij niet,dat reageert niet op een
volle of half volle tank.
dan zou ik eerder de pomp in de tank verdenken.

Geplaatst: 11.05.2010 - 22:36
door volvo-jan
brandstoffilter is vervangen nog geen 15000km geleden dus denk niet dat dat het probleem veroorzaakt (aangezien de D5's geen vermogen meer hebben en inhouden als je ze niet om de 60000km vervangt)

maar hoe zit het precies met die 2compartimenten?

Geplaatst: 11.05.2010 - 22:56
door Gast
Jan,
Lees deze eens: 1 gaat over benzine en de ander over diesel, maar het principe is gelijk.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=25973

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=20430

Geplaatst: 11.05.2010 - 22:57
door toppertje
hier staat er een stukje over

Geplaatst: 11.05.2010 - 23:20
door Gast
Om het een beetje leesbaar te houden. :P
Afbeelding

Geplaatst: 12.05.2010 - 18:48
door toppertje
AlexV70 schreef:Om het een beetje leesbaar te houden.
ja sorry ik hat het een beetje druk :oops:

Geplaatst: 12.05.2010 - 21:53
door volvo-jan
heb nu dus de volgende vermoedelijke problemen uit de andere topic's op een rijtje

-tankmeter op nieuw inregelen via vida
-tankvlotter verkeerd gemonteerd
-kunstof leiding in de tank die geknikt is (of geldt dit alleen voor een benzine)
pomp in het rechter gedeelte stuk

in iedergeval wat punten om na te kijken 8)

Geplaatst: 13.05.2010 - 20:38
door volvo-jan
vandaag de D5 getankt,
volgens de meter was er ongeveer bijna half leeg echter kon er 40 - 50Liter getankt worden voor die weer vol zat :shock:

zit nu toch meer te denken aan het opnieuw afstellen van de brandstofmeter, en ga er niet echt meer van uit dat de pomp niet meer kan aanzuigen.

zal de boordcomputer het aantal km's tot lege tank nog wel goed aangeven of ook niet meer?

Geplaatst: 13.05.2010 - 22:48
door edraket
Ik denk dat dat wel klopt. De eerste helft gaat een stuk langzamer dan de tweede. Als mijn meter op de helft staat heb ik tussen de 650 en 800 km gereden. Er gaat dan 45 liter bij. Klopt dus echt wel. En waarom op die manier het probleem omzeilen? Je moet de tank toch best bijna leeg kunnen rijden?

Geplaatst: 13.05.2010 - 22:58
door Gast
Op het laatst gaat het idd wat sneller, maar gemiddeld toch 100 km per streepje.
Trouwens, was het 40 of 50 liter?

Geplaatst: 13.05.2010 - 23:19
door volvo-jan
40liter ongeveer kan iets meer zijn.
tank was nog niet helemaal half leeg

@ed: probleem omzeilen? ik probeer een beetje uit te zoeken welk van de kwalen het kan zijn,
voordat ik er een ander element in zet a 300euro :wink:

Geplaatst: 13.05.2010 - 23:23
door Gast
Ga eerst maar voor het simpelste, tankmeter op nieuw inregelen.
Maar ik denk toch dat het probleem in/bij de tank zit.

Geplaatst: 13.05.2010 - 23:26
door volvo-jan
morgen ga ik hem opnieuw inregelen, we zullen het wel zien
(ik ga er in mijn achterhoofd wel van uit dat het inderdaad in de tank zit)

Geplaatst: 15.05.2010 - 19:02
door Voorn
Ik had hetzelfde met mijn vorige auto. Opel Omega 2.5TD.
Opvoer pompje achterin de auto onderin de tank was niet meer goed.
Na nieuwe pomp (kostte bijna niets) geplaatst te hebben was het probleem over. :P