sleutelkras en lakstift (+sate prikker)
Geplaatst: 13.05.2010 - 11:46
Een onverlaat (lees: nette bewoording voor een ongeloofelijke kl**tzak) heeft met een sleutel oid een kras over de volledige lengte van mijn V40 gemaakt (voorscherm, beide deuren, achterscherm en zelfs tankklep)... :evil:
Helemaal door de lak heen tot aan de primer laag...
Naast het feit dat dit soort individuen echt ... (nou... nee, laat ik maar niet zeggen wat er met dit soort mensen moet gebeuren, anders wordt Ben boos op mijn taalgebruik), moet deze kras natuurlijk wel hersteld worden.
De gehele zijkant van de auto overspuiten is wat aan de dure kant voor een V40 van '97, en dus ga ik mij maar aan de lakstift en superdun penseel wagen (mocht dat mislukken, dan kan ik overspuiten alsnog overwegen). Ik heb al het advies gehad dat een sateprikker wel goed dienst kan doen als dun penseel. Nou zoek ik nog advies over de te volgen methode om het zo mooi mogelijk te krijgen.
Ik wil liever niet dat het herstel lelijker wordt dan de kras zelf natuurlijk...
Dus wat is het beste om te doen?
Gewoon heel voorzichtig in de kras schilderen met de volvo lak had ik al bedacht... maar dan:
Kan je extra lak / druppels afvegen als het nog niet opgedroogd is? Moet je na de kleur lak nog een laag blanke erover doen? ook weer met sateprikker? Liever iets teveel lak in de kras doen, en later laten polijsten? of juist heel weinig zodat de blanke lak ook nog in de kras vloeit?
vragen vragen vragen... heeft hier iemand veel ervaring mee die mij kan adviseren?
Helemaal door de lak heen tot aan de primer laag...
Naast het feit dat dit soort individuen echt ... (nou... nee, laat ik maar niet zeggen wat er met dit soort mensen moet gebeuren, anders wordt Ben boos op mijn taalgebruik), moet deze kras natuurlijk wel hersteld worden.
De gehele zijkant van de auto overspuiten is wat aan de dure kant voor een V40 van '97, en dus ga ik mij maar aan de lakstift en superdun penseel wagen (mocht dat mislukken, dan kan ik overspuiten alsnog overwegen). Ik heb al het advies gehad dat een sateprikker wel goed dienst kan doen als dun penseel. Nou zoek ik nog advies over de te volgen methode om het zo mooi mogelijk te krijgen.
Ik wil liever niet dat het herstel lelijker wordt dan de kras zelf natuurlijk...
Dus wat is het beste om te doen?
Gewoon heel voorzichtig in de kras schilderen met de volvo lak had ik al bedacht... maar dan:
Kan je extra lak / druppels afvegen als het nog niet opgedroogd is? Moet je na de kleur lak nog een laag blanke erover doen? ook weer met sateprikker? Liever iets teveel lak in de kras doen, en later laten polijsten? of juist heel weinig zodat de blanke lak ook nog in de kras vloeit?
vragen vragen vragen... heeft hier iemand veel ervaring mee die mij kan adviseren?