Pagina 1 van 3
Vaarwel 2.0D motor ?
Geplaatst: 13.05.2010 - 13:04
door BlackcurrantV70
Erg verbaasd merkte ik op dat de 2.0D motor volledig uit het C en V70 gamma verdwenen is.
Daar deze motor erg veel lof kreeg van automagazines verbaasd me dit echt.
De V70 nu met 1.6D (110pk) of 3D (ook 2 liter maar nu met 163pk)
De C70 nu zelfs alleen vanaf 150pk te krijgen in diesel. (fiscaal duurder dan de 136pk in Belgie)
Hebben wij geluk gahad om nog een C70 2.0D te kopen met de fiscaal interessante 136pk, of moeten we ons vragen beginnen stellen waarom deze krachtbron al na slechts enkele jaren uit het gamma gehaald word ?
Geplaatst: 13.05.2010 - 13:08
door NielsPHEV
Ik ben juist blij dat men een mogelijkheid heeft gevonden om de typische 5 cilinders te handhaven met een acceptabel vebruik. Zeker de prijsstelling van de D3 maakt dit een zeer concurrerende aanbieding !
Geplaatst: 13.05.2010 - 13:18
door BlackcurrantV70
Ik heb geen probleem met 5 cyl motoren, rij zelf een V70 24D 163pk, vroeg me alleen af waarom de zo geloofde 20D er plots uit is, evenals de zo geavanceerde Powershift, die nu terug Geartronic wordt....
Geplaatst: 13.05.2010 - 13:26
door bart simpson
Ford is exit, de Ford/PSA motoren en versnellingsbakken gaan dus ook exit, was zelf best gecharmeerd van de 4 cilinder 2.0D, zal vast ook wel weer wennen aan de 5 cilinder 2.0D
Geplaatst: 13.05.2010 - 13:38
door BlackcurrantV70
De D3 is dan terug een echte "Volvo motor" of is deze van Chinese makelij ?
Ik vond het raar dat de powershift eruit ging, net nu wij er al maanden klachten over hebben, ik vroeg me af of er meer achter zat....
Enkele maanden geleden werd de geartronic als verouderd afgeschilderd t.o.v de powershift en nu is het weg met powershift en hoera geartronic ?
persoonlijk hou ik ook wel meer van mijn V70 6 traps geartronic dan van de powershift in onze C70, maar dat zal vanwege de aanhoudende klachten zijn vermoed ik.
Geplaatst: 13.05.2010 - 13:41
door bart simpson
Op dit moment wordt de sterk verbeterde geartronic dan weer als de opvolger van de powershift gepromoot, vond zelf de powershift een prima automaatbak, die nw geartronic heeft dus wat waar te maken.
Was verbaasder over het na slechts één jaar alweer verscheiden van de 2.4D van 175pk.
Geplaatst: 13.05.2010 - 13:54
door BlackcurrantV70
Hopelijk krijgen we door al deze snelle wijzigingen geen problemen met onderdelen in de toekomst, of moet ik dan naar Ford of PSA voor motoronderdelen ?
Onze C70 is 8 maand oud en we dachten er wel minstens 10 jaar mee te rijden.....
Geplaatst: 13.05.2010 - 13:54
door JPV70
Verbazen jullie je nog... ben ik bij Volvo al even mee gestopt hoor!
Geplaatst: 13.05.2010 - 13:59
door BlackcurrantV70
Volvo for Life he

Geplaatst: 13.05.2010 - 14:55
door Pritchard
Wat heeft een 2.0 5 cyl 163 pk diesel voor op de 2.4 5 cyl van 163 pk??
Geplaatst: 13.05.2010 - 15:09
door Frederik Welvaert
modernere technologie, minder verbruik, lagere uitstoot, ...
Geplaatst: 13.05.2010 - 15:57
door NielsPHEV
bart simpson schreef:Op dit moment wordt de sterk verbeterde geartronic dan weer als de opvolger van de powershift gepromoot, vond zelf de powershift een prima automaatbak, die nw geartronic heeft dus wat waar te maken.
Was verbaasder over het na slechts één jaar alweer verscheiden van de 2.4D van 175pk.
Wat is er sterk verbeterd aan de geartronic ? mijn voornaamste bezwaren zij dat in lui is en als gevolg van het ontwerp met koppelomvormer altijd duidelijk dorstiger is een powershift achtige automaat kent deze nadelen niet, maarja als die kapot gaan is dat een tweede
Het verdwijnen van de 175 pk 2.4 d is inderdaad opvallend aangezien dit naar mijn mening een mooiere motor is dan de 185 pk D5 ik verwacht dat dit is gedaan om ruimte te creeren voor de D3 en later de D4, gezien de 6 k€ prijsverschil tussen D3 en D5 lijkt het regeltje in de prijslijst al gereserveerd voor de D4, wellicht in combinatie met een upgrade van de 205 pk D5 om het gat wat groter te maken
Geplaatst: 13.05.2010 - 16:01
door Pritchard
NielsV70 schreef:bart simpson schreef:Op dit moment wordt de sterk verbeterde geartronic dan weer als de opvolger van de powershift gepromoot, vond zelf de powershift een prima automaatbak, die nw geartronic heeft dus wat waar te maken.
Was verbaasder over het na slechts één jaar alweer verscheiden van de 2.4D van 175pk.
Wat is er sterk verbeterd aan de geartronic ? mijn voornaamste bezwaren zij dat in lui is en als gevolg van het ontwerp met koppelomvormer altijd duidelijk dorstiger is een powershift achtige automaat kent deze nadelen niet, maarja als die kapot gaan is dat een tweede
Het verdwijnen van de 175 pk 2.4 d is inderdaad opvallend aangezien dit naar mijn mening een mooiere motor is dan de 185 pk D5 ik verwacht dat dit is gedaan om ruimte te creeren voor de D3 en later de D4, gezien de 6 k€ prijsverschil tussen D3 en D5 lijkt het regeltje in de prijslijst al gereserveerd voor de D4, wellicht in combinatie met een upgrade van de 205 pk D5 om het gat wat groter te maken
Huh??
Geplaatst: 13.05.2010 - 16:06
door Nuggie
bart simpson schreef:Ford is exit, de Ford/PSA motoren en versnellingsbakken gaan dus ook exit, was zelf best gecharmeerd van de 4 cilinder 2.0D, zal vast ook wel weer wennen aan de 5 cilinder 2.0D
...dat is dan wel erg snel na de overname door Geely beslist....en de 2.0T benzine dan? Die is net geïntroduceerd en toch echt van Ford afkomstig.
Ik denk eerder dat het allemaal met labeling en CO2 emissie te maken. Immers de 2.0D was een C-label met 157gr/km en de D3 een B-label met 139 gr/km (in de V70). In combinatie met de prijsstelling van de D3 is de 2.0D dus overbodig geworden.
Niks Ford of Chinezen, gewoon voortschrijdende techniek....
Geplaatst: 13.05.2010 - 16:24
door Frederik Welvaert
Nuggie schreef:Niks Ford of Chinezen, gewoon voortschrijdende techniek....
En gewoon een leuke Volvo motor erin.
Als Volvo fan kan ik alleen maar blij zijn met de ontwikkeling van een "kleine" 5 cilinder diesel. Volvo heeft zich de laatste 15 jaar leuk geprofileerd als 5 cilinder merk. Intussen is de dieselmarkt het volledig aan het overnemen, en daar had Volvo niks, behalve dan hun super D5, maar als je daar niet voor kiest, rij je plots in je luxe Volvo met dezelfde motor als een Peugeot/Citroën/Ford/...
De D5 heeft zich al meermaals bewezen dus het was een fantastische zet om daaruit een 2 liter diesel te ontwikkelen. Een 5 cilinder komt ook meer "premium" over dan een 4 cilinder vind ik.
Geplaatst: 13.05.2010 - 16:39
door bart simpson
Pritchard schreef:Wat heeft een 2.0 5 cyl 163 pk diesel voor op de 2.4 5 cyl van 163 pk??
163pk bij 3.000 t/min ipv 163pk bij 4.000 t/min
Geplaatst: 13.05.2010 - 17:05
door Pritchard
bart simpson schreef:Pritchard schreef:Wat heeft een 2.0 5 cyl 163 pk diesel voor op de 2.4 5 cyl van 163 pk??
163pk bij 3.000 t/min ipv 163pk bij 4.000 t/min
Klinkt goed

Geplaatst: 13.05.2010 - 17:39
door nikske
ik ben ook zeer blij met de komst van de D3.
Uitstoot naar beneden, dat extra cilindertje dat ik toch miste bij de proefritten met 2.0D's, weer op en top Volvo-krachtbronnen....
Ik denk dat ik al weet welke occasie de mogelijkse opvolger zou kunnen zijn binnen 4 a 5 jaar

Geplaatst: 13.05.2010 - 18:34
door edraket
Pritchard schreef:bart simpson schreef:Pritchard schreef:Wat heeft een 2.0 5 cyl 163 pk diesel voor op de 2.4 5 cyl van 163 pk??
163pk bij 3.000 t/min ipv 163pk bij 4.000 t/min
Klinkt goed

Klinktgoed? Ik denk dat je daarmee helemaal niet zo blij mee moet zijn. Dat betekent namelijk een nog smallere power band. De D5 stond nu juist bekend als een motor die bovenin ook nog een deuntje mee blaast itt de meeste 4 cilinder diesels.
Geplaatst: 13.05.2010 - 19:40
door Wiebe
Hulde aan de 5 cilinder!