Pagina 1 van 1
Schudden op je stoel
Geplaatst: 14.05.2010 - 12:14
door ajschot
Hallo iedereen,
Heeft er iemand een idee wat er mis kan zijn met mijn V40?
Ik heb laatst mijn winterbanden weer de kast in gedaan en mijn zomerbanden er onder laten zetten, tevens zijn er 2 nieuwe banden gemonteerd.
Het probleem is nu dat ook na het opnieuw balanceren mijn auto blijft schudden. Het stuur is soepel en trilt eigenlijk niet. Maar mijn stoel wel tussen de 95km/u en de 105/km/u.
Heeft iemand een idee? De voorbanden zijn nieuw en de achterbanden zijn van afgelopen zomer (15.000km). Ze hebben in de schuur gelegen en er heeft niets op of tegen aan gestaan. Mijn auto is kortgeleden (ferbuari - 12.000 km) vierkant uitgelijnd.
Geplaatst: 14.05.2010 - 12:25
door eouwehand
Misschien hoogteslag in 1 van je nieuwe banden.
Geplaatst: 14.05.2010 - 12:54
door ajschot
Maar dat is dan een fabrikage probleem?
Het lijkt voor mijn gevoel van achter te komen omdat mijn stuur alleen een heel klein beetje trilt als ik stil sta... maar mijn stoel is een ander verhaal.
Maar dan zou dat ook nog in mijn achterbanden kunnen zitten of niet?
Is daar iets aan te doen?
Re: Schudden op je stoel
Geplaatst: 14.05.2010 - 14:02
door gsx750r
ajschot schreef:Hallo iedereen,
............De voorbanden zijn nieuw en de achterbanden zijn van afgelopen zomer (15.000km).
Of jouw probleem er mee opgelost wordt weet ik niet maar.......... het is een
'ongeschreven wet':
NIEUWE banden altijd áchter monteren !
Dus ik zou zeggen verwissel ze eerst maar en als daarmee ook het probleem opgelost blijkt te zijn is dat in ieder geval mooi meegenomen.
Rob
Re: Schudden op je stoel
Geplaatst: 14.05.2010 - 15:22
door ajschot
gsx750r schreef:ajschot schreef:Hallo iedereen,
............De voorbanden zijn nieuw en de achterbanden zijn van afgelopen zomer (15.000km).
Of jouw probleem er mee opgelost wordt weet ik niet maar.......... het is een
'ongeschreven wet':
NIEUWE banden altijd áchter monteren !
Dus ik zou zeggen verwissel ze eerst maar en als daarmee ook het probleem opgelost blijkt te zijn is dat in ieder geval mooi meegenomen.
Rob
Ik kan het proberen maar gek dat ik dit bij voorgaande auto's nog nooit heb gehad!! Altijd de nieuwe voor gemonteerd en nooit problemen.
Nogmaals: het probleem zit volgens mij aan de achterkant want het stuur heeft GEEN problemen!
Geplaatst: 17.05.2010 - 23:34
door ajschot
Nou de garage heeft 1 band vervangen,
het leek opgelost maar op de terug weg na m'n werk , had ik toch problemen.
Maar nu nog erger als ik 120 tril ik bijna m'n auto uit.
Fabrikant heeft al beloofd dat ik m'n geld terug krijg als het inderdaad aan de banden ligt
omdat de garantie ook geld voor fouten ontstaan door de weg. Alleen buitensporig gebruik en verkeerde opslag. Dus nu ns mijn winterbanden eronder gooien, als ik dan geen problemen heb, andere banden er onder laten zetten.
Pffff... Kost wel vreselijk veel tijd, en frustratie en misselijkheid.
Heeft er iemand al enig idee wat het anders zou kunnen zijn?
Geplaatst: 18.05.2010 - 00:52
door MDA
Ik zou ook zeggen hoogteslag in de nieuwe banden. Kan me niks anders indenken...
Waarom heeft de garage die ene band vervangen en niet beiden? Hebben ze bij die ene band iets gevonden?
Je kan proberen om de banden een voor een te vervangen met je winterbanden. Dan heb je de schuldige zo gevonden.
Geplaatst: 18.05.2010 - 10:33
door ajschot
Ja dat is een optie.
De fabrikant heeft inmiddels aangeboden om alle (4) banden te vergoeden.
Dus ik ga even met de garage overleggen of het gewoon mogelijk is de winterbanden er onder te leggen zodat we echt kunnen uitsluiten dat het niet iets anders is.Ze hebben een band vervangen omdat ze dachten dat daar een rare oneffenheid in zit, toch is het hiermee dus niet opgelost.
pfff.... wat een frustratie... zomerbanden zouden juist de auto soepeler moeten maken toch....?
Geplaatst: 18.05.2010 - 10:46
door MDA
Nah ja... soepeler... Het zijn banden die op een droog wegdek wel meer grip hebben en meer rubber in contact met het asfalt. Dus wat dat betreft zouden ze 'beter' moeten rijden.
Als ik het goed begrijp is er een van de nieuwe banden geruild toch? Dus vand e twee nieuwe die je had toen het probleem ontstond heb je er nu nog maar 1 onder zitten? Ik zou beginnen met die te wisselen voor een winterband (10 minuten werk toch?) en effe een proefritje maken.
Geplaatst: 18.05.2010 - 10:52
door ajschot
Inderdaad. 1 nieuwe band en de achterbanden zaten eerst voor.
Het toen had ik ook wel wat gekke 'zwabberingen' maar dat was alleen als ik 30-40km/u reed en verder niet. Maar dat was zo goed als weg na het uitlijnen.
Ik heb vandaag geen tijd, morgen moet ik weer naar de garage en dan maar weer even proberen, heb net voorgesteld om mijn winterbanden er onder te frutselen om echt zeker te zijn dat dit het probleem is.
Eigenlijk kan het niet anders want dat is het enige wat ze hebben gedaan. Mijn winterbanden verwisseld voor mijn zomer banden (waarvan 2 nieuwe gemonteerd zijn). Lijkt me dat er toch niet veel mis hkan gaan dan.
Alleen voor mijn gevoel zit het probleem echt in de achterkant van de wagen.
Geplaatst: 18.05.2010 - 11:33
door jpwg001
Is de stand van alle wielen perfect? Laat hem eens perfect uitlijnen. Achter beginnen en dan naar voren, heb ik hier eens gelezen.