Pagina 1 van 2
niet aanslaan.... en code 343
Geplaatst: 19.01.2006 - 16:14
door Michel740Turbo
Ja ook ik heb wel eens vragen
Nu heb ik er al een paar dagen last van, niet willen aanslaan (vooral bijkoudestart) en na en half uur emmeren aanslaan alsof er niks aan de hand is en ook geen storingen.
Na dat ik net heb zitten pesten door met het contact uit aan enz...
komt er een storing te voorschijn 3-4-3 (fuel pump relay control signal fault) komt dit door pesten of omdat de storing door het lange starten aan het licht komt...
Help wie helpt mij :roll:
ook gehad
Geplaatst: 19.01.2006 - 17:47
door marcprak
het zelf check systeem, geeft aan waar het ongeveer zit, alleen houd niet rekening met een te lage accu spanning!
Geplaatst: 20.01.2006 - 11:43
door Michel740Turbo
Alles werkt gewoon dat maakt het zo gek.
Ook bij twee en drie keer het knopje in drukken om alls te laten werken doet het. erg vreemd
Geloof dat Johan Braziltraveller hier ook al eens last van heeft gehad...
Help!!!!
Geplaatst: 20.01.2006 - 19:32
door Ludo
chassisnummer?.
Geplaatst: 21.01.2006 - 02:44
door Michel740Turbo
Hoezo chassisnummer???
xxxKY163ESC601719 heb de eerste drie letters weg gelaten heb je toch niet nodig.
Ik hoop dat je er zo wat aan hebt...
Geplaatst: 21.01.2006 - 07:55
door Ludo
Michel440sports schreef:Hoezo chassisnummer???
omdat ik me afvraag hoe je aan 3-4-3 komt.
volgens mij hoort die niet in thuis in het brandstofsysteem van de 440.
Michel440sports schreef:xxxKY163ESC601719 heb de eerste drie letters weg gelaten heb je toch niet nodig.
Ik hoop dat je er zo wat aan hebt...
nee, volledig graag. (via PB?)
Geplaatst: 21.01.2006 - 16:49
door Michel740Turbo
De code komt voor bij Motronic 4.3
Heb vandaag weer het zelfde euffel gehad en nu aller na gekene
-heb vonk
-ruik een beetje brandstof
-brandstofrelais zijn nog ok heb ze gewisseld
-ECU's zijn ok heb ik ook gewisseld.
-verdeler+rotor is ook schoon
-massa is ook goed
Ik heb tijdens het starten niet aan het gas pendaal gezeten tot het laatste moment en voila hij sloeg aan, mijn denken gaat uit naar de gaskleppositenmeter (potentiometer).
En de vonk is wel mager moet ik zeggen.
Geplaatst: 21.01.2006 - 19:15
door Ludo
Michel440sports schreef:De code komt voor bij Motronic 4.3
waar haal je toch eigenlijk vandaan dat je een Bosch motronic 4.3 hebt?.
jij hebt er een Siemens Fenix 3B inzitten.
DTC-informatie 3-4-3 :
Stekerpen 6 van de ECU krijgt geen spanning (met contact aan).
volgens mij is de hoofdrelais van het brandstofsysteem de oorzaak.
je weet hoe je de foutcodes kan uitlezen.
als nu de motor volgende keer niet wil aanslaan test dan het volgende eens :
steek het stekkertje in 2 en druk 3x op het knopje, bepaalde componenten worden daarmee aangestuurd gedurende 5 seconden, waaronder de relais van het brandstofsysteem.
best doe je dit met 2 personen zodat de één dit uitvoert en de ander gaat voelen/luisteren bij de brandstoftank. (pomp zit dus in de tank zoals je weet)
als de relais word aangestuurd voel en/of hoor je dat.
voel of hoor je niets, is dat onderdeel de oorzaak.
Geplaatst: 21.01.2006 - 19:28
door Michel740Turbo
Uhhhhh..... ik ben wegenwacht (mannummer 9427) geweest.
En ik weet dat ik een siemens heb maar als ik de codes opzoek komt hij voor in het code lijstje van de motronic systemen, dat is het vreemde juist.
En zoals eerder gezegt is het relais goed heb er al een ander in gedaan zonder resultaat

Brandstofpomp is ook nog goed hoor hem druk bouwen en stopen bij contact en bij starten constand draaien.
Geplaatst: 21.01.2006 - 19:46
door Ludo
oke, als jij zeker bent dat het deze relais niet is, druk dan eens 4x op het knopje, vervolgens druk je code 3-4-3.
wat gebeurt er?.
Geplaatst: 21.01.2006 - 19:50
door Michel740Turbo
ohh dat ken ik niet zal het eens proberen morgen (met licht)
Geplaatst: 28.01.2006 - 18:00
door Michel740Turbo
Ondertussen ben ik nog niet van het probleem af
Ik heb de complete onsteking nagekeken andere bobine, verdeler ok heeft gewoon vonk.
De brandstofrelais zijn ook goed.
Temp sensor is ok
Bdp gever verwisseld zonder resultaat
Injector ook goed
Wat rest is de branstofpomp
Weet iemand hoevel druk die moet leveren??
Geplaatst: 28.01.2006 - 19:07
door Michel740Turbo
Ohh ja mijn vriendin denk dat mijn 440 jaloers is op de 340....
Zou het :shock: :x
Geplaatst: 28.01.2006 - 20:38
door Ludo
Michel440sports schreef:Wat rest is de branstofpomp
Weet iemand hoevel druk die moet leveren??
1bar.
Geplaatst: 28.01.2006 - 20:40
door Michel740Turbo
Kan nooit dat laat het brandstofdrukventiel door.
Meestal geeft een brandstof rond de 2 a 3 bar druk en wat over is gaat retour.
en ik heb dus geen vraagbaak of iets dergelijks om het zelf op te zoeken.
Geplaatst: 28.01.2006 - 20:48
door Ludo
oeps, 1bar is idd de leidingdruk.
Geplaatst: 02.02.2006 - 04:40
door Michel740Turbo
Nou doet hij helemaal niks meer en ben thuis gebracht.
Ik kreeg er een storing bij 4-1-1 gasklep sensor maar dat zal wel komen door het gas geven tijdens het starten. en wat me op viel is dat hij nu ook fluit op het injector huis als of hij lucht blaast ipv brandstof... tank zit half vol...
Help want snachts rijden er geen bussen
Geplaatst: 02.02.2006 - 12:31
door Michel740Turbo
Ik heb net de Volvo in Rotterdam gebeld.
Die weten het ook niet. (blijf moelijk zonder iets in handen)
Ik ga zo naar mijn werk waar mijn auto nog staat met een druk meter etc in handen om alles te testen
De brandstofdruk uit de pomp is iets meer als 3 bar (weten we dat ook weer).
En als ik er echt niet uit kom zet ik hem bij de dealer en mogen ze het uitzoeken... bij geen resultaat gaat hij er uit :evil:
Geplaatst: 02.02.2006 - 12:47
door Remy_W
Niet zo negatief over het lieve Volvo'tje he

Ze heeft ook een hartje hoor!! Maar ben benieuwd wat het is!
- Even iets anders... die foutcodes.. als je die wist. Moeten ze dan uit het systeem zijn? Want bij mij blijven de codes terug komen (1-2-1 en 3-1-3)
Geplaatst: 02.02.2006 - 12:53
door Michel740Turbo
1-2-1 Manifold Absolute Pressure (MAP) signal absent or faulty
vacuum meter zit rechts onder de ruit
3-1-3 EVAP valve signal absent/faulty (on certain engines)
weet niet wat dat is :?: :oops: :?:
En als het terug komt is het stuk of slecht.