Ik vroeg mij af of meer mensen last hebben van de reflectie van het dashboard in de voorruit bij zonnig weer. Mijn dashboard is antraciet grijs en ik had regelmatig beroerd zicht.
In het begin er een matte lap stof opgelegd, als het maar niet reflecteerde. Vorige maand wat interieur oplap spul gekocht met een zwarte tint, dat hielp wel iets maar het spiegelde te veel.
Als laatste redmiddel matte schoolbordenverf gebruikt, deze met een doek er dun opgepoetst. Werk op zich prima maar ik vroeg mij af of er andere oplossingen zijn of tips ?
Reflectie dashboard in voorruit
-
- 8th Gear member
Begrijp precies wat je bedoelt.. Hoogst irritant bij auto's met licht dashboard, maar om nou met schoolbordverf aan de gang te gaan.. :?
Heb je daar een foto van?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- Starter
Ik heb er geen foto van maar schoolbordenverf is echt matzwart, en dat echte matte is een must. De keuze voor schoolbordenverf wat betreft matheid was weloverwogen, maar ik bedacht me dat ik toch niet de enige zou zijn met een V40 en dit probleem. De scherpe hoek van de voorruit in combinatie met de antraciete (te lichte) kleur maakte het gewoon gevaarlijk op de weg. Het dashboard spuiten was ook geen optie, dat kon niet goed gaan en demonteren ervan te veel gedoe.945i schreef:Begrijp precies wat je bedoelt.. Hoogst irritant bij auto's met licht dashboard, maar om nou met schoolbordverf aan de gang te gaan.. :?
En ik heb een hele goede zonnebril, daar wordt het zicht van de ruit niet beter op want die reflectie is een directe spiegeling van het dashboard op de ruit, geen schittering.
-
- Starter
Het gebruik van een gepolariseerde zonnebril in de auto wordt sterk afgeraden moosev50.
De polarisatie zorgt er namelijk voor dat je de uv-filters in de autoruiten ziet. Dit zorgt voor een minder goed zicht. Je moet maar is goed kijken naar jouw achterruit als je je zonnebril op hebt je zal zien dat je een hele bende ruitjes ziet verspreid over de gehele ruit!
Verder heb ik ook wel last van de reflectie zoals Aeyes aangeeft. Alleen heb ik me er nog niet dermate aan gestoord dat ik men dashboard aan het verven ben
De polarisatie zorgt er namelijk voor dat je de uv-filters in de autoruiten ziet. Dit zorgt voor een minder goed zicht. Je moet maar is goed kijken naar jouw achterruit als je je zonnebril op hebt je zal zien dat je een hele bende ruitjes ziet verspreid over de gehele ruit!
Verder heb ik ook wel last van de reflectie zoals Aeyes aangeeft. Alleen heb ik me er nog niet dermate aan gestoord dat ik men dashboard aan het verven ben

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
ook kun je digitale informatie ineens niet meer goed aflezen
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
http://www.godashmat.com/search_result. ... on=DashMat
deze worden in Amerika veel gebruikt, vanaf modeljaar 2000
deze worden in Amerika veel gebruikt, vanaf modeljaar 2000
- Oceanracer
- Geartronic member
Je voorruit is niet gehard, maar gelaagd. Aangezien je toch het meest van de tijd door je voorruit kijkt, is er niets aan de hand.steven.vandenbossche schreef:Het gebruik van een gepolariseerde zonnebril in de auto wordt sterk afgeraden moosev50.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- ronaldjedc
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Heb ik eerlijk gezegd met mijn V40 nooit last van gehad. Had een zwart dashboard.
V40 Black Metallic 2.0 '97
V70 2.5 Antraciet metallic '98
V70 2.5 Antraciet metallic '98
-
- Starter
Heb trouwens is getest met mij zonnebril, als de zon fel schijnt heb je veel minder last van de reflectie. Deze wordt er door de polarisatie uitgefilterd.
Ik ben eens met moosev dat het voordeel opweegt tegen de nadelen.
Ik ben eens met moosev dat het voordeel opweegt tegen de nadelen.