Pagina 1 van 1

Thor + van 15" naar 17"

Geplaatst: 28.05.2010 - 14:51
door Stretch
Hallo,

Ik heb een setje Thor velgen op het oog voor onder m'n 2004 V70 2.4D (PFL). Er staat nu 15" lichtmetaal onder (met ballonbanden dus) en ik vind dat ze erg hard rollen in bochten, zowat het gevoel dat de bandendruk permanent te laag is, terwijl ze goed staat. Nu vroeg ik me af, als ik switch naar 17", gaat dat dan duidelijk anders rijden, minder rollen, strakker sturen,...? Iemand ervaring met van 15" naar 17"?
Ook vroeg ik me af of het wel mooi gaat staan zonder verlaging of sportophanging, gaat de auto niet een stuk te hoog staan? Heeft er iemand misschien foto's van een V70 met 17" Thor zonder verlaging?
Zo is hij nu:
Afbeelding

Geplaatst: 28.05.2010 - 16:22
door Hans
Thor staat erg mooi. 17"is lang niet zo comfortabel als bijvoorbeel 16". Dat zou een mooie middenweg zijn. Heb nog wel ergens een foto..... zal eens zoeken.

Geplaatst: 28.05.2010 - 16:32
door hans98
zie link in mijn signature voor foto's van Thor zonder verlaging.

Geplaatst: 28.05.2010 - 19:46
door Carfreak
Check ook mijn profiel voor Thor 17"zonder verlaging.

Geplaatst: 28.05.2010 - 20:27
door Hans
Mijn ouwe;

Afbeelding

Geplaatst: 28.05.2010 - 23:16
door Frederik Welvaert
17" is nog goed te doen qua comfort.
Ik rij in de winter met 16" en in de zomer met 17". Heel klein beetje inleveren qua comfort, maar de auto ligt volgens mij echt beter op de weg.

Geplaatst: 29.05.2010 - 02:50
door Stretch
Bedankt voor het advies en de foto's allemaal! Het mag allemaal nog wel een tik minder comfortabel voor mij, en dan wat strakker in bochten (ben nog jong hé), hard mag het niet worden, maar dat verwacht ik ook niet icm het standaardonderstel. Ik hoop gewoon iets minder rol, iets meer gevoel met de weg, iets meer stuurgevoel en iets meer grip. Zou het qua prestaties voelbaar minder zijn? Van 195 naar 225.

Geplaatst: 30.05.2010 - 11:55
door The Volvoboy
iets minder rol, iets meer gevoel met de weg, iets meer stuurgevoel en iets meer grip
Hadden wij ook last van. Is opgelost door in elke voorveer 1 en in elke achterveer 2 kunststof hulpringen te plaatsen, en achter KONI schokdempers te laten plaatsen. ZEER over te spreken! Auto (V70 Classic op 195/60/R15) rolt VEEL minder op rotondes (en je rijdt al die zwaar getunede/verlaagde Golfjes eruit :D )en deint veel minder door op drempels (1 korte invering) zonder oncomfortabel te worden. Je kunt er zelfs ook nog voor kiezen om ballen die je op kunt blazen tussen je veren te doen. Geen ervaring mee, maar ik denk dat je dan bijna het race auto gevoel krijgt :D

Geplaatst: 30.05.2010 - 13:51
door elianmars
The Volvoboy schreef:
iets minder rol, iets meer gevoel met de weg, iets meer stuurgevoel en iets meer grip
Had ik ook last van. Heb het opgelost door in elke voorveer 1 en in elke achterveer 2 kunststof hulpringen te plaatsen, en achter KONI schokdempers te laten plaatsen. Ben er ZEER tevreden over! Auto (V70 Classic op 195/60/R15) rolt VEEL minder op rotondes (en je rijdt al die zwaar getunede/verlaagde Golfjes eruit :D )en deint veel minder door op drempels (1 korte invering) zonder oncomfortabel te worden. Je kunt er zelfs ook nog voor kiezen om ballen die je op kunt blazen tussen je veren te doen. Heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat je dan bijna het race auto gevoel krijgt :D
Dat zijn hulpveren. Die gebruik je normaal gesproken als je vaak zwaar belaadt, of met een aanhanger/caravan rijdt.

Als je het rolgevoel kwijt wil, dan zijn grotere velgen, met lagere banden en de wagen verlagen de oplossing.

Ik rijd nu rond met 18 inch en verlaging en de wagen rijdt superstrak, zonder oncomfortabel te worden.

Geplaatst: 31.05.2010 - 21:10
door Stretch
Ik heb de set bevestigd, normaal ga ik ze eind juni halen 8)
Ik had het vooral op de rol van de banden zelf, storend in sommige bochten, de koets rolt ook, maar dat stoort me niet zo bij een boot als een V70. Bedankt voor de tips ook ivm de ophanging, maar als er daaraan iets veranderd wordt, zijn het waarschijnlijk (subtiele!) verlagingsveren.