Pagina 1 van 1

uitlaat

Geplaatst: 20.01.2006 - 23:07
door davidoff
beste kenners,

ik heb een 460 1.8 uit 1993, ( model 1994) met een sebring einddemper, het geluid valt hee lerg tegen want hij maakt alleen bij volgas een iets zwaarder geluid en bij stationair draaien hoor je een leuk geluid als je pal achter de auto staat, hij klinkt eigenlijk helemaal niet harder, de uitlaat is al goed uitgebrand want hij ligt er al bijna 2 jaar onder, nu ben ik eigenlijk van plan de middendemper er onder uit te halen dus ik ging kijken gister, zie ik dat die demper eigenlijk maar heel erg klein is vergeleken met andere auto's, de katalysator is daarentegen vrij groot.
weet iemand of er een harder geluid zal zijn na het verwijderen van de middendemper, omdat hij zo klein is.
is het de moeite of kan ik beter de kat leeghalen en riskeren dat hij dan niet door de viergassenemissie test zal komen....omdat hij op gas loopt.


heel verhaal met eigenlijk maar een korte vraag maar de strekking is duidelijk haha.

groetjes Davidoff

Geplaatst: 21.01.2006 - 11:16
door Rsport
In tegenstelling van jou hou ik juist meer van zo weinig mogelijk uitlaatgeluid..

Dus toen mijn Bosal zonder middendemper onder de 480T wegging en er een nieuwe originele Volvo uitlaat met middendemper onderkwam, viel het voor mij tegen dat ik weinig verschil merkte in geluid.

Geplaatst: 22.01.2006 - 13:52
door Remy_W
je moet wel uitkijken dat je niet een te zwarte uitlaat eronder zet.. en dan heb ik 't nog niet eens over ENORM hard..

ik weet wel dat ik 't een irritant geluid vind.. alles leek wel mee te zoemen in de auto.
En als je dan rond de 350km per dag rijd, raak je dat geluid niet snel meer kwijt als je slaapt..

alleen me vrouwtje vond 't opwindend ;)

sorry, verder geen tips :P

Geplaatst: 23.01.2006 - 13:25
door Michel740Turbo
Zal ik maar niks zeggen :laughing6:
Afbeelding

Geplaatst: 24.01.2006 - 04:45
door vuelta
Als ik jou was zou ik niet aan de katalysator gaan rommelen...

Een sporteinddemper geeft soms een mooie donkere roffel samen met een tussendemper. Het is natuurlijk wel per automerk verschillend.
Daarbij ben ik geen fan van Sebring (slechte ervaringen mee, qua geluid)

Zonder de tussendempers bereik je wel vaak een zwaarder geluid.
Maar let op he, want er mag steeds minder in Nederland...

Maar wat wil je precies bereiken?

Geplaatst: 24.01.2006 - 14:02
door Caerbannog
Je kan ook alleen je kat laten zitten en geen uitlaat, dan heb je pas hard geluid 8)

(Heb ik 1 keer noodgedwongen moeten doen met mijn vorige 480, tering wat een herrie :shock: )

Geplaatst: 24.01.2006 - 14:11
door Michel740Turbo
Ik ben bezig om mijn eindpijp te voorzien van een rallydemper om het geluid iets te smore.
En de kat gaat er dan weer af die dient nu als demper en bewaar hem voor de apk.

Geplaatst: 25.01.2006 - 00:41
door vuelta
Dat had ik op mijn vorige auto, een Peugeot 106 Rallye.

-Supersprint spaghetti 4-2-1 spruitstuk
-Supersprint katvervanger 2 delen (Groep N)
-Supersprint middenpijp (Groep N)
-Supersprint einddemper (Groep N)

Dat gaf het welbekende rally geluid. Maar na een paar lange
stukken ben je dat echt wel zat.

Geplaatst: 25.01.2006 - 00:42
door vuelta
Caerbannog schreef:Je kan ook alleen je kat laten zitten en geen uitlaat, dan heb je pas hard geluid 8)

(Heb ik 1 keer noodgedwongen moeten doen met mijn vorige 480, tering wat een herrie :shock: )
:lol: Zal jij veel bekijks hebben gehad...

Geplaatst: 31.01.2006 - 14:58
door davidoff
nou het hoeft van mij ook niet te hard, maar omdat het uiterlijk van de auto dermate is aangepast, wordt er ook een mooi zwaar geluid verwacht maar het is bijna standaard en dat vind ik wel jammer, ik ga binnenkort een open luchtfilter plaatsen, dit zal wel wat verschil brengen denk ik ( hoop ik ).
want net wat ik zeg, er ligt een mooie pijp onder en de auto is optisch erg verandert maar dat geluid is een zware tegenvaller.

groetjes Davidoff