Pagina 1 van 1

s60 2005 volvo telefoon

Geplaatst: 31.05.2010 - 22:05
door pattt1
Ik heb nu sinds 5 dagen een volvo s60 D5 in mijn bezit met een orginele volvo handsfree kit erin. Duo kaart gekocht natuurlijk maar krijg dat ding niet werkend. De kaart er in gezet pincode ingetoets en hij zegt pincode ok. Na 30 seconde zegt hij "plaats simkaart". De sims kaart gewisseld met de tweede kaart die ik nu in mij telefoon gebruik en werkt op mijn mobiel. Weer hetzelfde probleem. Weet iemand wat ik verkeerd doe en hoe ik dat ding werkend krijg voordat ik een prent van onze blauwe "vrienden" ontvang?

Geplaatst: 01.06.2010 - 07:59
door bart simpson
KPN kaart geprobeerd?

Geplaatst: 01.06.2010 - 08:42
door Johan
Er is al zoveel over geschreven in het forumgedeelte "telefoon in de auto" in de sectie "Techniek algemeen".

Bijv hier: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=24400

Geplaatst: 01.06.2010 - 09:41
door V70/2.4D/2003
pattt1, Wissel maar om voor een Parrot.

Geplaatst: 01.06.2010 - 16:07
door pattt1
Ok ben eruit. De huidige Vodafoon simkaarten zijn van de 3e generatie (Umts) dit kent de volvo telefoon niet. Deze sims zijn te herkennen aan het serienummer met de laatste 4 cijfers 0300. Voor de volvo telefoon heb je de 2e generatie nodig (GSM netwerk). Deze sims eindigen met de laatste 4 cijfers 0000. Het probleem is nu dat vodafoon de normale gsm kaarten niet meer levert. Alleen telfort , kpn, t-mobil. De 0300 werkt op een lagere spanning van 1.8 volt. Dit omdat het energie verbruikt van de mobiel dan lager ligt. Volgens Vodafoon kan volvo nederland aangeven welke volvo dealers de volvo telefoon kunnen aanpassen zodat ook de 0300 kaarten kunnen worden gebruikt. Mijn eigen dealer wist er niets van. Dus ik ga volvo nederland benaderen en hou jullie op de hoogte over mijn bevindingen en wat de kosten voor ombouw zijn.

PS. ik heb helaas 2 maanden geleden een 2 jarig vodafoon abonement afgesloten :-(

Geplaatst: 01.06.2010 - 17:27
door Johan
Dat men dit kan aanpassen bij bepaalde dealers wist ik niet.
Ik wacht dan ook met belangstelling jouw resultaat van het contact met Volvo NL af.

Geplaatst: 03.06.2010 - 13:31
door pattt1
Gisteren heeft Volvo Nederland mij netjes teruggebeld naar het versturen van een mail betreft het probleem. Volvo heeft daar naar eigen zeggen geen oplossing voor. Ze hebben dit ook aangekaart bij vodafoon, maar vodafoon gaat hier niets aan doen. De huidige volvo telefoons hebben dit probleem niet meer dmv de bluetooth telefoons. Ik heb vodafoon weer gebeld en hun gewezen op de onjuiste informatie die ze mijn gaven dat volvo hier een oplossing voor zou hebben. Het antwoord van vodafoon (afdeling loyalty's) is dat ik gewoon pech heb en na het verlopen van het contract maar een andere aanbieder moet zoeken. Ik heb voor gesteld als oplossing om mijn contract kostenloos te laten onbinden om met mijn huidige nummer naar een andere aanbieder te kunnen gaan. Maar hier geven ze tevens geen gehoor aan. Contract is contract zeggen ze.

Dus conclusie: neem geen vodafoon abonement als je van plan bent een volvo met volvo telefoon te kopen.

Geplaatst: 05.06.2010 - 22:34
door hanswim
Dit is een bekend probleem. Wat bij mij vaak werkt is om direct na pincode OK je voicemail te bellen (1233).