Pagina 1 van 1

V50 turbo vervangen (en nog steeds niet opgelost)

Geplaatst: 03.06.2010 - 13:30
door V50R-enik
Zonder meteen weer die hele discussie op gang te brengen wilde ik alleen even doorgeven dat de gehele turbo vervangen is maar het probleem volgens de garage hetzelfde is gebleven, zo niet erger is geworden...

We blijven dus nog even rustig afwachten en in de automaat doortuffen.
Keep you posted!

Geplaatst: 03.06.2010 - 15:11
door Fredhead
En het zit ook niet ergens in de aansturing van de turbo?

Geplaatst: 03.06.2010 - 18:17
door V50R-enik
Dat gingen ze nu bekijken maar ze gaven aan (dachten) dat het iets metaal was of een resonantie oid...

De rest vd issues staan er waarschijnlijk los van...

Geplaatst: 08.06.2010 - 09:37
door Paul
Wat is de status inmiddels? Ben benieuwd!

Geplaatst: 08.06.2010 - 17:18
door V50R-enik
Ik heb inmiddels zoveel termen en mogelijk oorzaken gehoord dat ik het echt niet meer heb kunnen onthouden haha...

Alle andere punten zijn inmiddels opgelost waaronder 2 nieuwe koplamp units (schijnt vaker te gebeuren bij de xenon versies??)

Turbo was vervangen maar schijnt nu kapot te zijn.
Het is waarschijnlijk niet de wastegate (klopt dat woord?) maar een loszittend onderdeel in/aan de turbo.

Eerst hadden ze het over het ontluchten vd turbo en het opbollen van slangen (wat verergerd zou worden/ontstaan zou kunnen zijn door het chippen vd auto) maar dit sluiten ze inmiddels (hoogstwaarschijnlijk) uit...

Overigens was het 'onklaar' laten maken van de chip onduidelijk daar bij het uitlezen ze gewoon konden zien dat er iets in zat (ondanks dat het er wel echt uitgehaald was) - de software bleek erg moeilijk weer te overschrijven zijn en is pas na meerdere keren gelukt...

Alles is dus nu weer origineel maar het probleem is erger geworden. Morgen gaat er volgens mij een nieuwe turbo op (de 2e?) en ze verwachten dan dat het opgelost is.

In overleg met de dealer gaat de auto waarschijnlijk naar Rica daarna...
Keep you posted!

Geplaatst: 08.06.2010 - 17:21
door bart simpson
zat rijstijl daar ook tussen?

Geplaatst: 08.06.2010 - 17:39
door diesel01
bart simpson schreef:zat rijstijl daar ook tussen?
Als je vermogen hebt, ga je het gebruiken.

Geplaatst: 08.06.2010 - 20:41
door V50R-enik
Serieus Simpson, als je niets zinnigs kunt zeggen...

Auto rijdt lange stukken, wordt altijd eerst goed warm gereden en de turbo wordt altijd een minuut afgekoeld na een lange rit... onderhoud netjes op tijd en 1-2 per week gewassen. Denk dat er weinigen zijn die zo netjes met hun auto omgaan als ik...

Geplaatst: 08.06.2010 - 20:51
door 945i
Het punt is, dat als de problemen toe te schrijven zijn aan het chippen van de motor (en de daarbij behorende rijstijl), je eigenlijk niet bij Volvo moet zijn.....

Dat zij dan evt alle kosten verhalen vind ik niet meer dan billijk.

Maar goed, dat snap je zelf ook wel neem ik aan.

Geplaatst: 08.06.2010 - 22:34
door V50R-enik
Helemaal mee eens - (en als Simpson dat op een normale manier
zou kunnen aangeven...)

In dat geval valt het onder de garantie waarborg van de tuner.
Dealer wijt de problemen echter niet aan het wel/niet chippen daar ze dit euvel recentelijk bij 2 andere (ongechipte) diesels zijn tegengekomen...

We wachten nog even af.

Geplaatst: 09.06.2010 - 12:17
door liquid_force
eeeuh volgens mij had ik met opzet op het vorige topic van V50R-enik een slotje geplaatst om zulke discussies te vermijden. Zodra er nieuwe informatie is kan V50R-enik zich bij mij of Ben melden en kan het topic weer geopent worden.