Pagina 1 van 1
Waarschuwing remvloeistofpeil laag
Geplaatst: 04.06.2010 - 12:36
door rene69
Beste forummers,
sinds enkele dagen krijg ik gedurende enkele seconden een waarschuwingssignaal op de boardcomputer en een lampje dat enkele seconden brand. De melding waarschuwt voor een te laag remvloestofpeil.
Het reservoir is gewoon vol.
Iemand suggesties?
Gr.René
Geplaatst: 04.06.2010 - 12:38
door bart simpson
het kan ietsie te laag zijn, doe er gewoon een heel klein beetje bij..
gefeliciteerd!
Geplaatst: 04.06.2010 - 13:54
door rene69
bart simpson schreef:het kan ietsie te laag zijn, doe er gewoon een heel klein beetje bij..
gefeliciteerd!
Ga ik proberen.
Bedankt.
Geplaatst: 05.06.2010 - 13:44
door JPV70
Dit is toch meestal is het een waarschuwing voor versleten remblokken?
Remblokken slijten, hierdoor vult het systeem zich met meer remvloeistof, uiteindelijk alarm dat het peil te laag is.
Check even je remblok dikte!
Geplaatst: 09.06.2010 - 12:10
door Potje
Hou rekening met een lekke koppelingscilinder..... dure grap.
Ik heb het ook en dan moet de hele bak er onderuit. Vaak worden er dan ook nog andere zaken vervangen - omdat de bak er toch onderuit is - zoals de drukgroep en koppelingsplaten.
Geplaatst: 09.06.2010 - 15:32
door Ramon&Ramon
Potje schreef:Hou rekening met een lekke koppelingscilinder..... dure grap.
Ik heb het ook en dan moet de hele bak er onderuit. Vaak worden er dan ook nog andere zaken vervangen - omdat de bak er toch onderuit is - zoals de drukgroep en koppelingsplaten.
Er zit maar 1 koppelingplaat in hoor..

Geplaatst: 12.06.2010 - 18:16
door JPV70
Potje schreef:Hou rekening met een lekke koppelingscilinder..... dure grap.
Ik heb het ook en dan moet de hele bak er onderuit. Vaak worden er dan ook nog andere zaken vervangen - omdat de bak er toch onderuit is - zoals de drukgroep en koppelingsplaten.
Sinds afgelopen donderdag ben ik deze ervaring ook weer rijker. Op de snelweg in de file, geen koppelingpedaal meer beschikbaar. Deze lag werkloos op de bodem.
De ANWB heeft even gekeken, de rem- / koppelingvloeistof die er bijgegoten werd liep er aan de onderkant ongeveer net zo hard weer uit?!
Gelukkig is het nog garantie, ik ben benieuwd wanneer hij weer klaar is.
Geplaatst: 12.06.2010 - 22:36
door rene69
Gelukkig was het in mijn geval hetgeen Bart hierboven al aangaf. Een klein scheutje vloeistof was voldoende.
Geplaatst: 21.06.2010 - 18:35
door rene69
Potje schreef:Hou rekening met een lekke koppelingscilinder..... dure grap.
Ik heb het ook en dan moet de hele bak er onderuit. Vaak worden er dan ook nog andere zaken vervangen - omdat de bak er toch onderuit is - zoals de drukgroep en koppelingsplaten.
Laatste dagen lag er remvloeistof onder de auto en bij nader onderzoek werd inderdaad bovenstaande conclusie getrokken.
Volgende week gaat versnellingsbak eronderuit en wordt sowieso de koppelingscylinder vervangen en eventueel de koppeling.
Kosten koppelingscylinder ongeveer 250 euro plus naar schatting 8 arbeidsuren.
Geplaatst: 21.06.2010 - 19:41
door Gast
rene69 schreef:Kosten koppelingscylinder ongeveer 250 euro plus naar schatting 8 arbeidsuren.
Volgens @Ramon&ramon (ook op dit forum) moet een volvo monteur dit "klusje"in drie uur klaar kunnen hebben.
Bak de- en monteren.
Dat is trouwens wel heel snel, 5 à 6 uur is nmm redelijk.
Geplaatst: 24.06.2010 - 09:01
door advolvos
Is een dure grap. Koppelingsplaat waarschijnlijk doordrenkt met remvloeistof, dus vervangen. Heb na advies dealer ook meteen krukaskeerring achter (meerkosten ca €65,-) laten vervangen. Totale kosten bij mij €1234,- waarvan arbeidskosten ca€690,- (alles incl. BTW)
Geplaatst: 24.06.2010 - 23:40
door JPV70
Hoi,
€ 96.- Druklager
€ 17.40 Vloeistof
€ 6.- Keerring
€ 4,35 Ontvetter
€ 476.- Arbeidsloon (8 uur)
Totaal: € 599.75 (Gelukkig voor mij garantie)
Geplaatst: 27.06.2010 - 09:34
door kuupertie
Fuck,
Ik ben volgende week ook aan de beurt.
Elke dag een plasje en af en toe de waarschuwing.
cilinder is 137ex. Ben benieuwd naar de rest
Geplaatst: 27.06.2010 - 14:32
door edraket
Bij de eerste serie D5 MY2006 is dat een veel voorkomend en gekend probleem.