B230 revisie
Geplaatst: 04.06.2010 - 14:47
Hallo allemaal!
Ik heb enkele vraagjes.
Kleine inleiding: heb hier een B230 liggen uit m'n GLE. Vraag me niet waarom, maar ik heb het in m'n hoofd gestoken dat ik die wil reviseren deze zomer (altijd leuk zo'n projectjes tijdens de vakantie
)
Ik ben student autotechnologie aan de hogeschool (2e jaar) en heb in het middelbaar m'n technisch diploma behaalt, dus het zou vooral zijn om een bezigheid te hebben deze zomer en ook om weer es wat te leren. Het is dus niet zo dat de motor echt gereviseerd moet worden.
Vraag 1: Heeft het nut?
Het is dan wel een 2.3, het is nog steeds 'maar' een achteklepper. Ik heb op het 240register gelezen dat de 16V-kop wel past, maar dan moeten de zuigers vervangen worden.
Zou ik dan niet beter direct een B234 zoeken om te reviseren?
Vraag 2: Kosten?
Is het een lucratief project? Is de B230 genoeg 'waard' om te reviseren? Gaan de kosten (lagers, zuigerveren, dichtingen, kopbouten...) niet te hoog oplopen, werkuren niet meegerekend?
En hoeveel gaat het kosten?
Vraag 3: Is er een markt voor?
Als ik het blok dan uiteindelijk zou gereviseerd hebben, krijg ik die dan ook verkocht? Of is er weinig vraag naar een gereviseerde B230...
Het gaat me er niet om om veel winst te maken, maar ik wil er toch ook niet aan toesteken.
Voor de rest heb ik alles, materiaal, plaats, tijd (ben niet zo gehaast), kennis ontbreekt me ook niet echt en als ik vastzit zijn er nog fora genoeg
Zo
Dat was het
Alvast bedankt!
Gegroet!
Piere
Ik heb enkele vraagjes.
Kleine inleiding: heb hier een B230 liggen uit m'n GLE. Vraag me niet waarom, maar ik heb het in m'n hoofd gestoken dat ik die wil reviseren deze zomer (altijd leuk zo'n projectjes tijdens de vakantie

Ik ben student autotechnologie aan de hogeschool (2e jaar) en heb in het middelbaar m'n technisch diploma behaalt, dus het zou vooral zijn om een bezigheid te hebben deze zomer en ook om weer es wat te leren. Het is dus niet zo dat de motor echt gereviseerd moet worden.
Vraag 1: Heeft het nut?
Het is dan wel een 2.3, het is nog steeds 'maar' een achteklepper. Ik heb op het 240register gelezen dat de 16V-kop wel past, maar dan moeten de zuigers vervangen worden.
Zou ik dan niet beter direct een B234 zoeken om te reviseren?
Vraag 2: Kosten?
Is het een lucratief project? Is de B230 genoeg 'waard' om te reviseren? Gaan de kosten (lagers, zuigerveren, dichtingen, kopbouten...) niet te hoog oplopen, werkuren niet meegerekend?
En hoeveel gaat het kosten?
Vraag 3: Is er een markt voor?
Als ik het blok dan uiteindelijk zou gereviseerd hebben, krijg ik die dan ook verkocht? Of is er weinig vraag naar een gereviseerde B230...
Het gaat me er niet om om veel winst te maken, maar ik wil er toch ook niet aan toesteken.
Voor de rest heb ik alles, materiaal, plaats, tijd (ben niet zo gehaast), kennis ontbreekt me ook niet echt en als ik vastzit zijn er nog fora genoeg

Zo
Dat was het

Alvast bedankt!
Gegroet!
Piere