Pagina 1 van 1
>>> OCCASION XC70 <<<
Geplaatst: 07.06.2010 - 15:15
door Robinhood500
Beste XC70 rijders,
Mijn trouwe Renault Laguna begint oud te worden. Met alweer 300.000 km. op z'n teller begin ik me zo zachtjes aan te oriënteren naar een degelijke trouwe vervanger.
Ik ben erg gecharmeerd van de XC70, een stoere degelijke bak die, denk ik, lang mee kan.
Omdat ik een nieuwe niet kan veroorloven zal het en occasion gaan worden.
Kunnen jullie als ervaren gebruikers aangeven waar ik op moet letten bij een XC70 met ca. 170.000km. op de teller?
Groet,
Daniël.
Geplaatst: 07.06.2010 - 18:38
door Ben
Welk bouwjaar?
Geplaatst: 07.06.2010 - 23:31
door Robinhood500
Bouwjaar 2000
Geplaatst: 08.06.2010 - 17:29
door MartijnEV
Mijn XC70 modeljaar 2005 heeft inmiddels 197000 km gelopen.
Geen problemen tot nu toe, behalve een gescheurd carterontluchtingsslangetje, dat 16 euro kostte en ik ook nog eens zelf heb kunnen vervangen.
Het olieverbruik is wel licht gestegen. Tot 160000 hoefde ik nooit zelf bij te vullen, en was de olieverversing bij het 30000km onderhoudsinterval voldoende.
Nu is het verbruik 1 liter per 15000km. Is nog steeds niet veel.
Succes met het vinden van een mooie XC70!
Geplaatst: 08.06.2010 - 18:02
door Max
Bij dat bouwjaar moet je even kijken naar de visco koppeling. Deze zorgt voor de aandrijving van de achterwielen. Kosten hiervan kunnen aardig oplopen - meer dan 3.000,-.
Het lijkt me verstandig dat je e.e.a. opzoekt met de zoekfunctie:
- "visco"
- "haakse overbrenging"
- "AWD"
Zelf heb ik een XC70 D5 uit 2006 met ruim 215k op de teller.
Geen problemen en geen noemenswaardig olieverbruik.
Geplaatst: 09.06.2010 - 22:29
door Robinhood500
Wat goed dat jullie even reageren zeg.
Bedankt.
Ik ben nog onderzoekende en ik lees dat de modellen vanaf 2002 een andere overbrenging hebben wat betreft de visco koppeling.
Kan iemand dit beamen?
Ik lees ook over kleine profielverschillen op de banden die een oorzaak zouden kunnen zijn van een defecte viso.
Ik vind dat een vreemd verhaal dat deze wagens gevoelig zijn voor 2 à 3mm verschil in profiel, links en rechts. Bij een formule 1 racewagen zou dat waarschijnlijk wel kunnen meespelen maar in ee robuuste 4WD vindt ik het echt heel vreemd. Mede omdat Volvo al eerdere V70 (classic) uit zijn gerust met continue 4WD.
Al met al zou het kunnen liggen aan een rouwe rijstijl van de eigenaar, slecht onderhoud en wellicht te zware lasten achter de auto.
Kan een Volvo garage een slijtage aan de Visco koppeling constateren bij een occaisioncheck?
Groet,
Daniël.
Geplaatst: 10.06.2010 - 09:47
door Ben
Mods break
Off Topic items verwijderd.
@Robinhood500
Gaa je even inlezen over dit thema op
www.volvo850forum.nl
De auto van het bouwjaar dat jij op het oog hebt hoort in die groep en daar zitten veel ervaringsdeskundigen.