Pagina 1 van 1

Volvo Dealer Niham (Forepark, Den Haag)

Geplaatst: 07.06.2010 - 21:00
door JRK
Ik hoop dat ik in het juiste sub-board zit, maar deze volvo dealer komt er toch redelijk bekaaid vanaf op het forum. Na een zoektochtje op het forum kom ik zo'n 101 resultaten tegen waarbij het meerendeel negatief is.

Naar mijn mening is het echt een lease-auto schuiver en geen dealer met een volvo hart. Ik vind het een prutszaak. Ik ben er in de afgelopen 2 jaar 3 keer geweest, waarbij 2 keer met een slechte ervaring.

Alles mooi en aardig, eerst zeuren zonder details.. nu dan ook maar met de billen bloot (wie klaagt moet onderbouwen) :shock: :wink:

Ruim twee jaar geleden kocht ik bij een witte dealer een oud volvootje 850 om als freelancer een beetje rond te kunnen rijden naar klanten. Ik had nog al m'n bedenkingen, maar moest snel een wat ruimere sedan hebben voor weinig. Als je iets koopt, dan loop je risico's.

Deze volvo heb ik als eerste gelijk naar Niham gebracht en deze onderhoudsbeurt ging het prima. (Op de zeer welbekende en veel te hoge uurtarieven voor geleverde arbeid na). Wel nu, dit was een keuze daar reken ik ze niet op af. Pittige rekening, maar de arbeid was er wel naar. Remschijven voor; remblokken rondom; grote beurt.

Na een half jaartje rijden was ik nog niet helemaal tevreden en de auto liep niet helemaal lekker. De auto maakte wat hoge stationaire toeren, dus de auto nog een keertje aldaar langs gebracht. Ik wilde toch geen risico lopen en het autootje beviel me eigenlijk verder prima. Krijg ik weer een belachelijk hoge rekening. Waarvoor? Op dat men geconstateerd heeft dat de luchtslang een lek heeft en dat daardoor het vacuum niet goed werkte. Deze hadden ze niet op voorraad, dus hadden ze deze preventief afgeplakt met dukttape. Daarnaast was de auto toe aan een kleine beurt (hebben ze een grote uitgevoerd met olie wissel, oliefilter en de hele rambam...). Hier had ik niet om gevraagd. Of ik wel even de hoofdprijs wilde betalen.
Hiernaast (en dat was de hoofdreden waarom ik ben weggegaan 1,5j geleden) deed het knopje van mijn electrische raam het voor niet goed. Dus ik heb gevraagd of ze dit konden maken. Krijg ik bij het afhalen te horen dat ze 2 uur lang dat knopje hebben gedemonteerd en schoongemaakt, omdat ze er geen op voorraad hadden! Toen was ik in alle staten en ben ik naar een garagemannetje om de hoek bij mij gegaan. Helft van het uurtarief en vaak nog sneller dan de volvo mannen ook.

Tot voorkort...

Onlangs geswitched van het oude sedannetje naar een estate toe. Deze estate had nog een oude originele volvo ruit er in zitten. Ding zat vol met pitjes en een stuk of 4 koeienoog pitten. Reden voor mij om toch eens bij de verzekering aan te kloppen en te zeggen dat ik een nieuwe wilde hebben. Uiteraard: Gaat u langs bij Carglass, autototaalglas of consorten aub. Ik heb vriendelijk geweigerd en kreeg te horen dat mijn eigenrisico 2x zo hoog zou zijn, waarop ik antwoorden: "Prima, maar daarvoor heb ik wel meer dan 2x de kwaliteit ruit. Dat doe ik graag."

Vol goede moet de Dealer gebeld, hopende dat deze mij zou kunnen helpen. Na het uitwisselen van de bekende details de procedure doorgenomen: aflevertijd, ophaaltijd, eventuele eigen risico kosten.

Er is mij twee keer in dat gesprek verteld: U moet de auto 's ochtends brengen, want het wisselen is wel een klus en de kit moet uitharden. Dan mag u de auto 's avonds halen.

Bel ik vandaag op een tikje voor 5 uur in de middag: ja meneer, het is niet helemaal goed gegaan. (zeer diepe zucht aan mijn kant). De ruit is pas om 15.00 in de kit gezet en zit er net bijna 2 uur in. Wij adviseren u pas morgen de auto te komen halen.

....


Daar moet je het dan mee doen :? :x :x


Mijn mening en advies:
Tenzij je een leaserijder met vervangend vervoer bent, mijdt deze dealer.

Geplaatst: 07.06.2010 - 21:41
door Msuidgeest
Bedenkingen?
Ruime auto voor weinig?
Oud volvootje 850?
Zeer wel bekende hoge uurtarieven?
Garagemannetje om de hoek?

Ik heb voor jou een advies: doe die Volvo weg en ga lekker Toyota rijden.

Geplaatst: 07.06.2010 - 21:52
door V70/2.4D/2003
En waarom denk ik dat er maar beter een slotje op dit topicje kan =;

Geplaatst: 07.06.2010 - 21:54
door JRK
V70/2.4D/2003 schreef:En waarom denk ik dat er maar beter een slotje op dit topicje kan =;
Ik heb dan wel meerdere negatieve ervaringen gehad met deze dealer, maar een flamewar lijkt me niet nodig.
Msuidgeest schreef:Bedenkingen?
Ruime auto voor weinig?
Oud volvootje 850?
Zeer wel bekende hoge uurtarieven?
Garagemannetje om de hoek?

Ik heb voor jou een advies: doe die Volvo weg en ga lekker Toyota rijden.
OK, misschien niet geheel duidelijk geweest in het onderwerp. Maar om nu met een yotota te gaan schelden vind ik wat ver gaan.

1. eerste auto was een volvo 850 sedan. Blind gekocht, snel omdat er een auto nodig was. Ik kan je zeggen, hij is me goedkoper gebleken in de afgelopen 48 maanden dan ik dacht. Daarvoor had ik 3 van deze wagens kunnen rijden en nog steeds geen VW polo (nieuw) in de lease kunnen rijden.

2. De uurtarieven: ja 80,-- ex btw is een uitzonderlijk hoog tarief voor een monteur. Het "garagemannetje om de hoek" is naar gebleken (persoonlijke ervaring) met zijn uurtarief van 49,-- inc btw, zijn snelheid van werken, secuurheid en kwaliteit zijn geld zeker waard gebleken.


3. Ik rij nu een 850 Estate, maar 80,-- ex btw blijft gewoon een kansloos hoog uurtarief voor de kwaliteit die ik er voor terug krijg. Kwaliteit kost geld, maar ik vind dat bij deze vestiging de verhouding compleet zoek is.

Het is niet alsof ik het niet kan betalen, anders had ik wel een Toyota yaris of een ander klein rugzakje gereden... maar de verhouding is hier zoek.

Geplaatst: 07.06.2010 - 22:23
door Robert Haven
En daarom kan je imho met iets oudere Volvo's ook beter maar naar een Volvo-specialist gaan i.p.v. naar de dealer. Ervaringen met dergelijke garagisten zijn volgens mij overwegend positief en ze zijn niet zo duur als de reguliere dealer zonder dat je je dierbare Volvo naar een "mannetje op de hoek" hoeft te brengen.

Geplaatst: 07.06.2010 - 22:55
door OracleDBA
Heel vervelende ervaringen allemaal. Daarom laat ik altijd heel duidelijk merken dat ik vooraf wil weten wat het me allemaal gaat kosten en wat men van plan is te gaan vervangen.
Ik ben 1 keer op het Forepark geweest en vond de sfeer daar inderdaad wat onpersoonlijk. Liever een klant voor een dikke leasebak dan een particulier voor een oudere inruiler. Zo'n gevoel ongeveer.

Onder de vlag van Niham heb ik overigens tegengestelde ervaringen bij mijn dealer, Niham Westland. Een echt Westlands bedrijf dat weet dat het zijn/haar klanten niet voor de gek moet houden. Uurtarieven zijn natuurlijk niet lager, maar verder geen reden tot klagen. Ook niet met mijn particulier gekochte V70 in onderhoud.

Overigens is er niets mis met een goede specialist.

Geplaatst: 08.06.2010 - 07:58
door Ben
Mods break
Niham Forepark is hier al vaker ter sprake geweest.
Dat hoeven we hier niet allemaal te herhalen.

Geplaatst: 08.06.2010 - 11:02
door JRK
Met een lach en een traan, ging het verhaal vandaag verder...

Bij de Dealer, deel II
Ik heb de auto af kunnen halen. Kreeg daar ook even de garage voorman te spreken. Goed verhaal, zelf ook een volvo liefhebber.

Daarvoor het sleuteltje van de monteur gekregen. Nog wel even de opmerking dat hij de activatiecode van de radio niet had. (Ik in m'n naïeve gedachte: Die zal vast de accupool los hebben moeten halen voor het vervangen van de ruit, want in de voorstijl zit het kastje van het originele volvo alarm).

Hij gaf het nog even duidelijk aan dat ze zelf veel ruiten vervangen. Ze komen bij een hoop volvo rijders toch tegen dat, ook al vragen ze een pilkington ruit, deze:
  • vaak niet geheel goed gemonteerd word.
  • dat men de droogtijd van de kit (2 a 3 uur) niet in acht nemen.
    Reden hiervoor is dat als je niet wacht met het rijden van de auto, de kit nog niet hard en droog is. Hierdoor kan de ruit (stel dat je 120km/u rijdt) iets gaan schuiven. Er staat namelijk een enorme winddruk op de ruit bij deze snelheden.
  • men bij het uitsnijden van de ruit vaak ruw te werk gaan en in de lak terecht komen.
  • Een enkele keer vinden ze een auto terug waar de volvorijder nog minder van auto's af weet dan ik. Die laat z'n ruit midden in de winter buiten op straat in de vrieskou vervangen. Het schijnt dat dit niet goed is voor het drogen en harden van de kit.
In ieder geval: mijn auto is binnen behandeld en men heeft de auto ook de hele nacht binnen in de garage laten staan.

Prima Kerel die voorman, beetje gebabbeld over de auto. Wat ik er verder mee wil doen. Hij vroeg nog waarom ik er geen Ferrita onder ging leggen. Ik verteld over m'n Remus voorkeur... (bla bla bla)... tunen en zo ja, waar dan?... (bla bla bla)
Komen we op de logo's van de auto en dat ik dan alles wel richting het blauw/chrome wil trekken op de auto. Grill embleem, naafkappen etc.
De beste man zou even in de garage kijken en me bellen als hij een keer een zetje nette gebruikte had van oude velgen. Ik natuurlijk helemaal blij.


Op weg naar huis...
Zet de auto voor de deur neer en druk op het alarm kastje... niets. *zucht*
Alarm boekje erbij, gekeken of het alarm in service mode stond. Niets van dit. Alle opties in het boekje doorgelopen en toen maar terug gereden naar de dealer.


Bij de dealer, deel III
Ik de sleutel bij de receptie afgegeven en gelijk even gevraagd of ik mee mocht kijken. Mocht het nu nog eens gebeuren, dan kan ik het zelf... ;D

Monteur erbij... in en om de auto kijken. "Nee meneer, die doet het echt niet."
Onderpaneel onder het stuur open, voorstijl open, motorkap open. Geen sjoege in te krijgen.
Komt de voorman de garage uit gerend met een glimlach op z'n gezicht. "Nu al terug, meneer?" (Met in z'n hand 4 nog nette, gebruikte, naafkappen).

Dit vond ik echt helemaal geweldig. 4 mooie kapjes die ik op de plek van de oude zwart/chrome volvo plekken kan zetten.

Voorman duikt samen met de monteur op het probleem. Loopt wat na en trekt (na het checken van de zekeringen) het relais los en stop het terug.
Alles lijkt weer te werken, maar het verhaal waarom het nodig is kwam er ook nog even uit.

Krijg ik nu pas te horen dat ze de accupool nooit los hebben gehad omdat dit niet nodig is. De accu was leeg gelopen in de nacht bij de garage. Alleen weet niemand hoe en waarom. De auto was op deurslot dicht en de sleutels liggen daar altijd in de kluis. (Iets wat me ook opviel bij het ophalen en wegbrengen. Alles gaat gelijk in de sleutelkluis.)

Laat ik hopen dat het even een uitzondering is geweest... :eusa_pray:

Mijn conclusie...
De ruit ziet er goed ingelegd uit. Strak en met zorg gedaan.

Ik ga vanavond voor de zekerheid nog de hele auto doorlopen om zeker te weten dat er niet ergens een lampje brand of dat er nog iets aan staat, anders sta ik morgen misschien met een lege auto.

Ik ben erg te spreken over die voorman die me vanochtend ook geholpen heeft. Ik vind het fijn dat ook al hebben ze misschien stapels van die nette gebruikte naafkapjes op voorraad, deze man daar gelijk even inspringt op zo'n detail.

Daarbij heb ik dus de dealer toch een man met een hart voor oudere volvo's gevonden. Dit geeft hoop; Maar één goede man maakt, gezien de extra problemen van vandaag, het nog niet goed voor de hele vestiging.