Volvo Dealer Niham (Forepark, Den Haag)
Geplaatst: 07.06.2010 - 21:00
Ik hoop dat ik in het juiste sub-board zit, maar deze volvo dealer komt er toch redelijk bekaaid vanaf op het forum. Na een zoektochtje op het forum kom ik zo'n 101 resultaten tegen waarbij het meerendeel negatief is.
Naar mijn mening is het echt een lease-auto schuiver en geen dealer met een volvo hart. Ik vind het een prutszaak. Ik ben er in de afgelopen 2 jaar 3 keer geweest, waarbij 2 keer met een slechte ervaring.
Alles mooi en aardig, eerst zeuren zonder details.. nu dan ook maar met de billen bloot (wie klaagt moet onderbouwen) :shock:
Ruim twee jaar geleden kocht ik bij een witte dealer een oud volvootje 850 om als freelancer een beetje rond te kunnen rijden naar klanten. Ik had nog al m'n bedenkingen, maar moest snel een wat ruimere sedan hebben voor weinig. Als je iets koopt, dan loop je risico's.
Deze volvo heb ik als eerste gelijk naar Niham gebracht en deze onderhoudsbeurt ging het prima. (Op de zeer welbekende en veel te hoge uurtarieven voor geleverde arbeid na). Wel nu, dit was een keuze daar reken ik ze niet op af. Pittige rekening, maar de arbeid was er wel naar. Remschijven voor; remblokken rondom; grote beurt.
Na een half jaartje rijden was ik nog niet helemaal tevreden en de auto liep niet helemaal lekker. De auto maakte wat hoge stationaire toeren, dus de auto nog een keertje aldaar langs gebracht. Ik wilde toch geen risico lopen en het autootje beviel me eigenlijk verder prima. Krijg ik weer een belachelijk hoge rekening. Waarvoor? Op dat men geconstateerd heeft dat de luchtslang een lek heeft en dat daardoor het vacuum niet goed werkte. Deze hadden ze niet op voorraad, dus hadden ze deze preventief afgeplakt met dukttape. Daarnaast was de auto toe aan een kleine beurt (hebben ze een grote uitgevoerd met olie wissel, oliefilter en de hele rambam...). Hier had ik niet om gevraagd. Of ik wel even de hoofdprijs wilde betalen.
Hiernaast (en dat was de hoofdreden waarom ik ben weggegaan 1,5j geleden) deed het knopje van mijn electrische raam het voor niet goed. Dus ik heb gevraagd of ze dit konden maken. Krijg ik bij het afhalen te horen dat ze 2 uur lang dat knopje hebben gedemonteerd en schoongemaakt, omdat ze er geen op voorraad hadden! Toen was ik in alle staten en ben ik naar een garagemannetje om de hoek bij mij gegaan. Helft van het uurtarief en vaak nog sneller dan de volvo mannen ook.
Tot voorkort...
Onlangs geswitched van het oude sedannetje naar een estate toe. Deze estate had nog een oude originele volvo ruit er in zitten. Ding zat vol met pitjes en een stuk of 4 koeienoog pitten. Reden voor mij om toch eens bij de verzekering aan te kloppen en te zeggen dat ik een nieuwe wilde hebben. Uiteraard: Gaat u langs bij Carglass, autototaalglas of consorten aub. Ik heb vriendelijk geweigerd en kreeg te horen dat mijn eigenrisico 2x zo hoog zou zijn, waarop ik antwoorden: "Prima, maar daarvoor heb ik wel meer dan 2x de kwaliteit ruit. Dat doe ik graag."
Vol goede moet de Dealer gebeld, hopende dat deze mij zou kunnen helpen. Na het uitwisselen van de bekende details de procedure doorgenomen: aflevertijd, ophaaltijd, eventuele eigen risico kosten.
Er is mij twee keer in dat gesprek verteld: U moet de auto 's ochtends brengen, want het wisselen is wel een klus en de kit moet uitharden. Dan mag u de auto 's avonds halen.
Bel ik vandaag op een tikje voor 5 uur in de middag: ja meneer, het is niet helemaal goed gegaan. (zeer diepe zucht aan mijn kant). De ruit is pas om 15.00 in de kit gezet en zit er net bijna 2 uur in. Wij adviseren u pas morgen de auto te komen halen.
....
Daar moet je het dan mee doen :? :x :x
Mijn mening en advies:
Tenzij je een leaserijder met vervangend vervoer bent, mijdt deze dealer.
Naar mijn mening is het echt een lease-auto schuiver en geen dealer met een volvo hart. Ik vind het een prutszaak. Ik ben er in de afgelopen 2 jaar 3 keer geweest, waarbij 2 keer met een slechte ervaring.
Alles mooi en aardig, eerst zeuren zonder details.. nu dan ook maar met de billen bloot (wie klaagt moet onderbouwen) :shock:
Ruim twee jaar geleden kocht ik bij een witte dealer een oud volvootje 850 om als freelancer een beetje rond te kunnen rijden naar klanten. Ik had nog al m'n bedenkingen, maar moest snel een wat ruimere sedan hebben voor weinig. Als je iets koopt, dan loop je risico's.
Deze volvo heb ik als eerste gelijk naar Niham gebracht en deze onderhoudsbeurt ging het prima. (Op de zeer welbekende en veel te hoge uurtarieven voor geleverde arbeid na). Wel nu, dit was een keuze daar reken ik ze niet op af. Pittige rekening, maar de arbeid was er wel naar. Remschijven voor; remblokken rondom; grote beurt.
Na een half jaartje rijden was ik nog niet helemaal tevreden en de auto liep niet helemaal lekker. De auto maakte wat hoge stationaire toeren, dus de auto nog een keertje aldaar langs gebracht. Ik wilde toch geen risico lopen en het autootje beviel me eigenlijk verder prima. Krijg ik weer een belachelijk hoge rekening. Waarvoor? Op dat men geconstateerd heeft dat de luchtslang een lek heeft en dat daardoor het vacuum niet goed werkte. Deze hadden ze niet op voorraad, dus hadden ze deze preventief afgeplakt met dukttape. Daarnaast was de auto toe aan een kleine beurt (hebben ze een grote uitgevoerd met olie wissel, oliefilter en de hele rambam...). Hier had ik niet om gevraagd. Of ik wel even de hoofdprijs wilde betalen.
Hiernaast (en dat was de hoofdreden waarom ik ben weggegaan 1,5j geleden) deed het knopje van mijn electrische raam het voor niet goed. Dus ik heb gevraagd of ze dit konden maken. Krijg ik bij het afhalen te horen dat ze 2 uur lang dat knopje hebben gedemonteerd en schoongemaakt, omdat ze er geen op voorraad hadden! Toen was ik in alle staten en ben ik naar een garagemannetje om de hoek bij mij gegaan. Helft van het uurtarief en vaak nog sneller dan de volvo mannen ook.
Tot voorkort...
Onlangs geswitched van het oude sedannetje naar een estate toe. Deze estate had nog een oude originele volvo ruit er in zitten. Ding zat vol met pitjes en een stuk of 4 koeienoog pitten. Reden voor mij om toch eens bij de verzekering aan te kloppen en te zeggen dat ik een nieuwe wilde hebben. Uiteraard: Gaat u langs bij Carglass, autototaalglas of consorten aub. Ik heb vriendelijk geweigerd en kreeg te horen dat mijn eigenrisico 2x zo hoog zou zijn, waarop ik antwoorden: "Prima, maar daarvoor heb ik wel meer dan 2x de kwaliteit ruit. Dat doe ik graag."
Vol goede moet de Dealer gebeld, hopende dat deze mij zou kunnen helpen. Na het uitwisselen van de bekende details de procedure doorgenomen: aflevertijd, ophaaltijd, eventuele eigen risico kosten.
Er is mij twee keer in dat gesprek verteld: U moet de auto 's ochtends brengen, want het wisselen is wel een klus en de kit moet uitharden. Dan mag u de auto 's avonds halen.
Bel ik vandaag op een tikje voor 5 uur in de middag: ja meneer, het is niet helemaal goed gegaan. (zeer diepe zucht aan mijn kant). De ruit is pas om 15.00 in de kit gezet en zit er net bijna 2 uur in. Wij adviseren u pas morgen de auto te komen halen.
....
Daar moet je het dan mee doen :? :x :x
Mijn mening en advies:
Tenzij je een leaserijder met vervangend vervoer bent, mijdt deze dealer.