Pagina 1 van 1

Contact slot haakt?

Geplaatst: 14.06.2010 - 18:40
door bassiej
Hallo mede volvo liefhebbers :),

Ik ben al jaren een volvo liefhebber en voor mijn 18e al besloten dat als ik mijn rijbewijs zou halen een Volvo S60 wilde hebben.

in 2007 werd ik 18, spoedcursus gedaan voor rijbewijs en toen direct een Volvo S60 2.4T uit 2002 gekocht met 55000 KM op de teller.

Nu 3 jaar later en 227 000 op de teller heeft hij mij nog nooit in de steek gelaten, en echt nooit ook maar iets kapot gehad. Zo voldeden de standaard onderhoudsbeurten.

Echter nu het volgende probleem. :(

Soms als ik de sleutel in het contact slot steek, kan ik deze niet draaien (dus ook niet in de 1 of 2). Stuurslot heeft er geen invloed op, want als hij niet in het stuurslot staat, doet het probleem zich soms ook voor.

Soms als ik 1 of 2 keer de sleutel er uithaal werkt het weer, alleen soms moet het ook een stuk of 20 keer. Zoals begrijpelijk is dit behoorlijk ergelijk.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen, en wat ik er tegen kan doen?

Alvast super bedankt !:)

Geplaatst: 14.06.2010 - 21:48
door s60magic
Heb hem laatst ook stuk gehad, kon helemaal niet meer draaien.
Bj 2007 en 55000 km. had gelukkig nog wel coulance.

Geplaatst: 14.06.2010 - 21:56
door Msuidgeest
Vraag: om de sleutel om te draaien, heb je dan ook aan het stuur gedraaid? Beetje heen en weer, zeg maar?
Ik stel me voor dat een stuurslot in een stand staat dat hij er in wil schieten. Als je op dat punt je sleutel verdraait, kan het moeilijker gaan.

Geplaatst: 14.06.2010 - 23:19
door bassiej
@msuidgeest Ja heb ik ook geprobeerd. Echt alleen sleutel aantal keer erin en eruit halen schijnt te helpen. Misschien dat er een schuifje blijft hangen in de cilinder? Of is dat stug?

Geplaatst: 14.06.2010 - 23:20
door Autoshampoo
bassiej meldt dan ook dat het probleem zich ook voordoet als het stuur niet in stuurslot staat ;) .

Het is inderdaad een gammel slot wat behoorlijk kan haken. Ondanks de hakerigheid verder geen problemen gehad... Nieuw contactslot waarschijnlijk?

Geplaatst: 14.06.2010 - 23:31
door truckingwally
doet ie dat haken ook met de reservesleutel?, misschien is je huidige sleutel versleten (heb ik ooit eens gehad met een Volvo 760)

Geplaatst: 14.06.2010 - 23:40
door bassiej
truckingwally schreef:doet ie dat haken ook met de reservesleutel?, misschien is je huidige sleutel versleten (heb ik ooit eens gehad met een Volvo 760)
Ja ook met reserve sleutel. Soms gaat het een week goed, en soms vaker achter elkaar fout.

Geplaatst: 15.06.2010 - 07:31
door V70 T5 assen
Ik zou dit slot zo snel mogelijk vervangen hier ook verhalen gelezen dat het ineens helemaal afgelopen is met het slot.
En dan sta je ergens op je vakantie adres met een auto die niet meer aan wil.

Geplaatst: 06.08.2010 - 21:35
door nikske
en hier is het ook ineens gedaan met m'n slot.
V70 2005, 110 000 km....
Morgen eens de dealer bellen want ik kan geen kant meer op natuurlijk.

Geplaatst: 06.08.2010 - 21:40
door bassiej
Ik heb er al maanden geen last meer van. Vooral winters last van. Als ik probleem had, paar keer ruw. In contactslot steken. Dan ging het na even wel weer goed.

probeer eens ...

Geplaatst: 07.08.2010 - 08:14
door quattroman

Geplaatst: 07.08.2010 - 09:32
door nikske
maar bij deze ging het niet meer hoor.

Hij is net vertrokken per depanneur.
De garagist heeft er ruim een half uur aan zitten wringen, geen beweging. Zelfs niet met speciale vloeistoffen (twee soorten).
Dan maar stuurhuisbekleding eraf, en forceren. Ook geen succes. Depanneur recht op recht achter de V70 gezet, en gestart (met contact los van stuurslot), en mits nog een noodingreep om de automaat uit de P te krijgen.

Wordt dus een nieuw slot, passend op de oude sleutels...

WD40 wordt ten stelligste afgeraden trouwens, door de garagist.

Geplaatst: 07.08.2010 - 21:27
door Rovos60
Bij mij hetzelfde probleem met het slot.
Ligt m.i. niet aan het slot maar aan de start blokkering.
In het uiterste geval accu los halen, dan wil hij in de meeste gevallen wel in stand 2 hezet worden ,dan accu weer aansluiten, en starten.

Geplaatst: 08.08.2010 - 09:28
door nikske
Bij mij heeft het te maken met het stuurslot.