Pagina 1 van 1
Schuin wegslijten achterband
Geplaatst: 22.01.2006 - 20:41
door sanco
Nu ik mijn zomerbanden eens goed heb bekeken valt me op dat vooral mijn band linksachter rare slijtage vertoont op de binnenzijde van het loopvlak. De buitenste nokken slijten over ca 2 cm vanaf de kant schuin naar binnen af. Dit duidt volgens mij op een verkeerd afgestelde ophanging.
Nota bene heb ik deze banden pas ca 25kkm gebruikt, waarvan de eerste 10kkm voorop en daarna (na vorige winter) naar achter gewisseld.
Ook mijn winterband links achter vertoont dezelfde neiging, en die is nog niet van plek verwisseld. Nu weet ik dat dit soort moderne onderstellen (ook bijv van de Focus) meer slijtage achter hebben dan vroeger, maar dit vind ik wel erg snel. Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad) ?? Nu ik er op let lijkt het inderdaad wel of de beide achterwielen van de V50's die ik onderweg zie allemaal wat scheef naar binnen staan...
Geplaatst: 22.01.2006 - 21:11
door CeeBee
Even laten uitlijnen , dan weet je waar je het zoeken moet.
Geplaatst: 23.01.2006 - 12:05
door Battlecruiser
En je schokbreker linksachter is nog helemaal goed?
Geplaatst: 23.01.2006 - 17:58
door HMG
Sanco, ga eens langs je dealer, hij kan de auto voor je uitlijnen. Zal ik je zeker even aanraden voordat je 17 inches helemaal weg zijn.
Geplaatst: 23.01.2006 - 20:11
door ps-amazon
dealer? ik zou naar een goede bandenspecialist gaan met moderne apparatuur en kennis......
Geplaatst: 23.01.2006 - 20:14
door Hans
idd. banden SPECIALIST
Niets ten nadele van de Volvodealer...
echter carglass zegt ook specialist te zijn op autoglas gebied :?
Geplaatst: 23.01.2006 - 20:27
door HMG
ps-amazon schreef:dealer? ik zou naar een goede bandenspecialist gaan met moderne apparatuur en kennis......
Misschien heeft Sanco z´n dealer dat zelf wel!
Geplaatst: 24.01.2006 - 20:25
door sanco
HMG schreef:ps-amazon schreef:dealer? ik zou naar een goede bandenspecialist gaan met moderne apparatuur en kennis......
Misschien heeft Sanco z´n dealer dat zelf wel!
Ik zal na de WSP vakantie eens mijn licht opsteken bij de dealer en/of de bandenspecialist. Of de schokdemper nog goed is? tsja, ik ga er vanuit van wel, maar zal ook hier eens naar (laten) kijken
Geplaatst: 24.01.2006 - 20:47
door Summum
Het kijken naar de schokbreker zou ik niet mee wachten tot na je vakantie! Je gaat immers ver rijden, met hoge snelheden en onder winterse condities. Als dan je schokbrekers kaduuk zijn, dan helpen je winterbandjes ook niet meer bij een noodmanoeuvre! :?
Geplaatst: 24.01.2006 - 21:44
door ps-amazon
ik zou het slijtagebeeld eens moeten zien, maar als het een ongelijkmatige slijtage is oftewel hoog/laag- of zwerfslijtage, ook wel cuppen genoemd, dan zou het een schobreker verhaal kunnen zijn, is er één schouder van het loopvlak gelijkmatig afgesleten dan is het een kwestie van de as/wielstand; in beide gevallen veroorzaakt doorrijden zonder correctie extra slijtage en kost dus geld, zeker tijdens een forse vakantierit zal de slijtage toenemen
Camber
Geplaatst: 12.02.2006 - 16:42
door Esveldt
Kan ook nog negatieve camber zijn!
Paul