Pagina 1 van 1
Achter schokdempers vervangen volvo 460 ( Opgelost )
Geplaatst: 16.06.2010 - 22:24
door Schilder
Hoi,
De keuring komt eraan ( 8-juli ) en op de waslijst stond schokdempers slecht.
Als ik de auto opkrik achterzijde midden, wiel verwijderen 2 bouten loshalen v/d demper, valt deze er dan onderuit, en de nieuwe plaatsen met ondersteuning van een andere krik.
Ik heb het idee dat als ik em opkrik op de midden starre achteras dat de dempers ingedrukt blijven en er spanning op staat.
Of moet ik een ander krikpunt nemen zodat deze uit de vering komt?
Schilder
Geplaatst: 16.06.2010 - 22:46
door BooMBooM
als het goed is zit er vlak bij je dorpel een krikpunt... als je de auto daarop opkrikt komt het wiel spanningloos van de grond.
Ik heb nu gas gevulde dempers eronder die hebben een voordruk dus die zetten zich altijd uit... dempers indruken en onder de auto plaatsen bij mij kwamen de gaten zelf op lijn door de voordruk, maar olie gevulde moet je ze een beetje uittrekken en/of induwen tot de gaten op 1 lijn zitten..
succes!!
Geplaatst: 16.06.2010 - 22:55
door Schilder
BooMBooM schreef:maar olie gevulde moet je ze een beetje uittrekken en/of induwen tot de gaten op 1 lijn zitten..
succes!!
Bedankt voor je reactie,
En dat uit of induwen kan dat met de hand of met ondersteuning van een andere krik?
Schilder
Geplaatst: 17.06.2010 - 07:18
door BooMBooM
volgens mij moet dat gewoon met de hand kunnen..
Geplaatst: 17.06.2010 - 08:33
door Schilder
Dan komt het voor elkaar en sta niet voor verrassingen, tuurlijk heb ik gezocht op schokbrekers maar de krik kwam nergens voor.
Komt goed,
Schilder
Geplaatst: 17.06.2010 - 20:46
door redrooster
We hebben zopas een lang topic achter de rug waar over de achterveren wordt gesproken. Met de schokbrekers als bijzaak. Daar lag het probleem niet.
Wiel er af. Extra krikje onder de as en iets opkrikken. Boven en onder los en een paar tikken tegen de schokbreker en hij valt er onder uit.
Geplaatst: 22.06.2010 - 23:23
door Schilder
Hartelijk bedankt,
Het was inderdaad makkelijker als dat ik dacht, geen een schroef was vast geroest, ik heb ook gelijk de voorste remblokken vervangen, ook dat was een fluitje van een cent, de remcilinders kon ik gelukkig met gemak terug drukken, deze week probeer ik de auto te keuren.....ben benieuwd.
Schilder
Geplaatst: 23.06.2010 - 00:13
door redrooster
Je hebt alle remcilinders vervangen. Het is bijna altijd zo dat als je één cilinder vervangt je na een keuring de ander moet vervangen omdat er verschil wordt geconstateerd. Kan niet verkeerd gaan dus...
Geplaatst: 23.06.2010 - 00:18
door Schilder
redrooster schreef:Je hebt alle remcilinders vervangen. Het is bijna altijd zo dat als je één cilinder vervangt je na een keuring de ander moet vervangen omdat er verschil wordt geconstateerd. Kan niet verkeerd gaan dus...
Heb je wel het goede brilletje opgezet redrooster??
Met vriendelijke groet,
Schilder