Pagina 1 van 1

levensduur diverse onderdelen

Geplaatst: 17.06.2010 - 15:35
door dewae
Hallo,

Ben sedert enige maanden in bezit van een s60 126pk uitvoering met amper 24.000 km op de teller.

Ik rijd vooral op grote wegen en autosnelwegen met een jaargemiddelde van 45.000 km.

Mijn vraag is nu :

* levensduur van de remblokken en remschijven?
* heeft er al iemand ervaring met vervanging van de roetfilter? Blijkbaar moet dit om de 120.000km.

Aan welke prijskaartjes moet ik me verwachten?

Met dank jullier te mogen lezen.

Geplaatst: 17.06.2010 - 18:16
door Paul
Ze hebben gewoon van die pakketprijzen bij je dealer, en daar zit zo'n vervanging in.
Geloof dat die roetfilter iets van 1000euro is.

Geplaatst: 18.06.2010 - 10:52
door edraket
Roetfilter hoeft zeker niet bij 120.000 km te worden vervangen. Voor de 5 cilinder Volvo diesel is er geen vervangingstermijn voor het roetfilter en eigenlijk gaan ze ook niet stuk.
Bij mij zitten de originele schijven er nog op. TEller staat op 210.000 km. Je kunt dus nog even voort. Blokken gaan denk ik 60.000-100.000 km mee, afhankelijk van de rijstijl.

Geplaatst: 18.06.2010 - 17:44
door V70 T5 assen
Heb de nieuwe rem blokken er nu 30.000 km op onder zitten is bijna niets af en met 130.000km ook nog orginele schijven eronder .
Volgende week ga ik wel preventief de remschoenen van de handrem vervangen.

Geplaatst: 18.06.2010 - 22:12
door lodair
V70 T5 assen schreef:Heb de nieuwe rem blokken er nu 30.000 km op onder zitten is bijna niets af en met 130.000km ook nog orginele schijven eronder .
Volgende week ga ik wel preventief de remschoenen van de handrem vervangen.
Als je anticipeert op afremmen, zodat je ongeveer uitkomt (bijna) zonder het rempedaal in te drukken, kun je zonder nou echt als als een opa te gaan rijden toch wel 330.000 km met nog steeds je originele schijven en je eerste vervangset remblokken uitkomen. Zojuist weer zonder problemen door de APK gekomen. Nog steeds dik genoeg. Benieuwd hoe lang ze er nog onder kunnen blijven zitten. M'n voortriangels moesten echter wel vervangen worden, van die rubbers was niet veel meer overgebleven. Mijn handrem was ook nog vastgeslagen en die hele handel moest vervangen worden=dure grap.
S60D5 MY 10/2002

Geplaatst: 19.06.2010 - 00:27
door Gast
lodair schreef:Als je anticipeert op afremmen, zodat je ongeveer uitkomt (bijna) zonder het rempedaal in te drukken, kun je zonder nou echt als als een opa te gaan rijden toch wel 330.000 km met nog steeds je originele schijven en je eerste vervangset remblokken uitkomen.
Ja en verglaasde voering "oplopen", als je dan een keer werkelijk moet remmen ben je het haasje.
Geen wrijving geen remmen................. :?

Geplaatst: 19.06.2010 - 07:13
door Meeus
Mensen vergeet ook uw silentblokken niet.
Mijn S60 met 180.000km heeft 4 nieuw nodig.
Ga wss een prijs hierop kunnen plakken later op de dag.

Geplaatst: 19.06.2010 - 17:40
door lodair
AlexV70 schreef:
lodair schreef:Als je anticipeert op afremmen, zodat je ongeveer uitkomt (bijna) zonder het rempedaal in te drukken, kun je zonder nou echt als als een opa te gaan rijden toch wel 330.000 km met nog steeds je originele schijven en je eerste vervangset remblokken uitkomen.
Ja en verglaasde voering "oplopen", als je dan een keer werkelijk moet remmen ben je het haasje.
Geen wrijving geen remmen................. :?
Klopt helemaal. Maar je kunt het laatste stukje nog even stevig remmen,
het scheelt echter wel behoorlijk in de slijtage als je dit bij een relatief lage snelheid doet. Tot nu toe geen last van verglazing.