Hallo allemaal
Waarom roffelt een 850 en een V70 (10V) niet ? Waar zit het in ?
Kan ik een 850 10V dan laten klinken als een V70 N ? dus zonder roffel, en hoe doe ik dat.
Ik heb eens vernomen dat het spruitstuk anders is, maar kan dat 1:1 vervangen worden of moet er meer gebeuren ?
Grt Jak
850[edit] 10V laten klinken als een V70N ?
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Opmerkelijke vraag. Waarom zou je dat prachtige geluid eruit willen hebben? Zit hem overigens in de uitlaat, en is niet zo makkelijk om eruit te halen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- MartijnC70T5
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 20.06.2010 - 10:37
- Locatie: Veenendaal
Idd waarom zou je die prachtige roffel er uit willen halen ?
Als ik een 850 tegen kom heb ik altijd de oortjes gespitst (A)
Als ik een 850 tegen kom heb ik altijd de oortjes gespitst (A)
Scandinavian Luxury...................Other Car's
Volvo 480GT................................Ford Fiesta Xri
Volvo C70 T5 325PK................... Opel Tigra Rio Verde
Volvo 480GT................................Ford Fiesta Xri
Volvo C70 T5 325PK................... Opel Tigra Rio Verde
- Robert Haven
- 4th Gear member
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 21.10.2006 - 19:21
- Locatie: Het Oosten
Hele rare vraag idd.... ik wou dat mijn V70 uit 2002 nog zo klonk als de 850/V70!
Peugeot 508 SW 1.6 e-HDI '12 Brun Guaranja (lease)
Volvo V70 T5 '02 Black Stone
Volvo 244 GL D6 automaat '83 Bordeauxrood
Volvo V70 2.5 10v '99 Nautic Blue Pearl
Volvo V40 1.8i Europa Sports Ed. '00 Silvergrey
Volvo V70 T5 '02 Black Stone
Volvo 244 GL D6 automaat '83 Bordeauxrood
Volvo V70 2.5 10v '99 Nautic Blue Pearl
Volvo V40 1.8i Europa Sports Ed. '00 Silvergrey
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21537
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Zeg, als we het hebben over het echte 5-cilinder-geluid: 2,3 liter van Audi uit de jaren 80/90, al dan niet met turbo.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
klopt. dikke vingersruuds70 schreef:TITEL KLOPT NIET 840 BESTAAT NIET!
Overigens, er bestaat geen betere echte roffel dan die van de 10 klepper twee liter. Vraag het maar aan Walter (Volvomafia) en al de Zwedengangers van de afgelopen 10 jaar![]()
![]()
![]()
![]()
Grt Jak
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
Het is persoonlijk, en een kwestie van smaakedraket schreef:Opmerkelijke vraag. Waarom zou je dat prachtige geluid eruit willen hebben? Zit hem overigens in de uitlaat, en is niet zo makkelijk om eruit te halen.
De roffel klink idd prachtig bij starten en gas geven !
Maar na een lange ritten vind ik het een vermoeiende brom. Bij de eerste proefritten nooit gemerkt dus. Een 20V (al dan niet met T) heeft een rustiger toon. Misschien de verkeerde keus gemaakt
Terug naar de vraag: wat moet er gebeuren om de V70N 10V sound te krijgen ?
Het spruitstuk van een V70 schijnt van ander materiaal te zijn, en de flexibele koppeling zit niet aan het spruitstuk, maar aan de de uitlaat. Beiden vervangen dus.
Wat ik wil weten is of dat alles is, of dat ook het kleppen mechanisme (niet meer zelfstellend?) van invloed is.
Alvast bedankt voor je antwoord
Groet, Jak