ik heb sinds kort een s60 2.4t uit 2001. Andere chip erin en dik tevreden.
Vooral de combi met automaat is super.
Nu is mijn vraag echter, ik wil een iets sportiever geluid voor niet een godsvermogen. Een andere uitlaat zou top zijn, echter waar heb je een goede voor niet al teveel geld. Alles is best, als het maar geen remco shop achtige uitlaat is waar de hele buurt mij hoort rijden
Ik zie de reacties graag tegemoet
Geplaatst: 22.06.2010 - 20:57
door steven460
broertjes MTE en TME maken samen mooi spul.
TME uitlaten zijn erg mooi van klank.
eventueel om kosten te smoren kun je eventueel alleen de midden demper er uit halen.. weet niet of dat in lijn der plannen ligt.
Geplaatst: 22.06.2010 - 21:39
door gpnoya
Oke, klinkt goed, hoe kan ik hun benaderen en wie heeft ervaring met deze uitlaat? Middendemper eruit halen is een optie, echter hoe is het geluid dan en kan ik dit bijvoorbeeld bij een kwikfit ofzo laten doen? Neem aam dat er dan iets anders tussen moet?
Geplaatst: 22.06.2010 - 22:14
door steven460
European Tuning importeert wel TME dempers en downpipes.
Zelf heb ik er geen ervaring mee. Heb geen behoefte aan sportief geluid
Vind onopvallend snel optrekken prettiger dan met een grote pijl boven de auto.
Geplaatst: 23.06.2010 - 01:39
door FrankS60
BSR heeft ook leuke uitlaten! Kun je zelfs gaan voor een volledige downpipe met sport-kat maar dan ben je wat meer kwijt. Kun je ook gelijk de tuning er op aan laten passen en kun je rekenen op zo'n 260 echte pk's.
Als je alleen vanaf de downpipe naar achteren een andere uitlaat wilt kun je bij BSR voor 447 euro. Heb je een nieuwe middendemper, tussenliggende buizen en een nieuwe dikke einddemper. Eindresultaat is bij mij te beluisteren, al heb ik er ook de dikkere downpipe onder zitten. Die geeft ook nog wat extra geluid, maar het idee is duidelijk als je de uitlaat hoort.
Middendemper eruit is ook een optie inderdaad, je zou even langs een uitlaat specialist kunnen gaan en vragen of die er een lege pijp tussen kan lassen. Als je het echt netjes gedaan wilt hebben zou je kunnen informeren bij EPS, die maken custom uitlaten en kunnen er zeker een stuk rechte pijp tussen zetten als vervanging en hebben ook allerlei andere einddempers als je nog niet tevreden zou zijn met het geluid.
Geplaatst: 23.06.2010 - 07:39
door V70 T5 assen
Onze andere forum sponsor levert ferrita uitlaten , kwa prijs kosten die ook niet de hoofdprijs (en ze zijn van rvs!!)
Geplaatst: 23.06.2010 - 11:14
door FrankS60
Ferrita catback kost 615 bij ET, is toch 168 euro verschil. Wel mooi spul dat Ferrita! De vraag is een beetje hoeveel geld de topicstarter uit wil geven en wat hij daar voor wil hebben...
Geplaatst: 23.06.2010 - 11:41
door gpnoya
Bedankt voor alle reacties leden
tja uitgeven, ik vind zelf 615 euro teveel voor alleen een andere uitlaat en een ander geluid. Zo ergens rond de 3 a 400 euro vind ik eigenlijk wel de max, het moet ook wel leuk blijven, en nieuet een al te dure hobby
Geplaatst: 23.06.2010 - 13:42
door FrankS60
Nou dan is die uitlaat van BSR voor 447 nog het dichtst bij. Bijkomend voordeel is dat je voorlopig je einddemper niet meer hoeft te vervangen ofzo. De beugels die daar aan zitten rotten er allemaal af, en de demper viel bij mij ook uit elkaar na die 9 jaar op de weg.
Je zag het pas toen hij er onder vandaan kwam hoe gaar hij eigenlijk was. Rot als een mispel op veel plekken, en de demper heeft een soort buitenmantel die gewoon compleet los was gerot.
Montage is niet moeilijk als je een brug of een paar goede assteunen hebt. De aansluiting van downpipe naar de rest zal wel vastgerot zitten, dus die boutjes moet je waarschijnlijk doorslijpen. Pas daarbij op dat je de flens van de downpipe niet beschadigd! Neem ook een tube montagepasta om de uitlaat gasdicht te maken bij het opschuiven.
Geplaatst: 23.06.2010 - 16:05
door gpnoya
Oke,
dan zal het waarschijnlijk die worden is er alleen niet iemand die nog een leuke uitlaat heeft liggen
groetjes
Geplaatst: 23.06.2010 - 16:06
door gpnoya
Nou zag ik trouwens op de website van BSR dat diezelfde uitlaat voor de awd versie rond de 270 is en de 2wd 447, hoe kan er zoveel verschil inzitten en wat is dan exact het verschil tussen die 2 uitlaten? Ophanging?
Geplaatst: 23.06.2010 - 22:51
door aertssenhjc
Ik heb zelf ook de uitlaat van BSR. geluid hiervan is te horen:
Ben er erg content mee!! als je hem goed de sporen geeft veranderd het geluid goed, veel donkerder en zwaarder. (zoals je kunt horen in Vid 2)
Ik zou gaan voor de BSR pijp!!
Geplaatst: 24.06.2010 - 10:25
door gpnoya
Oke,
bedankt voor alle reacties, ben zeer geintresseerd in de uitlaat van BSR.
Echter is er nog iemand die er toevallig 1 heb liggen
en ook iemand die weet waarom er zoveel prijsverschil zit in diezelfde uitlaat maar die voor de awd en 2wd?
bedankt en groetjes
Geplaatst: 24.06.2010 - 11:44
door aertssenhjc
hahaha!! Wat denk je zelf Ik zou zeggen; bel BSR effe op. weet je het gelijk. kun je ook even overige info op vragen.
Geplaatst: 24.06.2010 - 14:32
door Johras
De BSR uitlaat is trouwens gewoon een Simons met het BSR logo erop gedrukt. Heb hem zelf ook in combinatie met een Ferrita downpipe, erg mooi
Als je echt mooi geluid wil moet je ook de downpipe doen, geeft ook een veel groter verschil in rijgedrag. Bij een T5 iig, weet niet of dit ook het geval is bij een lpt.
Geplaatst: 24.06.2010 - 15:03
door FrankS60
Ik heb de BSR downpipe op mijn LPT en dat helpt zeker! BSR downpipe komt trouwens heel erg overeen met de JT-downpipes...
Geplaatst: 26.06.2010 - 07:45
door jpwg001
Een open luchtfilter verandert de karakteristiek van het geluid toch ook?
Geplaatst: 26.06.2010 - 11:03
door FrankS60
Ja behoorlijk, maar vooral bij gas geven. Als je gewoon cruised dan hoor je er weinig van. Wat ik zelf een leuke bijkomstigheid vind is dat je de turbo ook af hoort blazen door het filter heen bij gas op->gas los (schakelen). Klinkt niet helemaal als een blow off valve maar het is duidelijk de turbo die je hoort.
Mocht je het allemaal willen horen, ik heb de BSR open luchtfilter en volledige BSR uitlaat eronder zitten.
Geplaatst: 26.06.2010 - 11:32
door steven460
Misschien een goedkope oplossing,
De koude lucht inlaat er af halen scheelt ook al in de toon tijdens acceleratie.
Als de motor koud is hoor je dan (door de klepverstelling waarschijnlijk) een enorm inductie geluid.
Geplaatst: 26.06.2010 - 22:03
door aertssenhjc
Ik heb dezelfde combi als FrankS60 (alleen zonder die downpipe.) het geluid i.c.m de open luchtfilter is waanzinnig!! Als je hem echt op zijn staart trapt en leker agressief schakelt, geeft ie ook nog eens een lekkere doffe back-fire!! menig petje zal op kijken van dat geluid....dat kennen ze meestal niet...die hebben meestal een 'fart-cannon' van halfords eropziten