Pagina 1 van 2

mijn pakezel

Geplaatst: 24.06.2010 - 23:24
door admiral
De vakantie staat voor de deur en anderen gaan op vakantie en ik vindt mijn rust in het afmaken van mijn huissie. En aangezien ik een 245 heb die met de achterbank plat heel veel ruimte heeft ga ik daar dus ook gebruik van maken.

Kom ik bij Pontmeyer (houthandel) en ik geef het lijstje af, vraagt die man waar is de aanhanger of minimaal de allesdrager. die zijn allebei in de werkplaats. Ik ben ervan overtuigd dat het in de 245 moet passen.

En het pastte ook alleen hing ie een beetje naar achter, is ook niet gek natuurlijk.

10 platen 18mm underleyment
12 platen gips 12,5 mm en 2,60 lang
60 m-1 latten

En hij kon nog verder zakken want als ik op de trekhaak stond kon ie nog verder zakken

Afbeelding

Geplaatst: 25.06.2010 - 00:47
door PeerTronic
Kan niet goed zijn, niet voor een 245 en zeker niet voor zo'n oud beesie...
...en veilig is het ook niet met al die platen achter je stoel.

Geplaatst: 25.06.2010 - 06:59
door V70/2.4D/2003
Dit riekt naar een lichtelijke overschrijding van de toegestane maximum massa. Dat het kan bewijst de foto maar: Bij een noodstop of stevig afremmen? Stuurgedrag? Overbelading? Ik zou de volgende keer de aanhanger meenemen.

Geplaatst: 25.06.2010 - 09:41
door FLA
Gaat prima zo... Mooi het gewicht op de aangedreven as. :wink:

Geplaatst: 25.06.2010 - 09:44
door B-lennium
@ hierboven, welke auto ken jij die dit ook red, en dan nog rijd? de 245 is de moeder van alle stations! :)

Succes met je verbouwing!

Geplaatst: 25.06.2010 - 09:47
door FLA
By the way: Kun je als particulier ook bij PM spulletjes ophalen?

Geplaatst: 25.06.2010 - 10:12
door PeerTronic
Ik wil geen moraalridder spelen hier, overtreed zelf ook wel eens de regelgeving, maar dit is echt gevaarlijk (en slecht voor je vering en chasis). Tenzij het om de hoek is. Als je plotseling moet remmen loop je zelf risico, maar erger nog, je medewegebruiker (overstekend kind). Je remweg is behoorlijk verlengd.

Geplaatst: 25.06.2010 - 10:20
door 945i
mee eens Peer.

Geplaatst: 25.06.2010 - 10:29
door Grijze144
Met een TTM van 1950 kg heeft mijn 240 van 1350 kg (LPG) nog 600 kg over. Waarvan ca. 200 boven de vooras, en 400 boven de achteras. Die gipsplaten zullen 190 kg wegen, de rest nog zo'n grap, dus nog ruimte over voor een pak schroeven.
Op de vloer zitten 4 ogen om een sjorband door te halen, een 245 is een veilige pakezel.

Geplaatst: 25.06.2010 - 11:07
door v164
B-lennium schreef:@ hierboven, welke auto ken jij die dit ook red, en dan nog rijd?
Een 745/945 :-)

Geplaatst: 25.06.2010 - 11:22
door Boele
PeerTronic schreef:Ik wil geen moraalridder spelen hier, overtreed zelf ook wel eens de regelgeving, maar dit is echt gevaarlijk (en slecht voor je vering en chasis). Tenzij het om de hoek is. Als je plotseling moet remmen loop je zelf risico, maar erger nog, je medewegebruiker (overstekend kind). Je remweg is behoorlijk verlengd.
Beetje overdreven als je bedenkt dat er ook een ONGEREMDE aanhanger van max 750kg achter mag hangen, dat verlengd de remweg ook..

PS, de 240/740 zijn niet voor niets zo hoekig! :)

Geplaatst: 25.06.2010 - 13:09
door PeerTronic
Boele schreef:
PeerTronic schreef:Ik wil geen moraalridder spelen hier, overtreed zelf ook wel eens de regelgeving, maar dit is echt gevaarlijk (en slecht voor je vering en chasis). Tenzij het om de hoek is. Als je plotseling moet remmen loop je zelf risico, maar erger nog, je medewegebruiker (overstekend kind). Je remweg is behoorlijk verlengd.
Beetje overdreven als je bedenkt dat er ook een ONGEREMDE aanhanger van max 750kg achter mag hangen, dat verlengd de remweg ook..

PS, de 240/740 zijn niet voor niets zo hoekig! :)
Tja, daar heb je ook wel weer een punt.....
....daar heb ik zo geen antwoord op, onderbuikgevoel?

Geplaatst: 25.06.2010 - 18:22
door Frederik Welvaert
PeerTronic schreef:
Beetje overdreven als je bedenkt dat er ook een ONGEREMDE aanhanger van max 750kg achter mag hangen, dat verlengd de remweg ook..

PS, de 240/740 zijn niet voor niets zo hoekig! :)
Tja, daar heb je ook wel weer een punt.....
....daar heb ik zo geen antwoord op, onderbuikgevoel?
Als je echt in discussie wilt gaan kan je nog zeggen dat die 750kg ACHTER de auto hangt, en niet volledig op de achteras leunt. Hierdoor hebben de voorwielen nog altijd meer contact met de weg waardoor er betere remrespons is.

Ik zie eigenlijk heb probleem niet, met zo'n Volvo kan het gewoon, ik denk dat er nu nog nauwelijks auto's gemaakt worden met zo'n bagageruimte (Mercedes E klasse misschien?) En ok, superveilig zal het wel niet zijn, maar zolang je er geen hobby van maakt en elke dag zo rondrijdt zie ik het probleem niet...

Geplaatst: 25.06.2010 - 19:13
door V70/2.4D/2003
Heren, wij zijn hier nu in discussie zonder dat er een weging heeft plaatsgevonden. Laat een ieder voor zichzelf lekker uitmaken en verantwoorden of hij/zij verstandig bezig is. Dat we daar met elkaar dan een mening over heben....O.K. Maar: Slechts meten is weten.
Geeft Uw verstand eens voorrang, dan komt het allemaal goed.

(Maar als ik onderweg zo eentje voorbij zie komen, dan gaat hij in elk geval de weegbrug op in verband met een mogelijke overschrijding van de max. massa op enige as. Het weegbriefje en de gegevens van het kentekenregister bepalen dan wel wat er verder zal gaan gebeuren.)

Geplaatst: 25.06.2010 - 22:47
door admiral
Heren,

Het maakt toch wel wat los zeg. Ik doe dit natuurlijk niet dagelijks en de afstand was niet meer dan 1 km van mijn huis. Maar een aanhanger had wel mijn voorkeur maar ik kon gewoon ff niet anders. Ik moet zeggen dat de volvo geen krimp gaf, oke hij is wat minder snel van zijn plek. De snelheid is niet boven de 50 geweest.

Zelfs met 205 brede banden en dit gewicht had ik dus genoeg vering wan de wielen liepen niet aan met inveren.

FLA

jij vroeg of je bij Pontmeyer of je ook als particulier daar spullen mag kopen. Dat mag en als je veel moet halen dan kan het wel wat euro's schelen. Natuurlijk hebben ze veel meer keus en veel beter kwaliteit hout dan de wel bekende bouwmarkten.

Geplaatst: 25.06.2010 - 23:13
door imker
Ach, ik vind de foto gewoon prachtig. Een 240 is daarvoor gemaakt.
Succes met je huisje.

Geplaatst: 25.06.2010 - 23:24
door Stinky
Het ergste zijn nog wel die witte knippers op een witte wagen. :)

Geplaatst: 26.06.2010 - 11:01
door geestschrijver
B-lennium schreef:welke auto ken jij die dit ook red, en dan nog rijd?
In een 2cv kan het verticaal.

Geplaatst: 26.06.2010 - 15:51
door admiral
Stinky schreef:Het ergste zijn nog wel die witte knippers op een witte wagen. :)
Welke voor of achter.

Voor is origineel achter niet. Achterlichten met rood dubb wit en weer rood vind ik mooier dan de originele achtelichten, maar dat is mijn smaak. En dat ie wit is kan ik niets aan doen. Welke kleur zou jij hem geven met witte knippers, misschien heb ik dan iets om naar uit te kijken. Hij moet ooit nog een nieuwe laklaag krijgen.

Geplaatst: 26.06.2010 - 22:28
door volvorider
Pontmeyer, zit deze zaak niet in Steenbergen?