Niveau regeling must op V70?

Gebruikersavatar
Alchemist
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 16.10.2007 - 12:43

v70bio schreef:Is het niet zo dat de auto stugger wordt met niveauregeling?
De auto is af fabriek zo soft afgeveerd, dat dat echt geen probleem is. Ik merk er in ieder geval niets van.
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it
Gast

bart simpson schreef:nivoregeling kan idd niet achteraf op een nw V70
Dat zou toch raar zijn?
Door slijtage of schade moeten alle onderdelen van de niveauregeling toch te vervangen zijn?
In principe gaat het volgens mij om de dempers, veren en misschien de stabilisatorstang.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

AlexV70 schreef:
bart simpson schreef:nivoregeling kan idd niet achteraf op een nw V70
Dat zou toch raar zijn?
Door slijtage of schade moeten alle onderdelen van de niveauregeling toch te vervangen zijn?
In principe gaat het volgens mij om de dempers, veren en misschien de stabilisatorstang.
het kan toch niet, denk dat de bodemplaats iets afwijkt net als bij de roofrails het dak afwijkt
Volvo for life
s60
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12.02.2007 - 13:54

Mijn dealer heeft bevestigd, nadat hij de importeur heeft benaderd, dat de montagepunten van nivomats anders zijn dan gewone schokbrekers. Dit betekent dat de bodemplaat afwijkt en het onmogelijk zou zijn nivomats achteraf te monteren.
Gast

Dat is kl@......
Weer iets om goed op te letten bij aankoop van een "nieuwe".
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

mogelijk waar, maar nivoregeling wordt echt vrijwel nooit besteld op een nieuwe V70, denk zelf op minder dan 5%
Volvo for life
s60
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12.02.2007 - 13:54

Inderdaad jammer dat het niet achteraf gemonteerd kan worden, maar wat ik al eerder schreef; ik heb het niet gemist met de caravan achter de auto en je kan prima zonder. Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn voor situaties die je met name ziet bij de franse auto's, met name de Laguna, waar de trekhaak een spoor trekt in het asfalt bij enig gewicht achterin.
Gast

bart simpson schreef:mogelijk waar, maar nivoregeling wordt echt vrijwel nooit besteld op een nieuwe V70, denk zelf op minder dan 5%
Is de vering beter geworden?
Want op de "oude" kom je het nog veel tegen en wordt met enige regelmaat achteraf op/over- gebouwd.
Met caravan en belading (dus niet alleen kogeldruk) vind ik het ideaal.

Toch maar XC60....?? :P
Gebruikersavatar
RobBob
2nd Gear member
Berichten: 144
Lid geworden op: 24.03.2008 - 17:21

Maar de optie is niet verenigbaar met Four-C (of doet deze dit al zelf?)
Heb dezelfde vraag gesteld aan mijn Volvo dealer. Het antwoord (van hem) is 'neen' ... Four-C doet géén automatische niveauregeling.
22/02/2008:
Volvo V70 2.4D 166kw/Summum/Oyster Grey/mobility pack/Odysseus
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”